
Wypalanie DPF - jak to przerwać ;)
- cinek
- Weteran
- Posty: 1007
- Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
- Skąd: Ostrzzzz
- Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda
Re: Wypalanie DPF - jak to przerwać ;)
jak widzisz na obrazku wyzej dla twojego silnika graniczna wartosc oil ash 0.36l ty masz 0.15 wiec mysle ze bardziej odpowiada to twojemu przebiegowi 130tys
idac tym tokiem myslenia nie masz prawidlowo przeprowadzonej adaptacji po wymianie dpf bo powinienes miec 0. Zrob jeszcze raz adaptacje i sprawdz czy wyzeruja sie jednostki jesli nie trza sprobowac vcdsem to zrobic

- Bullit
- Bywalec
- Posty: 49
- Rejestracja: 03 sie 2019, 20:38
- Skąd: MilkyWay
- Samochód: SpaceTouareg
Wg mnie to z tymi przebiegami temat musisz rozpracować ,bo sterownik ma wypalanie zależnie od strategii wg zapełnienia ,przebiegu i przelanego paliwa . Jesli po przejechaniu 30km masz juz 2tys km od ostatniego wypalania to normalne ze startuje z kolejnym . Odis nie ma chyba zapisu live data wiec musisz zrobic wycieczkę za miasto i co 10/15 km zobaczyc jak te wartosci przyrastaja . Patrzac po błedach to masz sporadycznie brak komunikacji miedzy sterownikami i moze stad te szopki . O ile czujniki DPF są wpiete bezposrednio w sterownik silnika to info o dystansie pozyskuje ze skrzyni lub ABS .
- shadow
- Bywalec
- Posty: 20
- Rejestracja: 10 wrz 2019, 7:25
- Skąd: Trojmiasto
- Samochód: VW Touareg II 3.0 TDI Sport 2011
Howk!
Dzisiaj od kolegi pożyczyłem VCDSa i zrobiłem kolejne podejście do tematu. Wykonane wcześniej pomiary oraz Wasze sugestie naprowadziły mnie na scenariusz, który chyba wyjaśnia problem ciągłego wypalania DPFa.
Wszystkie poniższe czynności wykonałem w aucie na postoju z wyłączonym silnikiem.
* Krok 1 - odczyt bieżących parametrów związanych z DPF ze sterownika ECU.
Particle filter, soot mass measured - IDE00435 - MAS00194 - 20.30 g
Particle filter, oil ash volume - IDE00433 - MAS00194 - 0.15 L
Particle filter, soot mass calculated - IDE00434 - MAS00194 - 34.44 g
Particle filter, kilometers since last regeneration - IDE00436 - MAS00194 - 2071722 m
Charge limit for field regeneration - IDE01408 - MAS00194 - 34.16 g
Nie ma mocnych - spełnia kryteria wypalania...
* Krok 2 - odpalam kompem procedurę "wymiana DPF na nowy", która zakończyła się sukcesem.
* Krok 3 - robię ponowny odczyt tych samych parametrów związanych z DPF ze sterownika ECU:
Particle filter, soot mass measured - IDE00435 - MAS00194 - 0.00 g
Particle filter, oil ash volume - IDE00433 - MAS00194 - 0.00 L
Particle filter, soot mass calculated - IDE00434 - MAS00194 - 0.00 g
Particle filter, kilometers since last regeneration - IDE00436 - MAS00194 - 0 m
Charge limit for field regeneration - IDE01408 - MAS00194 - 34.16 g
Jest dobrze, tak powinno być:)
* Krok 4 - odłączam kompa, wyłączam stacyjkę, zamykam auto, idę na przysłowiową fajkę.
