Kontrolka płynu chłodzącego.

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 895
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

Kontrolka płynu chłodzącego.

#1

Post autor: berater » 09 paź 2019, 17:51

Dziś, po pierwszym uruchomieniu silnika, czyli na zimno, pojawił się komunikat "Sprawdź płyn chłodzący". Zgasł komunikat i zapaliła się właściwa kontrolka na czerwono.
Wyłączyłem silnik. Poziom w zbiorniczku wyrównawczym w normie. Odkręciłem korek zbiorniczka. Zeszło trochę powietrza. Zakręciłem i pojechałem dalej. Trasa bardzo krótka (ok. 2 km), ale komunikat nie wrócił.
Ki diabeł?

Awatar użytkownika
cinek
Weteran
Weteran
Posty: 1007
Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
Skąd: Ostrzzzz
Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda

#2

Post autor: cinek » 09 paź 2019, 18:16

jak się będzie powtarzać to znaczy ze ubyło może pompa wody pada :roll: a to ze zgasło po nagrzaniu to normalne

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 895
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

#3

Post autor: berater » 09 paź 2019, 18:45

Nie zdążył się nagrzać. Bo jak pisałem, odpalałem zimny, kontrolka i natychmiast zgasiłem. Odkręciłem korek, zakręciłem z powrotem i po ponownym uruchomieniu (w dalszym ciągu na zimnym), komunikat i kontrolka nie wróciła.

Żeglarz
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 266
Rejestracja: 26 maja 2019, 22:29
Skąd: Warszawa
Samochód: Touareg `05r 3,0 TDI 226 KM automat pneumatyka

#4

Post autor: Żeglarz » 09 paź 2019, 23:06

Zbiorniczki VAG mają tak. Utrzymuj poziom max+ i będzie OK.

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 895
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

#5

Post autor: berater » 29 lis 2019, 17:59

Mechanik wymienił chłodniczkę oleju i króciec wodny, bo ponoć tędy były wycieki i między głowicami było sporo glikolu.
I w dalszym ciągu gdzieś płyn sp.....ływa. Praktycznie co drugi dzień muszę dolewać.

Chyba pora na zmianę mechanika.
Czy znacie kogoś w Warszawie lub w promieniu 50 km od niej, komu można zaufać?

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1690
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#6

Post autor: Vreshcor » 29 lis 2019, 19:32

Możliwości jest dużo w tym aucie , z wp...niem tego płynu przez silnik włącznie . Zajrzyj do kolektora ssacego czy nie ma tam płynu oraz czy nie daje na slodko po odpaleniu .
Better is enemy of good.

Awatar użytkownika
pisula1
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 496
Rejestracja: 21 maja 2019, 20:42
Skąd: Lubin
Samochód: Touareg, 3.0 TDI-BKS

#7

Post autor: pisula1 » 29 lis 2019, 21:47

Vreshcor pisze:
29 lis 2019, 19:32
.................oraz czy nie daje na slodko po odpaleniu .
.....albo nie zostawia mgły za sobą jak jest wilgoć w powietrzu. ;)

Żeglarz
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 266
Rejestracja: 26 maja 2019, 22:29
Skąd: Warszawa
Samochód: Touareg `05r 3,0 TDI 226 KM automat pneumatyka

#8

Post autor: Żeglarz » 30 lis 2019, 16:15

A moze zaworek w korku zbiorniczka jest zepsuty i wyrzuca, a po odparowaniu nie ma śladów ?

piotrkw
Bywalec
Bywalec
Posty: 15
Rejestracja: 07 gru 2019, 12:27
Skąd: Trójmiasto
Samochód: Touareg II 3.0 RR 4.4 Autobiography

#9

Post autor: piotrkw » 07 gru 2019, 12:35

Sprawdziłeś czy płyn jest między głowicami ? Miałem to samo po zakupie samochodu z oruginalnym przebiegiem 55 tyś km. i podobno to przypadłość znana w serwisie VW. Jest tam element z dżwignią sterującą która po pewnym czasie przepuszcza płyn. Mi wymieniono cały zespół na oryginalny z VW i problem się zakończył. Po wymianie kilka razy uzupełniałem układ ze względu na klimatyzację 4 strefową i całkowite odpowietrzenie układu chłodzenia i ogrzewania. Od dwóch lat spokój.
A przy okazji dzień dobry ponownie na Forum ;-);-)

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 895
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

#10

Post autor: berater » 07 gru 2019, 12:44

No właśnie miedzy głowicami zbierał się płyn.
berater pisze:
29 lis 2019, 17:59
Mechanik wymienił chłodniczkę oleju i króciec wodny, bo ponoć tędy były wycieki i między głowicami było sporo glikolu.
Doprecyzuj, o jakiej części piszesz mówiąc "element z dżwignią sterującą"

ODPOWIEDZ