Brak chłodzenia kabiny w klimatroniku

kopen
Bywalec
Bywalec
Posty: 37
Rejestracja: 07 kwie 2021, 14:06
Skąd: Gliwice
Samochód: VW Touareg 2.5 TDI R5

Re: Brak chłodzenia kabiny w klimatroniku

#11

Post autor: kopen » 09 maja 2021, 16:56

Dziękuję Ci bardzo. Znowu można powiedzieć mnie nakierowales. Testowałem dla o u stron. Skłaniam się raczej do zawieszonej klapy otwierającej ciepłe powietrze lub zepsutym silniku nią strujacym. Mocno problematyczne jest dostanie się do nagrzewnicy? Szukałem jakiego tutoriala ale nie znalazłem...

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#12

Post autor: Vreshcor » 09 maja 2021, 19:14

Nie jestem pewien ale chyba jakiś dostęp jest po wyjęciu licznika . Oczywiście do silników ,w nagrzewnicy nie ma czego szukać .
Większość informacji jest w ssp http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_301.PDF
Better is enemy of good.

kopen
Bywalec
Bywalec
Posty: 37
Rejestracja: 07 kwie 2021, 14:06
Skąd: Gliwice
Samochód: VW Touareg 2.5 TDI R5

#13

Post autor: kopen » 20 maja 2021, 12:58

Drążę dalej temat klimy, ale na spokojnie. Po podłączeniu do vcdsa wyskoczyl moim zdaniem błąd czujnika temperatury zasysanego powietrza G238. Ten przy klapie recyrkulacji. Zrobiłem też test klap i wyszedł pozytywnie. Wydaje mi się że mam też za mało czynnika chłodniczego bo ciśnienie jest na poziomie 5 bar a poniżej 6 bar kompresor chyba się nie włączy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#14

Post autor: Vreshcor » 20 maja 2021, 20:21

5 bar to wystarczająco żeby włączyć kompresor , zresztą ciśnienie czynnika mocno zależy od temperatury a 15 stopni to nie upał. Na fotce widać ze kompresor nie pracuje , w tej temp to musialbys dac na LO i auto zeby sie zalaczył. Zreszta tam sa inne bloki gdzie widać prad zaworu i stan zalaczenia .
Better is enemy of good.

kopen
Bywalec
Bywalec
Posty: 37
Rejestracja: 07 kwie 2021, 14:06
Skąd: Gliwice
Samochód: VW Touareg 2.5 TDI R5

#15

Post autor: kopen » 21 maja 2021, 4:59

W jednym z bloków jest informacja, że kompresor wyłącza się poniżej 6 i 8 bar, w zależności czy kliknę przycisk Eco (na Eco włączonym jest 8 bar).

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#16

Post autor: Vreshcor » 21 maja 2021, 6:33

ECO blokuje użycie sprężarki klimy całkowicie.
Włącz normalnie klimatyzacje z najniższym ustawieniem i odczytaj wtedy ciśnienie gazu , temp na parowniku itd.
Kręcisz się w kółku z tematem gdzie już powinna byc diagnoza czy regulacja temp (klapy ) sprawna. Jak widzisz wyloty powietrza maja czujniki temp i łatwo zobaczyc jak sie zmienia temp gdy krecisz nastawami .
Chłodzenie klimą i jednoczesne grzanie powietrza na max to podcieranie @@@@ szkłem .
Better is enemy of good.

kopen
Bywalec
Bywalec
Posty: 37
Rejestracja: 07 kwie 2021, 14:06
Skąd: Gliwice
Samochód: VW Touareg 2.5 TDI R5

#17

Post autor: kopen » 21 maja 2021, 12:57

Nie kręcę się w kółko z tematem, tylko robię to tak szybko na ile pozwala mi czas. Regulacja klapami jest już sprawna. Wiem że Eco całkowicie odcina klimę. Najważniejszą informacją z poprzedniego posta było to, że mam ciśnienie czynnika 5 bar a w innym bloku jest informacja compressor shut off przy 6 barach (tylko ciekawe czy odcina przy dojściu czy zejściu z 6bar). Teraz problemem jest niestartowanie kompresora (nawet na LO).

Dodano po 2 godzinach 5 minutach 40 sekundach:
Sprawa właśnie się rozwiązała.
Winny był czujnik G238. Już po jego odpięciu sprężarka odpaliła, ale temperatury były niestabilne. Po zamianie na nowy wszystko jest OK.
Przypuszczam, że fałszywy odczyt z tego czujnika o wartości 79 stopni w jakiś sposób blokował klimę.

Dziękuję Vreshcor za podpowiedzi i motywację.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Celestyn
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 486
Rejestracja: 13 sie 2019, 16:09
Skąd: Wrocław
Samochód: VW Touareg I FL 3.0 TDI

#18

Post autor: Celestyn » 21 maja 2021, 15:12

G238 nie jest od jakości powietrza? czy coś mi się pomieszało? a może ma dwie funkcje?

kopen
Bywalec
Bywalec
Posty: 37
Rejestracja: 07 kwie 2021, 14:06
Skąd: Gliwice
Samochód: VW Touareg 2.5 TDI R5

#19

Post autor: kopen » 21 maja 2021, 18:16

Sorry. Oczywiście masz rację. Pomyliło mi się bo ostatnio szukałem G238 i znalazłem tylko wtyczkę. Chodziło mi o czujnik G89, czyli temperatury zasysanego powietrza, umiejscowiony pod schowkiem, nad wentylatorem.

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#20

Post autor: Vreshcor » 21 maja 2021, 19:36

Brawo za dociekliwość wielu by się patrzyło w te odczyty i nic nie znalazło.
Oczywiście 80st temperatura jest tak anomalna że sterownik nie włączał sprężarki.
Zdarza się też że psuje się czujnik obok parownika zawyżając wskazania .to daje bardzo ciekawy efekt w średnich temp zewnętrznych. Po kilkunastu minutach na klimie przestaje wiać nadmuch a wentylator działa. Powodem jest zaszronienie parownika co blokuje przepływ powietrza
Better is enemy of good.

ODPOWIEDZ