Niepokojące rzężkolenie

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

Re: Niepokojące rzężkolenie

#31

Post autor: Vreshcor » 20 paź 2020, 15:30

A pokaz parametry z tej strony silnika ,czyli korekty i bipy. Jak slychac na wylocie z silnika i cichnie w strone turbiny to w silniku trzeba szukac . Moze to klapki kolektora ssacego tak tarabanią. Zagladal tam ktos?
Better is enemy of good.

Turek V8
Bywalec
Bywalec
Posty: 17
Rejestracja: 08 paź 2020, 19:05
Skąd: Opolskie
Samochód: Touareg V8 4.2 TDI
Poprzednie:
Audi A6 C6 3.0 TDI
VW Phaeton 6.0 W12
Audi A8 D2 4.2
VW Passat B5 FL 1.9 TDI

#32

Post autor: Turek V8 » 08 lis 2020, 11:18

Vreshcor pisze:
08 paź 2020, 23:06
Na odległość to możemy sobie gdybać. Pasek pompy się wymienia po prostu żeby nie bylo zaskoczenia jak się nagle zerwie.
Ale co w konkretnym przypadku to trzeba stwierdzić na miejscu.
Natomiast wyrwać i rozpolowic silnik żeby się okazało że ślizgi i łańcuchy dobre to trochę dużo roboty i bez wstępnych oględzin bym tego nie zaczynał.
Po dokopaniu się do Górnego lewego napinacza rozrządu, okazało się, że ślizg jest uszkodzony i brakuje jego części..
Niestety będę musiał zrzucić silnik i zabrać się do wymiany rozrządu..
Co jeszcze wymienić przy okazji, kiedy będę miał nieograniczone dojście do silnika?

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#33

Post autor: Vreshcor » 08 lis 2020, 11:36

Zrobic przeglad calego osprzetu do ktorego nie ma potem dostepu , nowe uszczelnienia likwidacja wyciekow , nowe podkladki pod wtryski .
Better is enemy of good.

marvii
Bywalec
Bywalec
Posty: 11
Rejestracja: 05 kwie 2020, 2:19
Skąd: Wieruszów
Samochód: Touareg 7P 4,2 Tdi CKDA

#34

Post autor: marvii » 08 lis 2020, 18:18

Wymień czujniki różnicy ciśnień DPF, są zamontowane nad skrzynią biegów,są 2 szt. kosztują po 130 zł,a wymiana szczególnie prawego jest mocno kłopotliwa, zrób przegląd rozrusznika (wymień szczotki, włącznik elektromag. oraz tzw bendix), lub wymień na nowy Bosch fabrycznie regenerowany (0 986 024 120) w IC jest dostępny, jak zastrajkuje to wymiana cała dniówka roboty no i problem laweta (z popychu nie zapalisz), alternator Hitachi nie do zajechania widziałem po przebiegu 500 600 tyś łożyska komutator w idealnym stanie, ew prewencyjne reg. napięcia, nie daj się namówić na regenerację turbin, jeżeli nie poszczają oleju, łopatki całe to ich nie ruszaj

Turek V8
Bywalec
Bywalec
Posty: 17
Rejestracja: 08 paź 2020, 19:05
Skąd: Opolskie
Samochód: Touareg V8 4.2 TDI
Poprzednie:
Audi A6 C6 3.0 TDI
VW Phaeton 6.0 W12
Audi A8 D2 4.2
VW Passat B5 FL 1.9 TDI

#35

Post autor: Turek V8 » 09 lis 2020, 10:07

Dzięki za info Panowie. Naciągany na jakieś zbędne koszty przez mechanika na pewno nie będę, bo to mój kolega ;)
Chciałem załączyć zdjęcie uszkodzonego napinacza, ale wyskakuje informacja o zbyt dużym pliku.. Napinacz przebił się przez miejsce podparcia na łopacie :shock:
Kolega mówi, że dziwne uszkodzenie i prawdopodobnie jakaś wada materiałowa, bo samochód ma przebieg oryginalny 190000 tyś. Odpada również zła jakość oleju, oraz zaniechania czasowe przy interwałach wymiany oleju, bo widać, że silnik czyściutki. Napinacze nigdy nie gruchotały przy odpalaniu, więc nie były jeszcze zużyte.

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#36

Post autor: Vreshcor » 09 lis 2020, 10:58

Zmniejsz obrazek do jakichs rozsadnych rozmiarow ,limit wielkosci jest 1MB. Zdjecie masz pewnie w telefonie a aplikacji do zmniejszania zdjec jest mnostwo.
Better is enemy of good.

Turek V8
Bywalec
Bywalec
Posty: 17
Rejestracja: 08 paź 2020, 19:05
Skąd: Opolskie
Samochód: Touareg V8 4.2 TDI
Poprzednie:
Audi A6 C6 3.0 TDI
VW Phaeton 6.0 W12
Audi A8 D2 4.2
VW Passat B5 FL 1.9 TDI

#37

Post autor: Turek V8 » 10 lis 2020, 11:00

Zdjęcie uszkodzonego napinacza i zdjęcie takiego samego w Audi A8 które stoi akurat rozebrane u kolegi.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#38

Post autor: Vreshcor » 10 lis 2020, 13:23

Luźny łańcuch się podwinął i zerwało kawałek ślizgu .Poszukałbym tych kawałków na siatce smoka .
Mam wrażenie jakby i zębatkę trochę zjadło ,poproś kolegę żeby zrobił fotki stare/ nowe zębatka i łańcuch .
Better is enemy of good.

Turek V8
Bywalec
Bywalec
Posty: 17
Rejestracja: 08 paź 2020, 19:05
Skąd: Opolskie
Samochód: Touareg V8 4.2 TDI
Poprzednie:
Audi A6 C6 3.0 TDI
VW Phaeton 6.0 W12
Audi A8 D2 4.2
VW Passat B5 FL 1.9 TDI

#39

Post autor: Turek V8 » 15 lis 2020, 16:01

Miska, smok i filtr oleju sprawdzone.
Nie ma ani śladu elementów napinacza.
Zastanawiający dla mnie jest fakt, iż nigdy przy odpalaniu nie słyszałem typowego dla zużytego rozrządu gruchotania, w momencie dopięcia łańcucha :?
Krótko przed awarią było jedynie słyszalne postukiwanie w zakresie obrotów 1800-2600
pojawiające się jedynie w przypadku schodzenia z obrotów, nigdy w przypadku wchodzenia na obroty :shock:

Jak wyciągniemy silnik i zaczniemy robotę z rozrządem, to będę wrzucał foty ukazujące różnice między nowymi/starymi elementami.
Na razie wszystko stoi, z tego względu, iż negocjuję ze sprzedawcą polubowne pokrycie kosztów wymiany rozrządu na postawie prawa rękojmi, gdyż do awarii doszło 1,5 miesiąca po zakupie. :(

Awatar użytkownika
cinek
Weteran
Weteran
Posty: 1009
Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
Skąd: Ostrzzzz
Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda

#40

Post autor: cinek » 15 lis 2020, 16:56

A co on wróżka ze mial przewidzieć ze skonczy Ci się napinacz? Bylby glupi gdyby dal ci się naciągnąć

ODPOWIEDZ