Ładowanie akumulatora.

Seba1986
Lekko uzależniony
Lekko uzależniony
Posty: 75
Rejestracja: 04 maja 2020, 14:51
Skąd: Cieszanów
Samochód: VW Touareg R5 2.5tdi

Ładowanie akumulatora.

#1

Post autor: Seba1986 » 05 gru 2021, 19:54

Czesc wszystkim. Przyszla zima i troszke akumulator przestal dawac rade. Zdararza mu sie ze trzeba go na kable palic. Mam teraz pytanie. Czy prawda jest ze w tych samochodach byly jedynie akumulatory kwasowe obslugowe? Jesli tak to czy moge poprostu zapiac prostownik do klem ktore sa wypuszczone pod maska i w ten sposob go ladowac? Czy sprawdzac w jakis sposob akumulator (dolewac cos)? Prosze o porade i z gory dziekuje wszystkim. Dodam ze auto 2.5 R5 z 2005 r.

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#2

Post autor: Vreshcor » 05 gru 2021, 20:27

Sądzisz że po 16latach jest tam wciąż fabryczny akumulator?
Kołek pod maską jest połączony bezpośrednio do akumulatora pod siedzeniem. Oczywiście nadaje się do ładowania.
Better is enemy of good.

Seba1986
Lekko uzależniony
Lekko uzależniony
Posty: 75
Rejestracja: 04 maja 2020, 14:51
Skąd: Cieszanów
Samochód: VW Touareg R5 2.5tdi

#3

Post autor: Seba1986 » 05 gru 2021, 21:20

Faktycznie masz jak najbardziej racje. Fabryczny akumulator juz pewnie 4x zostal przetopiony. Ale czy generalnie jest jakas opcja sprawdzenia tego akumulatora czy jest sens go ratowac? Czy moge go normalnie ladowac? Mam jakis prostownik z lidla taki maly automatyczny. W poprzednich autach dawal rade. Czy bez problemu moge go podpinac?

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#4

Post autor: Vreshcor » 05 gru 2021, 23:35

Szklana kula się zgubiła, musisz odkręcić 2 śruby Xzn /spline M10 przed fotelem i zajrzeć co tam wozisz. Nie połam plastików z tyłu ,trzeba je wyjąć najpierw.
Czy jest sens....podjedź gdzieś gdzie mają tester, prąd rozruchowy wiele mówi. Czasem trzeba wyjąć i porządnie naładować.
Ładowarka z Lidla....poszukaj na YT hasło tuning ładowarki z Lidla....wtedy może być do współczesnego akumulatora z plynnyn elektrolitem. Generalnie potrzebujesz coś większego 8-10A do tego auta.
Better is enemy of good.

Seba1986
Lekko uzależniony
Lekko uzależniony
Posty: 75
Rejestracja: 04 maja 2020, 14:51
Skąd: Cieszanów
Samochód: VW Touareg R5 2.5tdi

#5

Post autor: Seba1986 » 08 gru 2021, 10:24

Kurde wyjalem dzis akumulator. Podlaczylem do ładowania. Sam akumulator wyglada na nowiutki. Zaczynam podejrzewac ze mam gdzies jakies zwarcie w aucie. Ale jak i gdzie tego szukac?

Awatar użytkownika
cinek
Weteran
Weteran
Posty: 1009
Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
Skąd: Ostrzzzz
Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda

#6

Post autor: cinek » 08 gru 2021, 11:33

to ze wygląda na nowiutki nie znaczy ze jest sprawny należy porządnie naładować a potem przeprowadzić testy jest mnóstwo filmów na yt jak i czym je wykonać

Celestyn
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 486
Rejestracja: 13 sie 2019, 16:09
Skąd: Wrocław
Samochód: VW Touareg I FL 3.0 TDI

#7

Post autor: Celestyn » 08 gru 2021, 12:13

Ileż to ja "nowiutkich" akumulatorów złomowałem...

paww18
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 22 maja 2019, 10:04
Samochód:

#8

Post autor: paww18 » 08 gru 2021, 12:59

pany a z innej beczki - Rohserv kiedys wspominał o słabym styku przy kołku ładowania - czerwona klema pod maską - jak to rozebrać i sprawdzić ? u mnie regularni edoładowuję aku a przy odpalaniu jakby ciężko miał - może tu mam problem... ?

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#9

Post autor: Vreshcor » 08 gru 2021, 15:31

Pozapalac wszystko pradozarne w aucie( grzanie szyb ,foteli ,światła , dmuchawy) i wtedy sprawdzić napięcia na kolkach i bezpośrednio na akumulatorze. Jeszcze lepiej by było bezpośrednio na alternatorze ale trzeba zdjąć osłonę i zanurkować pod auto.....chyba że V10.
Więcej jak 200-300mV różnicy to już problem.
Cała złączka się daje rozkręcić ale problemu na zakuciu nie widać gołym okiem dopiero pomiar temperatury albo termowizja może potwierdzić że jest słaby styk przewód oczko zakucia.
Better is enemy of good.

Żeglarz
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 263
Rejestracja: 26 maja 2019, 22:29
Skąd: Warszawa
Samochód: Touareg `05r 3,0 TDI 226 KM automat pneumatyka

#10

Post autor: Żeglarz » 08 gru 2021, 16:32

Podobnie termowizja sprawdzi akumulator. W sklepach z aku.

ODPOWIEDZ