CKDA usterka Recyrkulacja za mały przepływ

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 891
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

Re: CKDA usterka Recyrkulacja za mały przepływ

#31

Post autor: berater » 25 sie 2021, 22:45

Tym razem kary nie będzie. Ale żeby mi to było ostatni raz.

Awatar użytkownika
pisula1
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 487
Rejestracja: 21 maja 2019, 20:42
Skąd: Lubin
Samochód: Touareg, 3.0 TDI-BKS

#32

Post autor: pisula1 » 26 sie 2021, 0:15

Nie drapać się. . ...

Awatar użytkownika
shadow
Bywalec
Bywalec
Posty: 20
Rejestracja: 10 wrz 2019, 7:25
Skąd: Trojmiasto
Samochód: VW Touareg II 3.0 TDI Sport 2011

#33

Post autor: shadow » 31 sie 2023, 0:20

_aleph_ pisze:
25 sie 2021, 18:37
U mnie problem występuje, czyszczenie nie pomogło. Co ciekawe błąd wyskakuje gdy temperatura na dworze jest powyżej 25 stopni. W serwisie mówią, że egr z chłodnicą do wymiany bo podobno była jakaś wada konstrukcyjna.... Zrobiłem tak już 60tys i dpf nie zapchany więc nie wiem czy wymieniać ten egr....ale chyba wymienie
Hey!

Czy udało się finalnie rozwiązać temat? U mnie objawy podobne - błąd pojawia się głównie wtedy, gdy jest wysoka temp zewnętrzna i silnik jest rozgrzany. Zaglądałem do kolektorów i rurki doprowadzającej spaliny z EGR do kolektora - są 'przykurzone' sadzą (może 1mm) ale nie ma dramatu.

Awatar użytkownika
shadow
Bywalec
Bywalec
Posty: 20
Rejestracja: 10 wrz 2019, 7:25
Skąd: Trojmiasto
Samochód: VW Touareg II 3.0 TDI Sport 2011

#34

Post autor: shadow » 01 paź 2023, 17:37

Cześć!

No więc jestem po czyszczeniu układu dolotowego w silniku CASA (155k km)- całość, od przepustnicy aż do głowicy, plus rura łącząca zawór EGR z kolektorem.

Nie pomogło - błąd "EGR - niewystarczający przepływ spalin" od czasu do czasu się ciągle pojawia.

Zawór EGR również wymieniony bo oryginalny już się przycinał.

Nic nie pomogło - to samo.

Przy okazji szukania przyczyn tego błędu zauważyłem, że czujnik MAF pokazuje przepływ 2.4g/s przy wyłączonym silniku co wydaje się wartością ewidentnie błędną (ale nie wiem, czy nie jest w granicach normy). Na obrotach jałowych (750/min) podaje przepływ powietrza w okolicach 11g/s.

Jak to wygląda u Was? Czy taka wartość to norma, czy MAF do wymiany? Bo czyszczony już był - nic to nie zmieniło.

Dzięki!

_aleph_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 12 lut 2021, 17:36
Skąd: mazowsze
Samochód: VW Touareg 7P 3.0 TDI 285KM

#35

Post autor: _aleph_ » 13 paź 2023, 9:27

shadow pisze:
31 sie 2023, 0:20
_aleph_ pisze:
25 sie 2021, 18:37
U mnie problem występuje, czyszczenie nie pomogło. Co ciekawe błąd wyskakuje gdy temperatura na dworze jest powyżej 25 stopni. W serwisie mówią, że egr z chłodnicą do wymiany bo podobno była jakaś wada konstrukcyjna.... Zrobiłem tak już 60tys i dpf nie zapchany więc nie wiem czy wymieniać ten egr....ale chyba wymienie
Hey!

Czy udało się finalnie rozwiązać temat? U mnie objawy podobne - błąd pojawia się głównie wtedy, gdy jest wysoka temp zewnętrzna i silnik jest rozgrzany. Zaglądałem do kolektorów i rurki doprowadzającej spaliny z EGR do kolektora - są 'przykurzone' sadzą (może 1mm) ale nie ma dramatu.

Cześć,

Temat u mnie cały czas aktualny. Zmieniłem paliwo ( sieć stacji paliw) i jest jakby lepiej tnz. rzadziej się zapala. W ASO stwierdzili, że trzeba wymienić EGR wraz z chłodnicą ( cały komplet), trzeba założyć oryginalny z ASO VW ( starsze wersje miały jakąś wadę fabryczną ) i te dostępne w ASO mają zmienioną konstrukcję - czy to bajka czy prawda to nie wiem :). Ja zamierzam założyć kompletny EGR z chłodnicą firmy Pierburg ( zresztą takiej firmy jest montowany fabrycznie).

ODPOWIEDZ