* Krok 5 - otwieram auto, podłączam kompa, włączam stacyjkę i robię ponowny odczyt tych samych parametrów związanych z DPF ze sterownika ECU:
Particle filter, soot mass measured - IDE00435 - MAS00194 - 20.30 g
Particle filter, oil ash volume - IDE00433 - MAS00194 - 0.15 L
Particle filter, soot mass calculated - IDE00434 - MAS00194 - 34.44 g
Particle filter, kilometers since last regeneration - IDE00436 - MAS00194 - 2071722 m
Charge limit for field regeneration - IDE01408 - MAS00194 - 34.16 g
Jasna cholera! Po wyłączeniu stacyjki ECU nie zapamiętuje tych wartości
Czy też sądzicie że pojawiający się błąd na sterowniku CAN (nie daje się go skasować, czyli występuje chyba często, a może ciągle) może mieć z tym związek? Poniżej zrzut z VCDS:
------
Address 19: CAN Gateway Labels: None
Control Module Part Number: 7P6 907 530 C HW: 7P6 907 530 A
Component and/or Version: GW-CAN-L-MOST H08 5202
Software Coding: 000D077500
Work Shop Code: WSC 31414 790 00001
ASAM Dataset: EV_GatewVW526UDS 001006 (VW52)
ROD: EV_GatewUDS_VW52.rod
VCID: 387F42868392A18258-806C
1 Fault Found:
4224 - No Communication with Engine Control Module (SAE ECM/PCM)
U0100 00 [008] - -
Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 103
Mileage: 130445 km
Date: 2019.09.23
Time: 20:48:02
Voltage terminal 30: 11.7 V
Voltage terminal 15: 0.0 V
Control Module temperature: 35 ∞C
System status: Awake_Timer_active
IN ESP_standstill flag: no standstill detected
Engine running: OFF
IN ZAS_Te_X: OFF
Terminal 15 status via CAN: OFF
Terminal 15 status: OFF
Datenfeld: 0
------
Skoro jest problem z komunikacją po magistrali między 'CAN Gateway' a 'ECU' to jakim cudem kompem mogę z ECU/ECM odczytywać i zapisywać dane? Bo jeśli dobrze kojarzę, to chyba można to zrobić jedynie po CAN.
Thoughts?
Pozdrowienia!
Dzisiaj od kolegi pożyczyłem VCDSa i zrobiłem kolejne podejście do tematu. Wykonane wcześniej pomiary oraz Wasze sugestie naprowadziły mnie na scenariusz, który chyba wyjaśnia problem ciągłego wypalania DPFa.
Wszystkie poniższe czynności wykonałem w aucie na postoju z wyłączonym silnikiem.
* Krok 1 - odczyt bieżących parametrów związanych z DPF ze sterownika ECU.
Particle filter, soot mass measured - IDE00435 - MAS00194 - 20.30 g
Particle filter, oil ash volume - IDE00433 - MAS00194 - 0.15 L
Particle filter, soot mass calculated - IDE00434 - MAS00194 - 34.44 g
Particle filter, kilometers since last regeneration - IDE00436 - MAS00194 - 2071722 m
Charge limit for field regeneration - IDE01408 - MAS00194 - 34.16 g
Nie ma mocnych - spełnia kryteria wypalania...
* Krok 2 - odpalam kompem procedurę "wymiana DPF na nowy", która zakończyła się sukcesem.
* Krok 3 - robię ponowny odczyt tych samych parametrów związanych z DPF ze sterownika ECU:
Particle filter, soot mass measured - IDE00435 - MAS00194 - 0.00 g
Particle filter, oil ash volume - IDE00433 - MAS00194 - 0.00 L
Particle filter, soot mass calculated - IDE00434 - MAS00194 - 0.00 g
Particle filter, kilometers since last regeneration - IDE00436 - MAS00194 - 0 m
Charge limit for field regeneration - IDE01408 - MAS00194 - 34.16 g
Jest dobrze, tak powinno być:)
* Krok 4 - odłączam kompa, wyłączam stacyjkę, zamykam auto, idę na przysłowiową fajkę.
