4.2 Tdi kopci i przerywa

Awatar użytkownika
mypear
Bywalec
Bywalec
Posty: 37
Rejestracja: 18 lip 2020, 6:59
Skąd: Trzcianka
Samochód: Vw Touareg 4.2 TDI, 11r

4.2 Tdi kopci i przerywa

#1

Post autor: mypear » 06 lip 2022, 13:17

Witam szanowne grono :), od jakiegoś czasu mam problem z moim twarogiem 4.2 tdi 2011r. Mianowicie zaczęło się lekkim okopceniem rury wydechowej z lewej strony ( od kierowcy ) później na zimnym silniku przy bardzo delikatnym przyspieszaniu zaczął szarpać i nie równo pracować na wolnych obrotach,o spalaniu nawet nie wspominam bo wpierda... jak smok, a rura jest czarna jak smoła. Błędy wywala że obydwie sondy ( za bogata mieszanka ) i nic poza tym. Już raz miałem taki problem ale wtedy jeździłem za długo i zawaliłem dpf, po przeskanowaniu też był błąd sond i nic poza tym ale sprawdziliśmy że czujnik temperatury podaje jakieś dziwne wartości. Wymieniłem czujnik temp. spalin wypaliłem dpf i mu przeszło. Teraz natomiast czujniki temp spalin pokazują identyczne wartości. Może to wina wtryskiwaczy ale nie wiem nawet jakie powinny być wartości. Może ktoś z was miał taki przypadek bo ja już nie wiem, jak coś wyposażyłem się w vcds także jak coś to mogę wrzucić skany itp..

Awatar użytkownika
cinek
Weteran
Weteran
Posty: 1009
Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
Skąd: Ostrzzzz
Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda

#2

Post autor: cinek » 06 lip 2022, 16:32

pierwsze co to sprawdź Różnica dawki wtrysków nie powinny być większe niż +-1
potem znajdz cos co sie nazywa punkty kalibracji na szynie paliwowej (dawniej byly to bipy) od IDE01387 do IDE04467 zapisz je i daj tutaj :arrow: popatrzymy 8-)

Awatar użytkownika
mypear
Bywalec
Bywalec
Posty: 37
Rejestracja: 18 lip 2020, 6:59
Skąd: Trzcianka
Samochód: Vw Touareg 4.2 TDI, 11r

#3

Post autor: mypear » 06 lip 2022, 23:18

Jutro postaram się tego poszukać i podesłać

Awatar użytkownika
mypear
Bywalec
Bywalec
Posty: 37
Rejestracja: 18 lip 2020, 6:59
Skąd: Trzcianka
Samochód: Vw Touareg 4.2 TDI, 11r

#4

Post autor: mypear » 09 lip 2022, 17:20

Już jestem ;) troszkę mi się zeszło ale myślę że mam chyba to o co chodziło tylko nie wiedziałem czy silnik ma być zimny czy ciepły a z uwagi na to szarpanie na zimnym zrobiłem to bez rozgrzewania 8-) .

Punkt 1
IDE01387 Wtryskiwacz 1: punkt 1 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 46.80 µs
IDE01390 Wtryskiwacz 2: punkt 1 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 59.45 µs
IDE01393 Wtryskiwacz 3: punkt 1 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 45.60 µs
IDE01396 Wtryskiwacz 4: punkt 1 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 30.40 µs
IDE01399 Wtryskiwacz 5: punkt 1 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 56.35 µs
IDE01402 Wtryskiwacz 6: punkt 1 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 44.05 µs
IDE04462 Wtryskiwacz 7: punkt 1 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 44.40 µs
IDE04465 Wtryskiwacz 8: punkt 1 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 38.90 µs

Punkt 2
IDE01388 Wtryskiwacz 1: punkt 2 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 25.80 µs
IDE01391 Wtryskiwacz 2: punkt 2 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 12.60 µs
IDE01394 Wtryskiwacz 3: punkt 2 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 15.85 µs
IDE01397 Wtryskiwacz 4: punkt 2 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 10.40 µs
IDE01400 Wtryskiwacz 5: punkt 2 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 14.60 µs
IDE01403 Wtryskiwacz 6: punkt 2 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 7.95 µs
IDE04463 Wtryskiwacz 7: punkt 2 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 18.15 µs
IDE04466 Wtryskiwacz 8: punkt 2 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 23.30 µs

Punkt 3
IDE01389 Wtryskiwacz 1: punkt 3 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 16.80 µs
IDE01392 Wtryskiwacz 2: punkt 3 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 1.10 µs
IDE01395 Wtryskiwacz 3: punkt 3 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 15.95 µs
IDE01398 Wtryskiwacz 4: punkt 3 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 13.85 µs
IDE01401 Wtryskiwacz 5: punkt 3 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 7.95 µs
IDE01404 Wtryskiwacz 6: punkt 3 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 5.20 µs
IDE04464 Wtryskiwacz 7: punkt 3 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 11.75 µs
IDE04467 Wtryskiwacz 8: punkt 3 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 23.15 µs

No i różnice
IDE00365 Różnica dawki wtrysku cylinder 1 0.33 mg/stroke
IDE00366 Różnica dawki wtrysku cylinder 2 -0.57 mg/stroke
IDE00367 Różnica dawki wtrysku cylinder 3 -0.44 mg/stroke
IDE00368 Różnica dawki wtrysku cylinder 4 -0.29 mg/stroke
IDE00369 Różnica dawki wtrysku cylinder 5 0.38 mg/stroke
IDE00370 Różnica dawki wtrysku cylinder 6 0.27 mg/stroke
IDE04080 Różnica dawki wtrysku cylinder 7 0.03 mg/stroke
IDE04081 Różnica dawki wtrysku cylinder 8 0.29 mg/stroke

Ja z tego za dużo nie wywróżę, mam nadzieje że wam to coś więcej mówni niż mi ;)
A jeszcze tak rozmyślałem czy to mogą być wtryski bo wtryski się raczej od razu nie psują tylko pogarsza się ich stan z czasem a tu się auto zepsuło na przestrzeni 600km,czy to w ogóle możliwe ?

