Nierówna praca silnika.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Krzysztof
Weteran
Weteran
Posty: 594
Rejestracja: 23 wrz 2019, 10:24
Answers: 1
Skąd: OtunagórceBieszczady
Samochód: 3.0 7P , 3.2 7L i .....

Re: Nierówna praca silnika.

#71

Post autor: Krzysztof » 14 lis 2020, 16:35

Jak znajdę ten filmik to wrzucę link.

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#72

Post autor: Vreshcor » 15 lis 2020, 0:36

Na iskierkę się stare świece sprawdzało takie jak te w imadle. Współczesne szybkie po takim sprawdzeniu będą do wyrzucenia. Dla nich średnie napięcie pracy to 5V i mniej a do 1000stC rozgrzewają się w 2sek.
Better is enemy of good.

Awatar użytkownika
cinek
Weteran
Weteran
Posty: 1009
Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
Skąd: Ostrzzzz
Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda

#73

Post autor: cinek » 15 lis 2020, 9:28

Ja to myślę że t2 to juz maja samodiagnostyke swiec tak jak to jest przy wtryskach choć może się mylę :roll:

Awatar użytkownika
Krzysztof
Weteran
Weteran
Posty: 594
Rejestracja: 23 wrz 2019, 10:24
Answers: 1
Skąd: OtunagórceBieszczady
Samochód: 3.0 7P , 3.2 7L i .....

#74

Post autor: Krzysztof » 15 lis 2020, 9:30

cinek pisze:
15 lis 2020, 9:28
Ja to myślę że t2 to juz maja samodiagnostyke swiec tak jak to jest przy wtryskach choć może się mylę :roll:
A co ma samo diagnostyka do sprawdzenia świecy multimetrem ?
Sprawdzałeś vcds-em ? Chyba tylko pokazuje napięcie ale nie wartości oporu.
Sprawdzę dzisiaj bo faktycznie pod kompem nie sprawdzałem w T2.
W Rzepe pokazało mi błąd obwodu na 1 i 6, sprawdziłem oporność i jest dużo powyżej 5 ohm na tych 2.
Ostatnio zmieniony 15 lis 2020, 9:41 przez Krzysztof, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Krzysztof
Weteran
Weteran
Posty: 594
Rejestracja: 23 wrz 2019, 10:24
Answers: 1
Skąd: OtunagórceBieszczady
Samochód: 3.0 7P , 3.2 7L i .....

#75

Post autor: Krzysztof » 15 lis 2020, 9:30

Vreshcor pisze:
15 lis 2020, 0:36
Na iskierkę się stare świece sprawdzało takie jak te w imadle. Współczesne szybkie po takim sprawdzeniu będą do wyrzucenia. Dla nich średnie napięcie pracy to 5V i mniej a do 1000stC rozgrzewają się w 2sek.
Dlatego pytam jaką oporność ma sprawna świeca żarowa . W Rzepe mam 2 uwalone ponieważ mają wskazania powyżej 5 ohm. ( sprawdzane metodą na kabel iskrzą ) Pozostałe sprawne pokazują 0,8- 0,9. W touaregu sprawdziłem i pokazuje 2,1- 2,2 . stąd moje pytanie.

Awatar użytkownika
cinek
Weteran
Weteran
Posty: 1009
Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
Skąd: Ostrzzzz
Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda

#76

Post autor: cinek » 15 lis 2020, 11:57

Ja pierdziele sprawdz se wszystkie i bedziesz wiedzial czy któraś odbiega od pozostałych ,a co ma samodiagnostyka ? Ot to ze pewnie sypnęło by błędami 8-)

Awatar użytkownika
Krzysztof
Weteran
Weteran
Posty: 594
Rejestracja: 23 wrz 2019, 10:24
Answers: 1
Skąd: OtunagórceBieszczady
Samochód: 3.0 7P , 3.2 7L i .....

#77

Post autor: Krzysztof » 15 lis 2020, 14:59

Ja pierdziele, cinek trybisz znacznie gorzej niż diesel w uwalonymi świecami, czytaj ze zrozumieniem.
Wszystkie świece sprawdziłem.

Pytanie brzmi.
"Jaką oporność powinny mieć sprawne świece żarowe w T2 3.0 . Czy przyjmujemy ogólnikowo, że sprawna świeca żarowa musi posiadać oporność w zakresie 0,2-5,0 oma."

"Cinek" robisz się ostatnio "miszczem" zmieszania 8-) .

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#78

Post autor: Vreshcor » 15 lis 2020, 15:15

18A przy 4V...1ohm i ponizej.
Ale to odróżnia zdechniete od niepewnych.
Better is enemy of good.

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 891
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

#79

Post autor: berater » 15 lis 2020, 15:57

Krzysztof pisze:
15 lis 2020, 14:59
sprawna świeca żarowa musi posiadać oporność w zakresie 0,2-5,0 oma."
A nie czasem 0,2 - 0,5?

Awatar użytkownika
Krzysztof
Weteran
Weteran
Posty: 594
Rejestracja: 23 wrz 2019, 10:24
Answers: 1
Skąd: OtunagórceBieszczady
Samochód: 3.0 7P , 3.2 7L i .....

#80

Post autor: Krzysztof » 15 lis 2020, 16:07

berater pisze:
15 lis 2020, 15:57
Krzysztof pisze:
15 lis 2020, 14:59
sprawna świeca żarowa musi posiadać oporność w zakresie 0,2-5,0 oma."
A nie czasem 0,2 - 0,5?
Według bosch oporność w zakresie 0,2-5,0 oma. Dlatego jestem tym mocno zdziwiony.
https://www.klubexpertabosch.pl/uploads ... arowej.pdf
Chyba, że chodzi o 4 gary a nie 6 ale jakie to może mieć znaczenie, świeca to świeca.
Jak już pisałem sprawdzałem w rzepie i świece mają od 0.7 do 0.9 , natomiast w touaregu od 2.1 do 2.3. Aż jutro jeszcze raz sprawdzę w T2, może coś popieprzyłem jak mierzyłem oporność .

ODPOWIEDZ