* Krok 5 - otwieram auto, podłączam kompa, włączam stacyjkę i robię ponowny odczyt tych samych parametrów związanych z DPF ze sterownika ECU:
Particle filter, soot mass measured - IDE00435 - MAS00194 - 20.30 g
Particle filter, oil ash volume - IDE00433 - MAS00194 - 0.15 L
Particle filter, soot mass calculated - IDE00434 - MAS00194 - 34.44 g
Particle filter, kilometers since last regeneration - IDE00436 - MAS00194 - 2071722 m
Charge limit for field regeneration - IDE01408 - MAS00194 - 34.16 g
Jasna cholera! Po wyłączeniu stacyjki ECU nie zapamiętuje tych wartości

Czy też sądzicie że pojawiający się błąd na sterowniku CAN (nie daje się go skasować, czyli występuje chyba często, a może ciągle) może mieć z tym związek? Poniżej zrzut z VCDS:
------
Address 19: CAN Gateway Labels: None
Control Module Part Number: 7P6 907 530 C HW: 7P6 907 530 A
Component and/or Version: GW-CAN-L-MOST H08 5202
Software Coding: 000D077500
Work Shop Code: WSC 31414 790 00001
ASAM Dataset: EV_GatewVW526UDS 001006 (VW52)
ROD: EV_GatewUDS_VW52.rod
VCID: 387F42868392A18258-806C
1 Fault Found:
4224 - No Communication with Engine Control Module (SAE ECM/PCM)
U0100 00 [008] - -
Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 103
Mileage: 130445 km
Date: 2019.09.23
Time: 20:48:02
Voltage terminal 30: 11.7 V
Voltage terminal 15: 0.0 V
Control Module temperature: 35 ∞C
System status: Awake_Timer_active
IN ESP_standstill flag: no standstill detected
Engine running: OFF
IN ZAS_Te_X: OFF
Terminal 15 status via CAN: OFF
Terminal 15 status: OFF
Datenfeld: 0
------
Skoro jest problem z komunikacją po magistrali między 'CAN Gateway' a 'ECU' to jakim cudem kompem mogę z ECU/ECM odczytywać i zapisywać dane? Bo jeśli dobrze kojarzę, to chyba można to zrobić jedynie po CAN.
Thoughts?
Pozdrowienia!
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1690
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
Ja bym go wypalił serwisowo a nie zmieniał dpf na nowy. Co do zapisu tricore ma flash i EPROM trzeba by protestować inne parametry czy zapisuje i gdzie .
Błędy komunikacji są sporadyczne w dodatku zarejestrowane przy wyłączonej stacyjce dlatego się łączysz.
Chyba czeka cię wymiana ECU lub naprawa.
Błędy komunikacji są sporadyczne w dodatku zarejestrowane przy wyłączonej stacyjce dlatego się łączysz.
Chyba czeka cię wymiana ECU lub naprawa.
Better is enemy of good.
- cinek
- Weteran
- Posty: 1007
- Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
- Skąd: Ostrzzzz
- Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda
Ale przecież wypalal i bylo to samo to ewidentnie błąd sterownika więc
... na poczatek zrobilbym update sterownika moze cos pomoże ale może tez ubić ecu na amen
jednak kto nie ryzykuje nie pije szampana
masz odisa wiec mozesz to zrobic samodzielnie trzeba zassac odis engeenering nauczyc sie flaschowania(wszystko jest w internetach) zassac baze fleszy lub moge poszukac u siebie pliczku
daj pelny skan sterownikow z vcds sprawdzi się czy mam takiego flesza 





- shadow
- Bywalec
- Posty: 20
- Rejestracja: 10 wrz 2019, 7:25
- Skąd: Trojmiasto
- Samochód: VW Touareg II 3.0 TDI Sport 2011
Hej!
No więc po porządnym doładowaniu akumulatora i kolejnej godzince spędzonej z VCDS potwierdzam, co mamy:
1/ Po wyłączeniu stacyjki tracimy informację o ilości kilometrów od ostatniego udanego wypalenia DPFa, obojętnie czy on się wypalił czy też komputerem zresetowałem stan DPF (czyli odpaliłem program: "wymiana DPF na nowy").
2/ Udało się skasować wszystkie błędy, ale ten natychmiast się pojawia :
-------------------------------------------------------------------------------
Address 5F: Information Electr. (J794) Labels: 4E0-035-6xx-5F.clb
Part No SW: 7P6 035 666 K HW: 7P6 035 666
Component: H-BN-EU H43 0934
Revision: -------- Serial number: 446K00A7514745
Coding: 020100050140D17D23002F0E00000001F00001010300000100
Shop #: WSC 31414 790 00001
VCID: 428B206EDD4EFB52F6-8016
Subsystem 1 - Part No: 8R0 060 884 R
Component: EUR 2010 1106
Subsystem 2 - Part No SW: 7P6 919 603 HW: 7P6 919 603
Component: DU8 SV Touch H24 0045
Serial number: VWZ8Z9K2800FX2
Subsystem 3 - Part No SW: 7P6 919 603 HW: 7P6 919 603
Component: DU8 SV Touch H24 0045
Serial number: VWZ8Z9K2800FX2
Subsystem 4 - Part No: 8R0 060 961
Component: CD-Database 1886
1 Fault Found:
03157 - Functionality limited due to Communications Disruption
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 2
Reset counter: 96
Mileage: 130339 km
Time Indication: 0
Date: 2019.09.19
Time: 21:39:56
Freeze Frame:
Bin. Bits: 00000000 01000000
Bin. Bits: 00001000 00000000
Bin. Bits: 00000000 00000000
Bin. Bits: 00000000 00000000
Bin. Bits: 00000000 00000000
-------------------------------------------------------------------------------
Może to w tym module są zapamiętywane w/w informacje związane z DPFem/przebiegiem i mamy objaw jaki mamy? Co sądzicie?