Awatar użytkownika
cinek
Weteran
Weteran
Posty: 1009
Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
Skąd: Ostrzzzz
Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda

#5

Post autor: cinek » 10 lip 2022, 11:20

Wygląda w porządku jutro sprawdze dokładniej poszukaj jeszcze ciśnienia na dpf i sprawdź kiedy ostatnio wypalał, przede wszystkim jaki masz przebieg?

Awatar użytkownika
mypear
Bywalec
Bywalec
Posty: 37
Rejestracja: 18 lip 2020, 6:59
Skąd: Trzcianka
Samochód: Vw Touareg 4.2 TDI, 11r

#6

Post autor: mypear » 10 lip 2022, 12:51

oki poszukam ale z tego co zauważyłem to właśnie od czasu tej trasy 600 km nie zauważyłem tego smrodu z rury jaki towarzyszy wypalaniu. Nalotu 333 tyś

Awatar użytkownika
cinek
Weteran
Weteran
Posty: 1009
Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
Skąd: Ostrzzzz
Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda

#7

Post autor: cinek » 11 lip 2022, 7:47

Sprawdź ilość popiołu w oleju ide00433 bo jeśli nie miałeś kasowanych tych wartości to komp może uwazac że dpf jest zużyty

Awatar użytkownika
mypear
Bywalec
Bywalec
Posty: 37
Rejestracja: 18 lip 2020, 6:59
Skąd: Trzcianka
Samochód: Vw Touareg 4.2 TDI, 11r

#8

Post autor: mypear » 11 lip 2022, 10:01

Te zawartości popiołu to znalazłem ale te ciśnienie na dpf nie bardzo wiem gdzie szukać

Zawartości popiołu
IDE00432 Filtr cząstek stałych: czas od ostatniej regeneracji 2769 s
IDE00433 Filtr cząstek stałych: zawartość popiołu w oleju 0.41 l
IDE00436 Filtr cząstek stałych: kilometry od ostatniej regeneracji 23189 m
IDE04376 Filtr cząstek stałych zespół 2: zawartość popiołu w oleju 0.06 l
IDE04377 Filtr cząstek stałych zespół 2: kilometry od ostatniej regeneracji 3462 m
IDE04381 Filtr cząstek stałych zespół 2: czas od ostatniej regeneracji 1063 s

Dodano po 2 minutach 5 sekundach:
A właśnie bo nie wiem czy to ma znaczenie ale raczej nie, bo od w sumie początku jak go kupiłem to czasami przy ostrym dociśnieciu gazu zapala się sprężynka, po zgaszeniu i odpaleniu ponownie znika ( niskie ciśnienie na szynie paliwowej ). Tylko tak jak mówię to mam w zasadzie od początku jak go kupiłem.

Awatar użytkownika
cinek
Weteran
Weteran
Posty: 1009
Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
Skąd: Ostrzzzz
Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda

#9

Post autor: cinek » 11 lip 2022, 11:21

Ciśnienia to niewiem jakie ide ale nazywa to się Exh p P Flt Diff B1 i Exh p P Flt Diff B2 wyrażane w hPa poza tym dziwne że nie wypala filtrów równocześnie i zapełnienie w jednym masz 0.41 a w drugim 0.06 tak jakby ktoś w jednym filtrze zresetował zapełnienie a w drugim nie. Mi przy 0.54 l przestał wypalac

Awatar użytkownika
mypear
Bywalec
Bywalec
Posty: 37
Rejestracja: 18 lip 2020, 6:59
Skąd: Trzcianka
Samochód: Vw Touareg 4.2 TDI, 11r

#10

Post autor: mypear » 11 lip 2022, 19:51

Dzięki za te nazwy bo tak to bym tego w życiu nie znalazł. Nie mam pojęcia dlaczego tak jest, kiedyś co go wypalałem to wypaliły się obydwa i tyle wiem. Ale może to jest spowodowane tym że właśnie lewa strona od kierowcy kopci. Teraz tylko pytanie dlaczego nie wypala. Próbowałem mu włączyć wypalanie z vcds ale wyskoczył komunikat o usterce i tyle .

Ciśnienie i temperatury Dpf
ENG106380 Exh p Diff Ofs Val Old B1 mp 2 hPa
ENG106381 Exh p Diff Ofs Val Old B2 mp 1 hPa
ENG106385 Exh p P Flt Diff B1 7 hPa
ENG106386 Exh p P Flt Diff B2 10 hPa
ENG106418 Exh t Adap T Trbn Us B1 175.9 °C
ENG106419 Exh t Adap T Trbn Us B2 161.0 °C
ENG106421 Exh t Adap TP Flt Ds B1 100.0 °C
ENG106422 Exh t Adap TP Flt Ds B2 100.0 °C
ENG106424 Exh t Adap TP Flt Us B1 140.1 °C
ENG106425 Exh t Adap TP Flt Us B2 133.5 °C

ODPOWIEDZ