Dmuchawa

kpkeeam
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 15 cze 2025, 20:35
Skąd: Polska
Samochód: jeszcze Peugeot

Dmuchawa

#1

Post autor: kpkeeam » 21 lip 2025, 19:58

Cześć kupiłem Touarega z 2005 roku za peugeota 5008. Jest o niebo lepiej mimo że był silnik padnięty i Touareg więcej pali, no trudno 3.0 tdi. Mam problem z dmuchawą nie chodzi a błąd vcds 00353 komunikat zwrotny o funkcjonowaniu regulatora dmuchawy świeżego powietrza 001górna wartość skrajna przekroczona. Wymieniłem regulator na używany i dziś nowy. Żadnej poprawy. Teraz pytanie czy może panel jest uwalony. Silnik dmuchawy sprawny. Podczas testu elementów klimatronika chodzi tylko na minimum i nie reaguje na zmianę napięcia z vcds. Jak ręcznie podbijam mu siłę nadmuchu na panelu to trzy kreski przed max wyłącza sprężarkę i wentylatory chłodnicy. Czy posiada ktoś schemat klimatronika i instalacji dmuchawy. Nie wiem czy ładować kolejny zakup panela

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1702
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#2

Post autor: Vreshcor » 22 lip 2025, 0:40

Chyba nie masz wyjścia .
klimatronic.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Better is enemy of good.

kpkeeam
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 15 cze 2025, 20:35
Skąd: Polska
Samochód: jeszcze Peugeot

#3

Post autor: kpkeeam » 22 lip 2025, 22:13

Też mi się wydaje, a nawt go nie naprawię bo pał modulator sygnału od strzału napięcia. może jutro przyjdzie dawca organów i będę rzeżbić. Najważniejsze dzięki za scemat.

kpkeeam
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 15 cze 2025, 20:35
Skąd: Polska
Samochód: jeszcze Peugeot

#4

Post autor: kpkeeam » 24 lip 2025, 20:51

To ćwiczeń dalszy ciąg. Inny panel założony i zonk. Sygnały wychodzą podobne. Tak sobie myślę czy układ nie jest tak czuły że wykrywa nadchodzący zgon samego silnika dmuchawy.

Awatar użytkownika
pisula1
Weteran
Weteran
Posty: 500
Rejestracja: 21 maja 2019, 20:42
Skąd: Lubin
Samochód: Touareg, 3.0 TDI-BKS

#5

Post autor: pisula1 » 24 lip 2025, 22:36

Może jednak dmuchawa umiera?

kpkeeam
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 15 cze 2025, 20:35
Skąd: Polska
Samochód: jeszcze Peugeot

#6

Post autor: kpkeeam » 26 lip 2025, 12:15

Ten temat można uznać za naprawiony. Przyczyna leży po stronie + na bezpieczniku 56.napięcie bez obciążenia 12v, a po podłączeniu rezystora spadło do 3,4v. Teraz jest pytanie z kąd jest zasilany bezpiecznik 56. Zaraz zmierzyłem napięcia na gniazdach zapalniczek i jest po 3 volty na sucho i z obciążeniem. Może to jest to samo oczko rozgałęźne? Jak by był schemacik zasilania bezpieczników to by było fajnie. Po za tym borykam się z Webasto bo nie widać sterownika

kpkeeam
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 15 cze 2025, 20:35
Skąd: Polska
Samochód: jeszcze Peugeot

#7

Post autor: kpkeeam » 27 lip 2025, 18:02

Więc zakończyłem walkę z za niskim napięciem. błędy związane z webasto załatwione jak i gniazda zapalniczek. Przyczyną był walnięty bezpiecznik 250A pod fotelem, który odpowiada za łączność z przekaźnikiem drugiego akumulatora. Wartość 5,5V to było napięcie akumulatora w bagażniku. Dziwnie to rozwiązali że klima, gniazda zapalniczek i webasto idą z tylnej baterii i brak jej kontroli z pulpitu jak też nie wiadomo czy się ładuje.

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1702
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#8

Post autor: Vreshcor » 27 lip 2025, 18:27

Wiadomo czy się ładuje , jest taki przekaźnik pod fotelem który włącza ładowanie tyłu. Można też podejrzeć w blokach CE .
Co do układu dwubateryjnego zależy jakie masz rozwiązanie ,czy Aku w bagażniku jest tylko pod Webasto postojowe czy również do rozruchu awaryjnego.
Podejrzewam że możesz mieć kodowania pomylone ale chyba takiego rozwiązania nie ma żeby klimateinik miał zasilanie tylko z tylnego akumulatora . Po zapłonie powinien mieć normalnie z głównej baterii.
Jeśli jakieś konkretne schematy potrzebne to możesz pisać .
Better is enemy of good.

kpkeeam
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 15 cze 2025, 20:35
Skąd: Polska
Samochód: jeszcze Peugeot

#9

Post autor: kpkeeam » 03 sie 2025, 20:06

Więc aby kodowania były pomylone to musi być sterownik akumulatora, u mnie go vcds nie znajduje. Z tego drugiego aku jest zasilany wentylator wnętrza, gniazda zapalniczkowe wszystkie, webasto, układ rest (ogrzewanie restką ciepła po wyłączeniu silnika). Ogólnie bezpieczniki w lewej puszce. Układ ładowania podejżewam jest na zasadzie jak w starych starach z układem 12/24V tylko tu jest połączenie cały czas równoległe 12V, a tam było równolegle szeregowo przez stycznik. Po wymianie bezpiecznika 250A i założeniu drugiego aku rozruch jest bezporównania lepszy.

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1702
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#10

Post autor: Vreshcor » 19 sie 2025, 16:44

Za ładowanie i obsługę drugiego akumulatora odpowiada układ central electric 09.
Jest przekaźnik zwierny obok drugiego akumulatora do rozruchu oraz mały do ładowania pod fotelem .
Nie ma nigdzie połączenia na 24V .
Możesz mieć też układ zdegradowany i wtedy nie ma grubego kabla do rozruchu który łączy się pod fotelem z akumulatorem nr 1
Better is enemy of good.

ODPOWIEDZ