Niepokojące rzężkolenie

ropsson
Bywalec
Bywalec
Posty: 19
Rejestracja: 01 gru 2020, 10:04
Skąd: Kraków
Samochód: Volkswagen Touareg II FL 3.0 262km

Re: Niepokojące rzężkolenie

#61

Post autor: ropsson » 01 gru 2020, 22:03

Rozrzad Febi/Blistein to akurat oryginal który idzie na pierwszy montaz w sklepach posiada zeszlifowane oryginalne logo vw audi i wbite febi(mam zdjecia).
Przy 180000tys kola i lancuchu bez oznak zuzycia lanuch nie rozciagniety nawet 1mm, natomiast winny jest napinacz/napinacze siada sprezyna ktora przepuszcza olej i ,,zegota,, mialo to zostac poprawione niestety nie jest..
System Start stop i long life przyspieszaja zuzycie.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
cinek
Weteran
Weteran
Posty: 1009
Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
Skąd: Ostrzzzz
Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda

#62

Post autor: cinek » 02 gru 2020, 0:13

Pod warunkiem że to febi a nie febi z allegro

ropsson
Bywalec
Bywalec
Posty: 19
Rejestracja: 01 gru 2020, 10:04
Skąd: Kraków
Samochód: Volkswagen Touareg II FL 3.0 262km

#63

Post autor: ropsson » 02 gru 2020, 10:06

Dlatego latwo poznac po szlifnietych logo vw/audi, jesli chodzi o swag to jest ta sama fabryka co febi tylko inne pudelko.
Przerabialem temat bo chcialem jak najlepiej dla siebie..wiadomo przeciez ze Vw/Audi nie produkuje lancuchow dla nich robi to wlasnie Febi.
Jedynie kola zebate pozostaje zamowic w ASO lub z niemiec oryginal sciaga je w 7dni Motostacja jakies 20% taniej niz aso.
Pozdrawiam
Po

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#64

Post autor: Vreshcor » 02 gru 2020, 10:19

ropsson pisze:
02 gru 2020, 10:06
Dlatego latwo poznac po szlifnietych logo vw/audi, jesli chodzi o swag to jest ta sama fabryka co febi tylko inne pudelko.
Przerabialem temat bo chcialem jak najlepiej dla siebie..wiadomo przeciez ze Vw/Audi nie produkuje lancuchow dla nich robi to wlasnie Febi.
Jedynie kola zebate pozostaje zamowic w ASO lub z niemiec oryginal sciaga je w 7dni Motostacja jakies 20% taniej niz aso.
Pozdrawiam
Po
To nie tak ze febi i swag to ta sama "fabryka" ale obie marki nalezą do Ferdinand Bilstein GmbH + Co. KG.
Natomiast w pudełku febi można znaleźć produkty wielu zewnętrznych dostawców.
Better is enemy of good.

ropsson
Bywalec
Bywalec
Posty: 19
Rejestracja: 01 gru 2020, 10:04
Skąd: Kraków
Samochód: Volkswagen Touareg II FL 3.0 262km

#65

Post autor: ropsson » 02 gru 2020, 11:26

Nie, neguje natomiast miałem na stole komplety febiego, swaga i oryginał aso w częściach każda osobno (aso nie sprzedaje kompletnych pudełkowych rozrządów, bynajmniej nie w Krakowie), wszystkie wyglądały identycznie mimo iż kazałem założyć najlepszy zestaw..
Przechodziłem już ten temat w Audi A6 C6 tylko tam miałem układ na 4 łańcuchach i napinaczach tyko tam przry przebiegu 330tys.

W nowszych silnikach a zwłaszcza po 2014 (EA897evo) w moim przypadku cvva 262km ,,obiecywano,,wyeliminowanie problemów z napinaczami i łańcuchami natomiast prawda jest zupełnie inna ponieważ są setki przypadków może na bardziej popularnych audi a7c7, Q7 opinie i recenzji ludzi z naszych i niemieckich forach którzy wymieniali rozrządy nawet po 150000tys! (nie wspominając już o słabych uszczelnieniach i ogólnych nieszczelnościach nowszych jednostek) winowajca jest napinacz lecz wyrywać trzeba zawsze całe serce.

