Montaż haka ,Touareg 7LA ,7L0

Przerobki ,doposażenia ,modyfikacje
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

Montaż haka ,Touareg 7LA ,7L0

#1

Post autor: Vreshcor » 10 mar 2020, 15:26

O stronie maechanicznej jedno zdanie . Trzeba zakupic nową belkę tylną , dłuższe śruby mocujace ,zdjac zderzak i wymienic belke .

Schematy instalacji dla wersji najprostszej czyli hak manulanie wypinany Westfalia lub przykręcony na stałe z modułem HELLA trzy kostki 14/6/4 pin .
Nr modułu 8E0 907 383A lub 8E0 907 383C
Potrzebne kostki to
10 pin 1J0 937 743D w kolorze niebieskim( kazdy kolor to inne kodowanie kostki ) T10ad
14 pin 8e0 973 714
6 pin 8e0 971 636
kostki sa sprzedawane bez pinów wiec nalezy zamowic równiez odpowiednie piny opisane w Etce.


Moduł nie posiada diagnostyki jednak wszystkie sygnały sa do niego przekazywane po CAN ,dlatego trzeba go wpiąć w Can komfortu oraz zarejestrować w gatewayu.
SC to skrzynka w kokpicie po stronie pasażera i tam maja byc bezpieczniki opisane jako SCxx.
T10ad to kostka w prawym boczku spinająca przewody biegnace do gniazda przyczepy z wiazką
auta do modułu ( którą zazwyczaj trzeba dorobić ).
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Better is enemy of good.

JURMI
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 11 maja 2020, 10:58
Skąd: Toruń
Samochód: Touareg 2007 FL 3.0 TDI BKS

#2

Post autor: JURMI » 16 maja 2020, 22:53

Hej, dodam z autopsji że w polifcie tylna belka jest na mniejsze śruby i gwinty (M12), kupiłem hak i okazało się, że jest na śruby M14. Musiałem rozwiercić otwory i wyrzynać nowy gwint. Kupa roboty, bardzo twarda stal. Na koniec dałem klej do gwintów. Inna opcja to założenie mniejszych śrub z kołnierzem, ale wolałem dać takie jak były w oryginale.
Trzeba również wyciąć otwór w zderzaku na hak.

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#3

Post autor: Vreshcor » 17 maja 2020, 0:11

To dałeś do pieca :) ..... w wersji ze śrubami M12 daje sie tulejki redukcyjne 7L6801670 i sruby M12x1,5x100. Jest ich tam 8, załóżmy ze zastosujesz śruby 10.9 czyli Rm 1000MPa.Pole przekroju rdzenia takiej śruby to
pi x5mm^2= 78,5mm2 1000MPa to 1000N/mm2 czyli ~100kg /mm2 . Każda taka śruba powinna wytrzymać 7800kg czyli łącznie ok 60t .
Bez tulejek też da rade , wystarczą podkładki a sama belka pod hak jest z naprawdę grubego materiału.
Co do wycinania to już zależy od preferencji , można kupić dokładkę z miejscem na zaślepkę haka lub cały zderzak za ok 300zl.
Obrazek
Better is enemy of good.

Awatar użytkownika
pisula1
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 487
Rejestracja: 21 maja 2019, 20:42
Skąd: Lubin
Samochód: Touareg, 3.0 TDI-BKS

#4

Post autor: pisula1 » 17 maja 2020, 12:11

@Vreshcor :lol: zajęcia z mechaniki technicznej mi się przypomniały...dzięki 8-)

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#5

Post autor: Vreshcor » 17 maja 2020, 13:01

Warto sobie przypomnieć albo dowiedzieć sie co oznaczają te oznaczenia śrub .... ;)
10.9 czyli Rm (granica wytrzymałości na zrywanie ) 10x100Mpa =1GPa czyli 100kg/mm2
i Re= 0,9 x Rm ( granica plastyczności ) = 90kg/mm2
W skrócie oznacza to tyle ze obciążenie mniejsze od 100kg /mm2 przekroju nie spowoduje zerwania a mniejsze od 90 kg/mm2 nie spowoduje trwałych odkształceń.
Dla przykładu najzwyklejsza marketowa śruba M8 w klasie 5.6 powinna znieść bez uszczerbku obciążenie
~700kg
Better is enemy of good.

JURMI
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 11 maja 2020, 10:58
Skąd: Toruń
Samochód: Touareg 2007 FL 3.0 TDI BKS

#6

Post autor: JURMI » 18 maja 2020, 15:02

Owszem dałem do pieca ale co tam.. :lol: Śruby już miałem, bo dostałem z hakiem, auto rozbebeszone więc trzeba było coś działać żeby auto nie stało. Poza tym dzwoniłem do ASO, o śrubach M12x1,5x100 to wspominali że mogą zamówić ale o tulejkach redukcyjnych to pewnie nie mieli pojęcia bo pierwsze słyszę. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#7

Post autor: Vreshcor » 18 maja 2020, 17:11

Ktoś następny skorzysta z tej wiedzy że śruby wzmocnienia mogą być 12 lub 14mm.
http://www.oemepc.com/vw/part_single/ca ... ng/e#sec_2
Obrazek
http://www.oemepc.com/vw/part_single/ca ... 179/lang/e
Obrazek
Better is enemy of good.

PiotrR
Posty: 1
Rejestracja: 26 maja 2020, 23:26
Skąd: Warszawa
Samochód: Touareg I V8 4.2 MPI 2005 rok USA

#8

Post autor: PiotrR » 26 maja 2020, 23:33

A jak adaptować hak w wersji USA. Mam samochód z hakiem i wtyczką USA, czy są jakieś przejściówki, czy trzeba przerabiać?
Ktoś przerabiał?

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#9

Post autor: Vreshcor » 26 maja 2020, 23:55

Są przejściówki..... ale 13 pin gniazdo EU kupisz za 30zl i adapter na 7 pin za kolejną dychę.
Better is enemy of good.

ODPOWIEDZ