Wyciągające sie łańcuchy w 3.0 TDI
- berater
- Weteran
- Posty: 895
- Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
- Skąd: Piaseczno
- Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013
Wyciągające sie łańcuchy w 3.0 TDI
Jak każdy posiadacz tego silnika, boję się żeby nie przegapić i uchwycić moment konieczności wymiany (łańcuchy, napinacze, etc.)
Ze względu na cenę zabiegu, robienie tego na wszelki wypadek jest nieracjonalne, tym bardziej, że znane są przypadki przebiegów nawet 500 kkm, na łańcuchach fabrycznych.
Z drugiej strony, zdarza się przeskoczenie łańcucha nawet przy 150 kkm lub wcześniej.
Ocena czy głośniejsza/twardsza praca rozrządu rano na zimnym jest jeszcze normą, czy już wskazuje na zużycie, jest mocno subiektywna i niemiarodajna.
Czy znacie jakieś obiektywne wskazania, że należy już dzieciom odjąć od ust i szykować kasę?
Ze względu na cenę zabiegu, robienie tego na wszelki wypadek jest nieracjonalne, tym bardziej, że znane są przypadki przebiegów nawet 500 kkm, na łańcuchach fabrycznych.
Z drugiej strony, zdarza się przeskoczenie łańcucha nawet przy 150 kkm lub wcześniej.
Ocena czy głośniejsza/twardsza praca rozrządu rano na zimnym jest jeszcze normą, czy już wskazuje na zużycie, jest mocno subiektywna i niemiarodajna.
Czy znacie jakieś obiektywne wskazania, że należy już dzieciom odjąć od ust i szykować kasę?
- cinek
- Weteran
- Posty: 1007
- Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
- Skąd: Ostrzzzz
- Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda
Ja mysle ze nie powinno byc go slychac wogole przy rozruchu jesli juz slychac to nalezy wymienić i tyle ,poza tym najwazniejszym czynnikiem chorobotworczym mysle nie jest przebieg a interwaly wymiany oleju wiec wymieniajmy oliwe max po 15tys ,ten olej nie tyle jest zużyty co rozzedzony ropą co wplywa napewno na sprawnosc napinaczy
- pisula1
- Pasjonat
- Posty: 496
- Rejestracja: 21 maja 2019, 20:42
- Skąd: Lubin
- Samochód: Touareg, 3.0 TDI-BKS
@berater a ile średnio kosztuje taki zabieg, oczywiście same materiały?
U mnie na szafie 350kkm i raczej nic nie słyszę na zimnym silniku.
@cinek tak jak piszesz , wymiana max co 15 tyś km.
U mnie na szafie 350kkm i raczej nic nie słyszę na zimnym silniku.

@cinek tak jak piszesz , wymiana max co 15 tyś km.
- cinek
- Weteran
- Posty: 1007
- Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
- Skąd: Ostrzzzz
- Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda
Kumplowi żężolil i naeet juz przywykł do tego az tu nagle ni z gruchy ni z pietruchy zgasl i jak to nasz forumowy guru mowi rzucił palenie
na blacie mial 430tys a tekie bylo ładne a6 allroad szkoda 


- berater
- Weteran
- Posty: 895
- Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
- Skąd: Piaseczno
- Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013
No właśnie. Kluczowe jest pojęcie "żeżolił". Jak odrużnić nietypowy hałas wyciągniętego łańcucha od kilkunastosekundowej twardszej pracy silnika, zanim napełnią sie olejem wszelkie zakamarki silnika.
Nie mam zielonego pojęcia za same materiały.
Dowiadywałem się o ceny kompleksowej usługi, z materiałami:
1. ASO - od 15 do 27 kzł. Nie wiem skąd taka rozbieżność.
2. Poza ASO - od 5 do 8 kzł.
- cinek
- Weteran
- Posty: 1007
- Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
- Skąd: Ostrzzzz
- Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda
Lancuch bedzie slychac z tylu takie chrobotanie raczej nieda sie tego pomylic z twarda pracą zimnego silnika
- berater
- Weteran
- Posty: 895
- Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
- Skąd: Piaseczno
- Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013
Ideałem byłoby posiadanie nagrania takiego odgłosu, w celach porównawczych.
- cinek
- Weteran
- Posty: 1007
- Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
- Skąd: Ostrzzzz
- Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda
Nie miales nigdy 126p



- berater
- Weteran
- Posty: 895
- Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
- Skąd: Piaseczno
- Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013
Wtedy gdy miałem 126p, słuch miałem lepszy.
-
- Pasjonat
- Posty: 266
- Rejestracja: 26 maja 2019, 22:29
- Skąd: Warszawa
- Samochód: Touareg `05r 3,0 TDI 226 KM automat pneumatyka
I "chrobotanie" tylko przez... 1,2,3 sekundy po zimnym rozruchu. Prawda ?