Kontrolka płynu chłodzącego.

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 891
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

Re: Kontrolka płynu chłodzącego.

#21

Post autor: berater » 01 mar 2020, 20:21

Trudno powiedzieć. Po odebraniu zrobiłem może 100 km.
Dolałem może 2-3 setki, do poziomu w ramach tolerancji.

Łudziłem się już poprzednim razem, że może się jeszcze nie odpowietrzył. Ale tym razem stał u mechanika 5 godzin odpalony, z włączonym na maksa ogrzewaniem, aż kłęby pary unosiły się wokół samochodu. Wiec raczej miał szansę się odpowietrzyć.

Zasugeruję mechanikowi ten barwnik UV.
Jadę do niego jutro. Ale jest jakiś oporny na sugestie. Proponowałem mu poprzednio próbę ciśnieniową, to mnie olał.
On jest z tych co to wszystko wiedzą i nie będzie mu tu jakiś lamer podpowiadał.

bar72
Posty: 1
Rejestracja: 27 lut 2020, 22:55
Skąd: Małopolska
Samochód: Touareg

#22

Post autor: bar72 » 04 mar 2020, 22:20

miałem tak w Q5 , robiłem test na spaliny w układzie nie wyszło , zmieniłem uszczelkę pod głowica nie pomogło był pęknięty blok , życzę Tobie żeby się skończyło dobrze , ale czasem warto zapytać dwóch trzech macherów

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 891
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

#23

Post autor: berater » 05 mar 2020, 0:41

Opery mydlanej ciąg dalszy.
Mechanik idzie w zaparte i twierdzi, że układ jest szczelny, a ostatni ubytek to, jego zdaniem, nie ubytek płynu, a uwolnione resztki powietrza z układu.

Awatar użytkownika
cinek
Weteran
Weteran
Posty: 1009
Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
Skąd: Ostrzzzz
Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda

#24

Post autor: cinek » 05 mar 2020, 10:50

kup ten barwnik lampę i okulary, podjedz na jakiś podnośnik i sprawdź sam :arrow: będziesz miał pewność ze wszystko jest ok :mrgreen:

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 891
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

#25

Post autor: berater » 06 mar 2020, 0:26

Proponowałem, ale mech odradza wprowadzanie do układu innego materiału niż G13.

Awatar użytkownika
cinek
Weteran
Weteran
Posty: 1009
Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
Skąd: Ostrzzzz
Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda

#26

Post autor: cinek » 06 mar 2020, 7:56

tego się leje 30g na 5 l płynu wiec w czym to zaszkodzi :?: chyba tylko jemu bo obnaży jego ewentualna niedoróbkę :lol:

piotrkw
Bywalec
Bywalec
Posty: 15
Rejestracja: 07 gru 2019, 12:27
Skąd: Trójmiasto
Samochód: Touareg II 3.0 RR 4.4 Autobiography

#27

Post autor: piotrkw » 06 mar 2020, 13:11

Dwie trzy setki to jeszcze nie problem, może to być po całkowitym odpowietrzeniu. Jest też kwestia dolewania płynu na gorącym silniku . Stan pomiędzy min i max powinien być na zimnym Jeżeli ustawi się na gorącym to będzie mniej. Jeżeli się przeleje ponad stan co uwielbiają mechanicy , bo panie , będzie więcej na odpowietrzenie , to jak się zagrzeje cały układ i silnik będzie obciążony w czasie jazdy może wyrzucić przez korek , zawór bezpieczeństwa . Tu uwaga , zawór powinien otwierać przy nadciśnieniu ok 1,6 bar. Jeżeli otwiera przy mniejszym to może być problemem niedoboru po nocy. Proponuję wymienić za kilkadziesiąt złotych korek na nowy . U mnie w Multivanie po sprawdzeniu manometrem korek otwierał przy 1 bar.
Ja ostatnio walczyłem z przegrzewającym się notorycznie 2.0 Biturbo w Multivanie . Silniki wytrzymują ok 100 tyś km i … leci głowica i uszczelka pod głowicą . U mnie już drugi silnik . Ale w przypadku spalin masz ciemną górę zbiorniczka wyrównawczego i wykaże też to test na obecność CO2 . Coraz większe g produkują Niemcy ..

ODPOWIEDZ