Strona 1 z 2

Dmuchawa

: 21 lip 2025, 19:58
autor: kpkeeam
Cześć kupiłem Touarega z 2005 roku za peugeota 5008. Jest o niebo lepiej mimo że był silnik padnięty i Touareg więcej pali, no trudno 3.0 tdi. Mam problem z dmuchawą nie chodzi a błąd vcds 00353 komunikat zwrotny o funkcjonowaniu regulatora dmuchawy świeżego powietrza 001górna wartość skrajna przekroczona. Wymieniłem regulator na używany i dziś nowy. Żadnej poprawy. Teraz pytanie czy może panel jest uwalony. Silnik dmuchawy sprawny. Podczas testu elementów klimatronika chodzi tylko na minimum i nie reaguje na zmianę napięcia z vcds. Jak ręcznie podbijam mu siłę nadmuchu na panelu to trzy kreski przed max wyłącza sprężarkę i wentylatory chłodnicy. Czy posiada ktoś schemat klimatronika i instalacji dmuchawy. Nie wiem czy ładować kolejny zakup panela

Re: Dmuchawa

: 22 lip 2025, 0:40
autor: Vreshcor
Chyba nie masz wyjścia .
klimatronic.jpg

Re: Dmuchawa

: 22 lip 2025, 22:13
autor: kpkeeam
Też mi się wydaje, a nawt go nie naprawię bo pał modulator sygnału od strzału napięcia. może jutro przyjdzie dawca organów i będę rzeżbić. Najważniejsze dzięki za scemat.

Re: Dmuchawa

: 24 lip 2025, 20:51
autor: kpkeeam
To ćwiczeń dalszy ciąg. Inny panel założony i zonk. Sygnały wychodzą podobne. Tak sobie myślę czy układ nie jest tak czuły że wykrywa nadchodzący zgon samego silnika dmuchawy.

Re: Dmuchawa

: 24 lip 2025, 22:36
autor: pisula1
Może jednak dmuchawa umiera?

Re: Dmuchawa

: 26 lip 2025, 12:15
autor: kpkeeam
Ten temat można uznać za naprawiony. Przyczyna leży po stronie + na bezpieczniku 56.napięcie bez obciążenia 12v, a po podłączeniu rezystora spadło do 3,4v. Teraz jest pytanie z kąd jest zasilany bezpiecznik 56. Zaraz zmierzyłem napięcia na gniazdach zapalniczek i jest po 3 volty na sucho i z obciążeniem. Może to jest to samo oczko rozgałęźne? Jak by był schemacik zasilania bezpieczników to by było fajnie. Po za tym borykam się z Webasto bo nie widać sterownika

Re: Dmuchawa

: 27 lip 2025, 18:02
autor: kpkeeam
Więc zakończyłem walkę z za niskim napięciem. błędy związane z webasto załatwione jak i gniazda zapalniczek. Przyczyną był walnięty bezpiecznik 250A pod fotelem, który odpowiada za łączność z przekaźnikiem drugiego akumulatora. Wartość 5,5V to było napięcie akumulatora w bagażniku. Dziwnie to rozwiązali że klima, gniazda zapalniczek i webasto idą z tylnej baterii i brak jej kontroli z pulpitu jak też nie wiadomo czy się ładuje.

Re: Dmuchawa

: 27 lip 2025, 18:27
autor: Vreshcor
Wiadomo czy się ładuje , jest taki przekaźnik pod fotelem który włącza ładowanie tyłu. Można też podejrzeć w blokach CE .
Co do układu dwubateryjnego zależy jakie masz rozwiązanie ,czy Aku w bagażniku jest tylko pod Webasto postojowe czy również do rozruchu awaryjnego.
Podejrzewam że możesz mieć kodowania pomylone ale chyba takiego rozwiązania nie ma żeby klimateinik miał zasilanie tylko z tylnego akumulatora . Po zapłonie powinien mieć normalnie z głównej baterii.
Jeśli jakieś konkretne schematy potrzebne to możesz pisać .

Re: Dmuchawa

: 03 sie 2025, 20:06
autor: kpkeeam
Więc aby kodowania były pomylone to musi być sterownik akumulatora, u mnie go vcds nie znajduje. Z tego drugiego aku jest zasilany wentylator wnętrza, gniazda zapalniczkowe wszystkie, webasto, układ rest (ogrzewanie restką ciepła po wyłączeniu silnika). Ogólnie bezpieczniki w lewej puszce. Układ ładowania podejżewam jest na zasadzie jak w starych starach z układem 12/24V tylko tu jest połączenie cały czas równoległe 12V, a tam było równolegle szeregowo przez stycznik. Po wymianie bezpiecznika 250A i założeniu drugiego aku rozruch jest bezporównania lepszy.

Re: Dmuchawa

: 19 sie 2025, 16:44
autor: Vreshcor
Za ładowanie i obsługę drugiego akumulatora odpowiada układ central electric 09.
Jest przekaźnik zwierny obok drugiego akumulatora do rozruchu oraz mały do ładowania pod fotelem .
Nie ma nigdzie połączenia na 24V .
Możesz mieć też układ zdegradowany i wtedy nie ma grubego kabla do rozruchu który łączy się pod fotelem z akumulatorem nr 1