Nierówna praca silnika.
- berater
- Weteran
- Posty: 895
- Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
- Skąd: Piaseczno
- Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013
Re: Nierówna praca silnika.
Nie znam się na tyle, żeby coś zasugerować, ale to co piszesz, potwierdzałoby moją opinię, że jeśli nawet wtryskiwacze zaczynają klękać, to nie tylko.
Co ja bym zrobił?
Pojechałbym do renomowanego serwisu boscha, na weryfikację wtrysków, na stole probierczym.
Żadne korekty, próby przelewowe, itp. na samochodzie.
Nie jest to duży koszt, a mielibyśmy mniej powodów do hamletyzowania.
Preparat z pewnoscią nie zaszkodzi.
Sprawdzałeś czy nie cieknie spod któregoś z wtrysków?
Nie zatankowałeś jakiejś gnojówki w dziwnym miejscu?
Co ja bym zrobił?
Pojechałbym do renomowanego serwisu boscha, na weryfikację wtrysków, na stole probierczym.
Żadne korekty, próby przelewowe, itp. na samochodzie.
Nie jest to duży koszt, a mielibyśmy mniej powodów do hamletyzowania.
Preparat z pewnoscią nie zaszkodzi.
Sprawdzałeś czy nie cieknie spod któregoś z wtrysków?
Nie zatankowałeś jakiejś gnojówki w dziwnym miejscu?
- cinek
- Weteran
- Posty: 1007
- Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
- Skąd: Ostrzzzz
- Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda
wg mnie normalny objaw przycinającego się wtrysku gdyby było coś z elektroniką miałbyś błędy ja miałem u siebie padający słup piezo i waliło błędami zalej tego wynalazka może mu się poprawi, z wykręcaniem wtrysków narazie bym sie wstrzymał a jeśli się zdecydujesz to trzeba dopilnować żeby bezwzględnie wymienili wszystkie uszczelniacze z tym miedzianym włącznie nie wspomnę o tym ze muszą wrócić na to samo miejsce. Tak sobie mysle ze warto by jeszcze sprawdzic czy sa prawidlowo zakodowane
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... _.28ISA.29

- Krzysztof
- Weteran
- Posty: 597
- Rejestracja: 23 wrz 2019, 10:24
- Skąd: OtunagórceBieszczady
- Samochód: 3.0 7P , 3.2 7L i .....
Paliwo tankuję od kilku lat na tej samej stacji a w trasie to Orlen.
Nie cieknie spod żadnego z wtrysków.
W serwisie Bosch sprawdzali i powiedzieli że są ok ale nie sprawdzali na stole .
Na razie zastosuję preparat i sprawdzę ich zakodowanie ( nie były wymieniane od nowości )
Jak nie pomoże i objaw będzie nadal to udam się do serwisu boscha, weryfikacja wtrysków, na stole probierczym.
Spalanie na biegu jałowym w zależności od tego co jest jeszcze w aucie włączone to 0.9 do 1.1 gdyby lały to było by większe.
Nagram filmik jak się powtórzy to posłuchacie .
Nie cieknie spod żadnego z wtrysków.
W serwisie Bosch sprawdzali i powiedzieli że są ok ale nie sprawdzali na stole .
Na razie zastosuję preparat i sprawdzę ich zakodowanie ( nie były wymieniane od nowości )
Jak nie pomoże i objaw będzie nadal to udam się do serwisu boscha, weryfikacja wtrysków, na stole probierczym.
Spalanie na biegu jałowym w zależności od tego co jest jeszcze w aucie włączone to 0.9 do 1.1 gdyby lały to było by większe.
Nagram filmik jak się powtórzy to posłuchacie .
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1687
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
Mozesz nawet nie wiedziec ,wypluwaja podkladke pod wtryskiem i nawet kanal do tego konstruktor przewidział.