Jestem osobą subiektywną a nie samochwałą która twierdzi i broni moje zawsze najlepsze mówię pisze to co widzę.
Nie mniej jednak Vw Touarego to świetny samochód zdecydował bym się na niego ponownie lecz napewno już nie z niedopracowaną jednostką 3.0tdi tylko 4.2 lub 3.6 hybryda

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#66

Post autor: Vreshcor » 02 gru 2020, 11:40

Poprawiony to był rozrząd w 2 gen 3.0tdi , 4 łańcuchy ale odwrotny napinacz i większe koła na lewej głowicy.
Przy 4,2 lub 3,6 różnica taka ze koszty byś miał większe bo nic tam nie ma trwalszego . Należy się przyzwyczaić ze łańcuchowe rozrządy się wymienia i tyle .
Better is enemy of good.

Turek V8
Bywalec
Bywalec
Posty: 17
Rejestracja: 08 paź 2020, 19:05
Skąd: Opolskie
Samochód: Touareg V8 4.2 TDI
Poprzednie:
Audi A6 C6 3.0 TDI
VW Phaeton 6.0 W12
Audi A8 D2 4.2
VW Passat B5 FL 1.9 TDI

#67

Post autor: Turek V8 » 04 gru 2020, 22:39

berater pisze:
30 lis 2020, 0:05
No to gratulacje.

Nie jest to częsta sytuacja.

Musisz pamiętać, że sprawa sprawie nie równa, a w Polsce nie ma prawa precedensowego i rozstrzygniecie sądowe w podobnej, lub nawet identycznej sprawie nie jest wykładnią prawa i nie może stać się podstawą do wydania wyroku w innej. Nikt nie potrafi przewidzieć jak by się skończyła sprawa w sądzie.

Poza tym, być może, w Twojej sytuacji, sprzedający miał inną kalkulację, bo:
1. Spór dotyczył kwoty 5 kzł, a nie prawie 30 kzł jak w tamtej.
2. Tam była sprawa nabycia przez konsumenta, a u ciebie B2B.
3. W sprawę była pośrednio włączona finansująca firma leasingowa. Sprzedający bojąc się roszczenia odstąpienia od umowy, wolał zwrócić koszty naprawy, nie ryzykując koniecznością zwrotu całej kwoty, pewnie ok. 90 czy 100 kzł i koniecznością przyjęcia samochodu z powrotem.

Mam jeszcze tylko wątpliwość, czy 5 tysi styknie na całą naprawę.

Tak czy siak, cieszymy się, że sprawa tak się kończy.
Ad 2

Od 1 czerwca bieżącego roku prawo rękojmi obejmuje również jednoosobowe działaności gospodarcze.

Czy 5000 zł wystarczy? Tak. 2500 zł części,
2500 zł kolega weźmie za robotę.
Nie jeden próbowałby wyrwać jak najwięcej, ale nie o to chodzi.
Zależało mi jedynie, żeby sprzedawca pokrył koszty awarii. Wycena za robociznę jest dla mnie, bo normalnie za taką robotę bierze 4000 zł

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 891
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

#68

Post autor: berater » 04 gru 2020, 22:51

Tak myślałem, że bez znajomości 5 koła nie starczy.
Ostatnio zmieniony 04 gru 2020, 23:01 przez berater, łącznie zmieniany 1 raz.

Turek V8
Bywalec
Bywalec
Posty: 17
Rejestracja: 08 paź 2020, 19:05
Skąd: Opolskie
Samochód: Touareg V8 4.2 TDI
Poprzednie:
Audi A6 C6 3.0 TDI
VW Phaeton 6.0 W12
Audi A8 D2 4.2
VW Passat B5 FL 1.9 TDI

#69

Post autor: Turek V8 » 04 gru 2020, 22:55

cinek pisze:
02 gru 2020, 0:13
Pod warunkiem że to febi a nie febi z allegro
Cinek, nie martw się, możesz spać spokojnie :lol:

Mechanik polecił rozrząd FEBI właśnie ze względu na identyczne części, jak te które sprzedają drożej w ASO 8-)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
pisula1
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 487
Rejestracja: 21 maja 2019, 20:42
Skąd: Lubin
Samochód: Touareg, 3.0 TDI-BKS

#70

Post autor: pisula1 » 04 gru 2020, 23:06

Panowie...............aż strach sprzedawać Turka i w ogóle strach się wiązać umową.
..................świat schodzi na psy......:)

ODPOWIEDZ