Zdroofko!
No więc po porządnym doładowaniu akumulatora i kolejnej godzince spędzonej z VCDS potwierdzam, co mamy:
1/ Po wyłączeniu stacyjki tracimy informację o ilości kilometrów od ostatniego udanego wypalenia DPFa, obojętnie czy on się wypalił czy też komputerem zresetowałem stan DPF (czyli odpaliłem program: "wymiana DPF na nowy").
2/ Udało się skasować wszystkie błędy, ale ten natychmiast się pojawia :
-------------------------------------------------------------------------------
Address 5F: Information Electr. (J794) Labels: 4E0-035-6xx-5F.clb
Part No SW: 7P6 035 666 K HW: 7P6 035 666
Component: H-BN-EU H43 0934
Revision: -------- Serial number: 446K00A7514745
Coding: 020100050140D17D23002F0E00000001F00001010300000100
Shop #: WSC 31414 790 00001
VCID: 428B206EDD4EFB52F6-8016
Subsystem 1 - Part No: 8R0 060 884 R
Component: EUR 2010 1106
Subsystem 2 - Part No SW: 7P6 919 603 HW: 7P6 919 603
Component: DU8 SV Touch H24 0045
Serial number: VWZ8Z9K2800FX2
Subsystem 3 - Part No SW: 7P6 919 603 HW: 7P6 919 603
Component: DU8 SV Touch H24 0045
Serial number: VWZ8Z9K2800FX2
Subsystem 4 - Part No: 8R0 060 961
Component: CD-Database 1886
1 Fault Found:
03157 - Functionality limited due to Communications Disruption
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 2
Reset counter: 96
Mileage: 130339 km
Time Indication: 0
Date: 2019.09.19
Time: 21:39:56
Freeze Frame:
Bin. Bits: 00000000 01000000
Bin. Bits: 00001000 00000000
Bin. Bits: 00000000 00000000
Bin. Bits: 00000000 00000000
Bin. Bits: 00000000 00000000
-------------------------------------------------------------------------------
Może to w tym module są zapamiętywane w/w informacje związane z DPFem/przebiegiem i mamy objaw jaki mamy? Co sądzicie?
Zdroofko!
- cinek
- Weteran
- Posty: 1007
- Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
- Skąd: Ostrzzzz
- Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda
to nie to 5f to mmi czyli sprzet multimedialny od kiedy masz te objawy moze cos sie stalo jakies zwarcie czip albo niewiem
...nieudolna cofka
bo jak na swoj rocznik to przebieg masz wybitnie niski 



- shadow
- Bywalec
- Posty: 20
- Rejestracja: 10 wrz 2019, 7:25
- Skąd: Trojmiasto
- Samochód: VW Touareg II 3.0 TDI Sport 2011
gdybym nie był jedynym użytkownikiem tego auta to faktycznie można byłoby myśleć, że miała miejsce 'cofka'

- cinek
- Weteran
- Posty: 1007
- Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
- Skąd: Ostrzzzz
- Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda
czyli cofkę możemy wykluczyć a jakieś inne czynniki? zrob skan sterownika silnika zobaczymy czy jest flash do tego
a wraca jakiś błąd do silnika bo z błędami to może nie kończyć procedury
może zrób zapis live data czujnika różnicy ciśnień


- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1690
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
Podzwoń po okolicy za ile zrobią ci klona edc17 na innej używce . Obie pamieci flash i eprom sa emulowane w procku i jesli pada to niewiele z nim zrobisz.
Better is enemy of good.