Better is enemy of good.
- Krzysztof
- Weteran
- Posty: 597
- Rejestracja: 23 wrz 2019, 10:24
- Skąd: OtunagórceBieszczady
- Samochód: 3.0 7P , 3.2 7L i .....
- cinek
- Weteran
- Posty: 1007
- Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
- Skąd: Ostrzzzz
- Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda
ale będzie wtedy cykać jak cykady w cro 

- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1687
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
Better is enemy of good.
- Krzysztof
- Weteran
- Posty: 597
- Rejestracja: 23 wrz 2019, 10:24
- Skąd: OtunagórceBieszczady
- Samochód: 3.0 7P , 3.2 7L i .....
Dzisiaj pojawił się błąd :
Przepływomierz czy EGR ?
Może to byś spowodowane wcześniejszymi problemami z nierówną praca silnika ?
Wczoraj i dzisiaj rano silnik nierówno pracował, o południu przegoniłem go nieco i wszystko się uspokoiło, a wieczorem, check engine na żółto, po skasowaniu kontrolka gaśnie ale na błąd nadal pokazuje się w VCDS.
Sinik pracuje równo, przyśpieszenie jest a błąd uparcie powraca
Proszę o radę
.
10065 - Miernik masy powietrza (G70)
P0104 00 [175] - brak sygnału
MIL zapalona - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Przebieg: 188355 km
Prędkość obrotowa silnika: 759.00 /min
Unormowana wartość obciążenia: 47.8 %
Prędkość pojazdu: 0 km/h
Temperatura płynu chłodzącego: 59 °C
Temperatura powietrza zasysanego: 37 °C
Ciśnienie atmosferyczne: 930 mbar
Napięcie zacisku 30: 12.040 V
Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
Średnia dawka wtrysku: 7.88 mg/stroke
Temperatura sterownika: 29.9 °C
EGR_governor_deviation: 270.7 mg/stroke
Inj Ctl q Curr: 9.07 mg/stroke
Unormowany stosunek strumienia powietrza: 3.9999
Air_Flow_Rate_from_Mass_Air_Flow_Sensor_kg_h: 0.0 kg/h
Rzeczywiste ciśnienie doładowania: 936 hPa
Przepływomierz czy EGR ?
Może to byś spowodowane wcześniejszymi problemami z nierówną praca silnika ?
Wczoraj i dzisiaj rano silnik nierówno pracował, o południu przegoniłem go nieco i wszystko się uspokoiło, a wieczorem, check engine na żółto, po skasowaniu kontrolka gaśnie ale na błąd nadal pokazuje się w VCDS.
Sinik pracuje równo, przyśpieszenie jest a błąd uparcie powraca


10065 - Miernik masy powietrza (G70)
P0104 00 [175] - brak sygnału
MIL zapalona - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Przebieg: 188355 km
Prędkość obrotowa silnika: 759.00 /min
Unormowana wartość obciążenia: 47.8 %
Prędkość pojazdu: 0 km/h
Temperatura płynu chłodzącego: 59 °C
Temperatura powietrza zasysanego: 37 °C
Ciśnienie atmosferyczne: 930 mbar
Napięcie zacisku 30: 12.040 V
Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
Średnia dawka wtrysku: 7.88 mg/stroke
Temperatura sterownika: 29.9 °C
EGR_governor_deviation: 270.7 mg/stroke
Inj Ctl q Curr: 9.07 mg/stroke
Unormowany stosunek strumienia powietrza: 3.9999
Air_Flow_Rate_from_Mass_Air_Flow_Sensor_kg_h: 0.0 kg/h
Rzeczywiste ciśnienie doładowania: 936 hPa
- cinek
- Weteran
- Posty: 1007
- Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
- Skąd: Ostrzzzz
- Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda
popraw wtyczkę od przeplywki może zaśniedziała, można tez w blokach poszperać czy bzdur nie pokazuje 

- Krzysztof
- Weteran
- Posty: 597
- Rejestracja: 23 wrz 2019, 10:24
- Skąd: OtunagórceBieszczady
- Samochód: 3.0 7P , 3.2 7L i .....
Wstyd się przyznać
. Zamiast otworzyć maskę i pozaglądać to od razu kompa się podłącza i szuka problemu.
Już jest dobrze.

