CKDA usterka Recyrkulacja za mały przepływ

marvii
Bywalec
Bywalec
Posty: 11
Rejestracja: 05 kwie 2020, 2:19
Skąd: Wieruszów
Samochód: Touareg 7P 4,2 Tdi CKDA

CKDA usterka Recyrkulacja za mały przepływ

#1

Post autor: marvii » 02 cze 2020, 0:38

Przerabiał ktoś temat usterki (system recyrkulacji spalin za mały przepływ)? Podczas diagnozy i testowania zaworów EGR, wyszło że masa powietrza przy aktywnym układzie recyrkul. wynosi 337 mg/skok, a powinno być między 170 a 260 mg/skok, przy nieaktywnym wynosi 581 i to jest wartość prawidłowa zakres 370 a 600 mg/skok, na szybko zawory sprawdzone i działają płynnie i nie widać żadnego nagaru, coś mi się wydaję że będę musiał się zagłębić dalej, chyba że mieliście już taki problem.
przebieg 292 tyś km

Awatar użytkownika
cinek
Weteran
Weteran
Posty: 1009
Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
Skąd: Ostrzzzz
Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda

#2

Post autor: cinek » 02 cze 2020, 8:02

Skopiuj dokladnie caly blad (najlepiej po angielsku) w vcds i wrzuć do przegladarki może już ktoś walczył z tym problemem :arrow: tych silnikow jest stosunkowo mało więc nie wykluczone ze będzie trzeba trochę zachodu :mrgreen:

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#3

Post autor: Vreshcor » 02 cze 2020, 15:01

Masz tam dwa zawory, drugi też tak pokazuje? 330 to faktycznie za mało spalin idzie.
Better is enemy of good.

Awatar użytkownika
cinek
Weteran
Weteran
Posty: 1009
Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
Skąd: Ostrzzzz
Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda

#4

Post autor: cinek » 02 cze 2020, 16:07

może mu tak wypłukali dpf ze została puszka :mrgreen:

Swirek_-99
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 09 cze 2020, 20:16
Skąd: Mszana
Samochód: Touareg 2
4.2 tdi

#5

Post autor: Swirek_-99 » 10 cze 2020, 14:13

Ja akurat w moim teraz mam ten problem 4,2 tdi narazie wymieniłem zwór EGR na org.Ale nie nie koniecznie musi to być to .Tym bardziej że są dwa zawory egr .dam znać czy wywala jakiś błąd dalej .

Awatar użytkownika
cinek
Weteran
Weteran
Posty: 1009
Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
Skąd: Ostrzzzz
Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda

#6

Post autor: cinek » 10 cze 2020, 16:28

Jaki masz przebieg?

marvii
Bywalec
Bywalec
Posty: 11
Rejestracja: 05 kwie 2020, 2:19
Skąd: Wieruszów
Samochód: Touareg 7P 4,2 Tdi CKDA

#7

Post autor: marvii » 13 cze 2020, 0:42

U mnie temat ogarnięty, przyczyna została usunięta w ubiegły piątek, ale wcześniej nie miałem czasu pisać bo miałem dużo pracy w moim warsztacie.
Bezpośrednią przyczyną był mocno zanieczyszczony aluminiowy kolektor ssący, otwory doprowadzające spaliny z zaworu EGR praktycznie były zaklejone, wobec tego zafundowałem czyszczenie aluminiowego kolektora, oraz przy okazji zdemontowałem dolne części kolektorów lewgo i prawego, również zostały wyczyszczone i po tym czyszczeniu okazało się że prawy kolektor ma duże luzy na klapkach co mogło powodować nieprecyzyjne domykanie klapek i nieszczelności, wobec tego zakupiłem nowy kolektor i narazie jest git. od naprawy zrobiłem ok 1000 km, i wszystkie wartości przepływu są teraz ok.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

marvii
Bywalec
Bywalec
Posty: 11
Rejestracja: 05 kwie 2020, 2:19
Skąd: Wieruszów
Samochód: Touareg 7P 4,2 Tdi CKDA

#8

Post autor: marvii » 13 cze 2020, 0:43

tak wyglądał kolektor po demontażu, otwory doprowadzające praktycznie niewidoczne,

marvii
Bywalec
Bywalec
Posty: 11
Rejestracja: 05 kwie 2020, 2:19
Skąd: Wieruszów
Samochód: Touareg 7P 4,2 Tdi CKDA

#9

Post autor: marvii » 13 cze 2020, 0:49

a to zdjęcia kolektora po czyszczeniu, widać wyraźnie dwa otwory, wcześniej był ledwo widoczny jeden, oraz zdjęcie nowego kolektora ssącego
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

marvii
Bywalec
Bywalec
Posty: 11
Rejestracja: 05 kwie 2020, 2:19
Skąd: Wieruszów
Samochód: Touareg 7P 4,2 Tdi CKDA

#10

Post autor: marvii » 13 cze 2020, 0:53

jeszcze jedno zdjęcie
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