Strona 1 z 1

Problem z falowaniem/pulsowaniem

: 10 gru 2021, 11:32
autor: Pavlo181
Cześć,
jestem posiadaczem modelu 7P (2011 r. - silnik CASA) od 2,5 roku.
Przyszły mrozy i zobaczyłem, że mam problem z elektroniką samochodu, a mianowicie po odpaleniu samochodu jak włączę nawiew na przednią szybę to ten nawiew zaczyna falować - raz mocniej raz słabiej,jak włączę maksymalną dmuchawę do kabiny to też faluje, a jak włączę oświetlenie kabinowe to żarówki troszeczkę przygasają. Jak silnik się rozgrzeje to objawy przechodzą.
Akumulator 2 lata temu wymieniany - fakt faktem dużo nim nie jeżdżę, może 2-3 razy na tydzień po 20km i aku nie jest dobrze doładowane?
Alternator w tym roku był wymieniany.

Re: Problem z falowaniem/pulsowaniem

: 10 gru 2021, 13:19
autor: pisula1
Doładuj akumulator, sprawdź klemy i zobaczysz czy coś to dało.

Re: Problem z falowaniem/pulsowaniem

: 10 gru 2021, 14:02
autor: Celestyn
A może to sama dmuchawa siada? Jak dużo prądu szarpie bo łożyska się zacierają to światło może migać.

Re: Problem z falowaniem/pulsowaniem

: 10 gru 2021, 20:28
autor: lukasz81
Moja dmuchawa też falowała, nie mogła się rozpędzić, strasznie rzęziła. Chciałem kupić nowy, ale pomyślałem że może dać mu jeszcze szansę. Zdemontowałem wyczyściłem, nasmarowałem i działa, już miesiąc bez problemu. Jak się odezwie to go po prostu wymienię. Akumulator ładuje raz na miesiąc w zimie. Prostownik Agri 50/12, jak nie potrafi go doładować tzn ze brakuje już wody, odparowało z , do elektrolitu który jest w akumulatorze trza dolać destylowanej. W przeciągu roku od nowości akumulatora raz mi się zdarzyło. Jeżdżę średnio 500 do 650km w miesiącu. Czasem krótsze czasem dłuższe trasy to zaraz widać inaczej zapala, przy dłuższych trasach kręci jak wściekły. Ładowanie mam dobre. Po prostu na krótkiej trasie alternator nie jest w stanie zrekompensować ubytku energii w akumulatorze. Rozruch, webasto, światła, grzanie foteli, kierownicy radio i inne biorą swoje. Choć nigdy nie zdarzyło się by po wymianie akumulatora mi nie odpalił, to widzę ze robi to troszkę słabiej aczkolwiek dalej sprawnie. Fajny jest taki kanał MrAkumulator warto zobaczyć. Można się dużo dowiedzieć na temat akumulatorów. Fajnie też widać kiedy prostownik naładuje akumulator i przechodzi w stan podtrzymania a całe auto jest ciemne tzn nie swiecą się żadne łapki itp, jak otworze drzwi ożyją swiatła, wyświetlacz to można zobaczyć ze jest duży pobór energii i prostownik znów przechodzi w tryb ładowania na jakieś kilka minut po czym gdy wszystko przygaśnie po chwili znów się wyłączy. Ja nie mam pneumatycznego zawieszenia ale to też kolejny system który coś musi pobrać. Ja przynajmniej takie mam doświadczenia. 😀

Re: Problem z falowaniem/pulsowaniem

: 11 gru 2021, 0:14
autor: pisula1
@lukasz81 , o czym Ty piszesz?
Jakie "łapki" się nie świecą,jaka "rekompensacja",jaki i dlaczego brak wody, ile razy wymieniałeś akumulator w swoim "Touareg 3.0 tdi 2008" ?
Dmuchawa (ona) to forma żeńska, czyli "chciałem kupić nową, dałem jej szansę,...ją wymienię.
Jakie podtrzymanie ma prostownik który naładuje akumulator,podtrzymanie czego?..,...poczytaj posty na forum
I skąd masz doświadczenie że pneumatyka pobiera prąd skoro jej "tej pneuatyki" nie masz?
PS. Skracaj myśli , bo nie wszystkim chce się przedzierać przez efekt czyjegoś wywijania mózgiem.

Re: Problem z falowaniem/pulsowaniem

: 11 gru 2021, 10:27
autor: Vreshcor
Pavlo181 pisze:
10 gru 2021, 11:32
(...)
Przyszły mrozy i zobaczyłem, że mam problem z elektroniką samochodu, a mianowicie po odpaleniu samochodu jak włączę nawiew na przednią szybę to ten nawiew zaczyna falować - raz mocniej raz słabiej,jak włączę maksymalną dmuchawę do kabiny to też faluje, a jak włączę oświetlenie kabinowe to żarówki troszeczkę przygasają. Jak silnik się rozgrzeje to objawy przechodzą.
Sprawdziłbym jak wygląda napięcie na bezpiecznikach czy faktycznie tak faluje. Przyczyną może być w okablowaniu od alternatora, masa silnik -podluznica a moze sam alternator ma problemy z regulatorem lub szczotkami gdy pobór prądu jest duży.