Błąd P219600 - sonda lambda

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 891
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

Re: Błąd P219600 - sonda lambda

#11

Post autor: berater » 02 lis 2021, 17:11

P219600 - Sonda lambda 1, rząd 1 Sygnał mieszanki za bogatej
Statycznie
Date: 2021-10-09 23:35:50
Mileage: 244275 km
Priorytet: 2
Licznik częstotliwości wystąpienia usterki: 1
Licznik cykli wyuczania: 255
Prędkość obrotowa silnika: 1132.50 /min
Unormowana wartość obciążenia: 0.0 %
Prędkość samochodu: 57 km/h
Temperatura płynu chłodzącego: 64 °C
Temperatura zasysanego powietrza: 0 °C
Ciśnienie otoczenia: 1010 mbar
Napięcie zacisku 30: 14.560 V
Dynamiczne dane otoczenia: 209628102618C611390000114000114607AE114713B0113A0FB4113E1BC2

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#12

Post autor: Vreshcor » 03 lis 2021, 8:44

Ta sonda jest do diagnostyki spalin w czasie wypalania DPF.
Better is enemy of good.

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 891
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

#13

Post autor: berater » 03 lis 2021, 9:05

Czyli niekoniecznie sonda do wymiany?
Bo równie dobrze może być zakitowany dpf albo egr.
Ma to sens?

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#14

Post autor: Vreshcor » 03 lis 2021, 9:46

Z praktyki...pewnie do wymiany.
Ale trzeba potwierdzić jej działanie np przez odczyt napięcia przy różnych obciążeniach, tam chyba w normalnych warunkach powinno być 1.5V ...tylko czy obd11 pozwala na zapis danych do pliku?
Przy okazji trzeba by się przyjrzeć działaniu EGR tzn regulacja dopływu spalin i fizycznie czy nie jest zakitowany tor EGR lub dolot . To też może dawać zbyt bogatą mieszankę .
Better is enemy of good.

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 891
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

#15

Post autor: berater » 03 lis 2021, 10:38

OBD11 uczę się z doskoku, bo kruca bomba mało casu.
Ale z tego co pamiętam, parametry w czasie rzeczywistym można odczytać, ale nie zapisać.
Natomiast można zrobić logi/wykresy i te wysłać sobie na maila.
Będę badał temat.

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#16

Post autor: Vreshcor » 03 lis 2021, 11:56

W formacie csv...to wystarczy
Better is enemy of good.

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 891
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

#17

Post autor: berater » 05 gru 2021, 20:07

Pamięta ktoś jaki jest klucz potrzebny do demontażu?
Chyba 22, ale szukam potwierdzenia.

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 891
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

#18

Post autor: berater » 12 gru 2021, 15:48

Czy może ktoś napisać/narysować jak jest z dostępem do tej sondy?
Od dołu, od góry?
A jak od góry, to dużo osprzętu do demontażu?
Co prawda @cinek napisał:
cinek pisze:
02 lis 2021, 11:07
Jest na końcu uklad wydechowy
i nie wiem czy sonda jest na końcu układu wydechowego, czy układ wydechowy jest na końcu sondy :).
Jeśli na końcu układu wydechowego, to od dołu, ale chciałbym bardziej precyzyjnie ją zlokalizować.

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#19

Post autor: Vreshcor » 12 gru 2021, 16:06

Jak dla mnie to jest na początku układu wydechowego zaraz za turbiną ale co ja się tam znam.
IMG_20211212_160419.jpg
IMG_20211212_161223.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Better is enemy of good.

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 891
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

#20

Post autor: berater » 12 gru 2021, 16:12

Bo układ wydechowy, tak jak kijek, ma dwa końce :)

Dzięki.
Czyli tuż przed katalizatorem.
Nie wiesz jak z dostępem do niej z komory silnika?

Zablokowany