Strona 1 z 5

Wypalanie DPF - jak to przerwać ;)

: 10 wrz 2019, 8:08
autor: shadow
Witam Forumowiczów!

Nie wiem, czy to trzeba się ponownie przedstawiać na nowym forum, czy nie, więc zakładam, że mam już to za sobą:)

Sytuacja była następująca:
- silnik: 3.0 TDI CASA
- przebieg: 130kkm (70% miasto, 30% trasa)
- stopień zapełnienia DPF popiołem wg komputera: 25%

Jakieś kilkaset km wcześniej (tydzień, dwa) zaczęło mnie niepokoić, że auto notorycznie dopala DPF (co słychać i czuć). Notorycznie, tzn. prawie przy każdym krótkim (5-10 km) dojeździe z i do pracy. Dłuższe przeloty obwodnicą (>30 min) by na pewno miał możliwość się wypalić nic nie zmieniły.

Zapadła więc decyzja, by popracować, wyjąć DPF, oddać do wypłukania, i ponownie zamontować.

No i tak też zrobiłem. Wg pomiarów zrobionych przed i podczas mycia filtr był dość wyraźnie przypchany - nie dramatycznie, ale warto było to zrobić.

Po zamontowaniu wyczyszczonego filtra (i wykonaniu "kalibracja DPF po wymianie filtra" za pomocą VAG) zmian brak - nadal dopala :(

No więc zacząłem dokładnie się przyglądać wskazaniom czujnika różnicy ciśnień i nie podobały mi się one (np. przy wyłączonym silniku pokazywał 15hPa, przy dodaniu gazu odczyt mocno skakał w górę, itp.).

No to go wymieniłem na nowy Boscha. Odczyty fajne - wreszcie wskazuje okolice zera przy wyłączonym silniku i skoki ciśnienia są w normie.

Tymczasem po wymianie czujnika różnicy ciśnienia (i wykonaniu "kalibracja czujnika różnicy ciśnień po jego wymianie na nowy" za pomocą VAG) zmian brak - nadal dopala :(

Zastnawiają mnie jednak wskazania czujników temperatury spalin - byłem świadom istnienia 2 tychże (przy turbo i przed DPF) a tu mi VAG wyświetla 4, przy czym 2 z nich (czujnik '2' i '4') pokazują niezmienne i dość dziwne temperatury. Załączam odczyty.

Co sądzicie o tej sytuacji Koleżanki i Koledzy?;) Prawdę mówiąc nie bardzo mam trop co dalej robić...

Pozdrowienia!

PS. Korekty wtrysków są małe, zdecydowanie w ramach normy, więc problem lejących wtrysków raczej nie wchodzi w grę (pomyślałem, że może to być jeden z potencjalnych powodów).

Re: Wypalanie DPF - jak to przerwać ;)

: 10 wrz 2019, 8:40
autor: Bullit
Musisz przywrócić swój charakterystyczny avatar w ramach przedstawienia się. :-)
Czujników projektowo miało być więcej ,w produkcji z niektórych zrezygnowali .
Po czyszczeniu skąd wiesz ze nadal próbuje wypalać ,jakie osiąga maksymalne zapełnienie, ile popiołu ,ile km od ostatniego wypalania ile mbar w czasie jazdy osiąga ? Są dwa warianty awaria pomiarów i częste wypalanie lub faktycznie częste zapełnianie filtra (zła mieszanka , spalanie oleju , płynu ) .

Re: Wypalanie DPF - jak to przerwać ;)

: 10 wrz 2019, 8:59
autor: cinek
do tych pomiarow lepszy vcds, :arrow: odis to taki sprzet do adaptacji i jak juz vcds se nie radzi to trza go uzyc, lecz na codzien to lepiej vcds pomiary zrobisz w 5 minut liczac czas od wyjscia z domu :lol: a odis to pewnie 4 razy dluzej :mrgreen:

Re: Wypalanie DPF - jak to przerwać ;)

: 10 wrz 2019, 16:57
autor: shadow
Bullit pisze:
10 wrz 2019, 8:40
Musisz przywrócić swój charakterystyczny avatar w ramach przedstawienia się. :-)
Czujników projektowo miało być więcej ,w produkcji z niektórych zrezygnowali .
Po czyszczeniu skąd wiesz ze nadal próbuje wypalać ,jakie osiąga maksymalne zapełnienie, ile popiołu ,ile km od ostatniego wypalania ile mbar w czasie jazdy osiąga ? Są dwa warianty awaria pomiarów i częste wypalanie lub faktycznie częste zapełnianie filtra (zła mieszanka , spalanie oleju , płynu ) .
OK, zatem poszukam na dysku używanego wcześniej avatara i zaktualizuję;)

Odpowiadając na Twoje pytania: zaczął wypalanie (słyszę charakterystyczne buczenie i czuję gwałtowny wzrost temperatury spalin, rusza wentylator, itp. - poza tym wzrost temperatury potwierdziłem odczytem z kompa) już po kilkunastu kilometrach od montażu wyczyszczonego DPFa. Używany przeze mnie program nie pozwala na odczyt w czasie rzeczywistym, ale podczas normalnej jazdy podczas odświeżania danych mam kilka, kilkanaście hPa, czyli mało (przed czyszczeniem było kilkadziesiąt, w porywach przy ostrym przyspieszaniu dochodziło do 220hPa).

Spalania oleju raczej nie ma - stan się nie zmienia między wymianami oleju, ostatnio również nie.
Płynu chłodzącego również nie ubywa.
Korekty wtrysków w normie (nie mam pewności czy to wystarczający dowód, że na pewno działają dobrze).
Turbo w normie, nie puszcza oleju, luzu na wałku nie ma.

Wszelkie sugestie bardzo mile widziane !:)

Re: Wypalanie DPF - jak to przerwać ;)

: 10 wrz 2019, 18:59
autor: Bullit
Jedź w ustronne niepalne miejsce i wypal DPF serwisowo . Może pomimo czyszczenia nie pozwalasz dokończyć procesu na drodze . Potem obserwuj jak przybywa zapełnienie i km od ostatniego wypalania .

Re: Wypalanie DPF - jak to przerwać ;)

: 10 wrz 2019, 20:38
autor: shadow
Bullit pisze:
10 wrz 2019, 18:59
Jedź w ustronne niepalne miejsce i wypal DPF serwisowo . Może pomimo czyszczenia nie pozwalasz dokończyć procesu na drodze . Potem obserwuj jak przybywa zapełnienie i km od ostatniego wypalania .
Wypalanie chyba kończy się sukcesem, bo przez kilkanaście minut temperatura na DPF skacze do około 600'C i później w czasie kontynuowanej jazdy spada w okolice 200-250'C, czyli chyba OK...

I tak do następnego odpalenia auta: nawet po kilku, kilkunastu kilometrach procedura startuje ponownie ;(

Re: Wypalanie DPF - jak to przerwać ;)

: 10 wrz 2019, 20:47
autor: Vreshcor
Nie ma chyba ,jest taki blok status ostatniej regeneracji. Musi byc jakis powod ze zaczyna regeneracje a tak czesto to utopi ci silnik w ropie i perwsza pojdzie turbina potem panewki .

Re: Wypalanie DPF - jak to przerwać ;)

: 10 wrz 2019, 23:10
autor: shadow
Vreshcor pisze:
10 wrz 2019, 20:47
Nie ma chyba ,jest taki blok status ostatniej regeneracji. Musi byc jakis powod ze zaczyna regeneracje a tak czesto to utopi ci silnik w ropie i perwsza pojdzie turbina potem panewki .
Racja... Zrobię zrzut statusu przed wypalaniem i po wypalaniu.

Re: Wypalanie DPF - jak to przerwać ;)

: 17 wrz 2019, 20:51
autor: shadow
No więc jest tak: podłączyłem komputer, zrobiłem odczyty (wrzucę w kolejnej wiadomości bo nie mam teraz przy sobie) i zainicjowałem wypalanie serwisowe.

Zanim ruszyło dostałem komunikat, że nie jest potrzebne i czy chcę kontynuować!?

Mimo wszystko je uruchomiłem. Potrwało ze 20-30 minut, zakończyło się sukcesem, wszystko git. Również zrobiłem odczyty, wrzucę.

I co? Dojazd do pracy był OK ale na powrocie znowu zaczął ziać ogniem :((( Jasna cholera...

Re: Wypalanie DPF - jak to przerwać ;)

: 17 wrz 2019, 21:02
autor: Vreshcor
Moze czujnik roznicy zepsuty i pokazuje czasem bzdury , zaobserwuj przyrost zapelnienia .