Webasto - problem z wentylatorem 01414
-
- Bywalec
- Posty: 17
- Rejestracja: 09 paź 2019, 20:35
- Skąd: Małopolska
- Samochód: VW Touareg 3,0 TDI 240KM 2009 r.
Webasto - problem z wentylatorem 01414
Witam
Mam problem z webasto w Touaregu 2009 3.0 tdi. Pojawiają mi się od czasu do czasu błędy:
01414 - Dmuchawa powietrza do spalania w układzie ogrzewania dodatkowego (V6) 007-zwarcie z masą
00667 - Sygnał temperatury zewnętrznej 004 - Brak sygnału/brak komunikacji
Po iluś błędach webasto jest blokowane i trzeba odblokowywać. W przypadku drugiego błędu przypuszczam, że coś z kabelkami-połączeniem jest coś nie tak. Błędy normalnie można skasować. Jak webasto nie odpali to spod maski wydobywają się dymy, obawiam się żeby kiedyś ktoś z gaśnicą nie przyleciał gasić
Czy orientujecie się gdzie można kupić sam taki silnik, czy coś innego pośredniego może być powodem, że jest wyrzucany ten błąd. Ostatnio wymieniałem palnik i przez chwilę wydawało się jakby było lepiej ale problem znowu się pojawił.
Mam problem z webasto w Touaregu 2009 3.0 tdi. Pojawiają mi się od czasu do czasu błędy:
01414 - Dmuchawa powietrza do spalania w układzie ogrzewania dodatkowego (V6) 007-zwarcie z masą
00667 - Sygnał temperatury zewnętrznej 004 - Brak sygnału/brak komunikacji
Po iluś błędach webasto jest blokowane i trzeba odblokowywać. W przypadku drugiego błędu przypuszczam, że coś z kabelkami-połączeniem jest coś nie tak. Błędy normalnie można skasować. Jak webasto nie odpali to spod maski wydobywają się dymy, obawiam się żeby kiedyś ktoś z gaśnicą nie przyleciał gasić
Czy orientujecie się gdzie można kupić sam taki silnik, czy coś innego pośredniego może być powodem, że jest wyrzucany ten błąd. Ostatnio wymieniałem palnik i przez chwilę wydawało się jakby było lepiej ale problem znowu się pojawił.
- cinek
- Weteran
- Posty: 1009
- Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
- Skąd: Ostrzzzz
- Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda
Wątpię że to silnik raczej obstawiałbym sterownik
-
- Pasjonat
- Posty: 486
- Rejestracja: 13 sie 2019, 16:09
- Skąd: Wrocław
- Samochód: VW Touareg I FL 3.0 TDI
Miałem tak samo jak kupiłem auto. Poprzedni właściciel nawet nie wiedział że miał Webasto a owe było zablokowane i przez kilka lat nie używane. Przez pierwsze kilka razy po odblokowaniu jeszcze dochodził błąd świecy. Też dymił, nawet nadmuch hałasował. Któregoś razu w vcds grzebałem przy testach, a to dmuchawą, a to samą świece grzałem z tego co pamiętam, później kilka razy puściłem piecyk na dłuższy czas pracy chyba po 30 minut i w sumie to pomogło, obstawiam że zwyczajnie było wszystko zastane i brudne, a przepalenie pomogło.
-
- Bywalec
- Posty: 17
- Rejestracja: 09 paź 2019, 20:35
- Skąd: Małopolska
- Samochód: VW Touareg 3,0 TDI 240KM 2009 r.
U mnie zastane raczej nie jest. Dzisiaj np. pracowało przez 35 minut i nie było problemu. Najgorsze jest to że zazwyczaj nie zadziała wtedy kiedy jest potrzebne np. żeby szyb nie skrobać. Nie ma reguły kiedy załapie błędy.
Wymieniając palnik patrzyłem na elektronikę i nie wyglądała źle wizualnie. Jedynie uszczelka pod palnikiem była padnięta ale została wymieniona. Po podawaniu napięcia na silnik też kręcił się dobrze, luzów na oście nie zauważyłem. Znalazłem też informacje w internecie, że padają jakieś rezystory na płytce ale akurat moja płytka wygląda inaczej niż ktoś opisywał.
Zdarza się ostatnio też że pilot nie chce zadziałać i miga na żółto dioda przy próbie odpalenia lub zgaszenia webasto. Bateria niby ma 2,9V, przy naciskaniu przycisku spada do 2,7V więc tu może być przyczyna. Chociaż dziwne jest to, że po iluś próbach na tej samej baterii pilot działa.
Wymieniając palnik patrzyłem na elektronikę i nie wyglądała źle wizualnie. Jedynie uszczelka pod palnikiem była padnięta ale została wymieniona. Po podawaniu napięcia na silnik też kręcił się dobrze, luzów na oście nie zauważyłem. Znalazłem też informacje w internecie, że padają jakieś rezystory na płytce ale akurat moja płytka wygląda inaczej niż ktoś opisywał.
Zdarza się ostatnio też że pilot nie chce zadziałać i miga na żółto dioda przy próbie odpalenia lub zgaszenia webasto. Bateria niby ma 2,9V, przy naciskaniu przycisku spada do 2,7V więc tu może być przyczyna. Chociaż dziwne jest to, że po iluś próbach na tej samej baterii pilot działa.
-
- Pasjonat
- Posty: 486
- Rejestracja: 13 sie 2019, 16:09
- Skąd: Wrocław
- Samochód: VW Touareg I FL 3.0 TDI
Gdzieś tu na forum pytałem o pilot i miganie kolorami i chyba to była bateria bo wymieniłem i pomogło, musiałbyś poszperać.
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1655
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
Psuje się sterownik, gołym okiem możesz nie zobaczyć co pęka pod SMD. Trzeba polutowac i przemierzyć elementy w torze dmuchawy.
I poczytać instrukcje do telestartu tam napisali co jakie błyskania oznacza.
I poczytać instrukcje do telestartu tam napisali co jakie błyskania oznacza.
Better is enemy of good.
-
- Bywalec
- Posty: 17
- Rejestracja: 09 paź 2019, 20:35
- Skąd: Małopolska
- Samochód: VW Touareg 3,0 TDI 240KM 2009 r.
Dzięki wszystkim za pomoc. Zastanawiam się nad zakupem nowej(używanej) płytki, tylko pytanie czy to ma sens. Niby sprzedający twierdzi, że jest sprawna ale w wiekowej płytce mogą być te same problemy co u mnie. Czasami przez 2 tygodnie nie złapie żadnego błędu u mnie.
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1655
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
Jak tanio to bierz a swoją wyślesz do naprawy.
Better is enemy of good.
-
- Bywalec
- Posty: 17
- Rejestracja: 09 paź 2019, 20:35
- Skąd: Małopolska
- Samochód: VW Touareg 3,0 TDI 240KM 2009 r.
Macie może jakieś namiary na sprawdzoną płytkę Webasto w dobrej cenie do Touarega 3.0 TDI 2009 r. ?
-
- Bywalec
- Posty: 17
- Rejestracja: 09 paź 2019, 20:35
- Skąd: Małopolska
- Samochód: VW Touareg 3,0 TDI 240KM 2009 r.
Melduję, że płytka została zreperowana i jak dotychczas przez kilka dni nie zauważyłem problemów z działaniem webasto. Czas pokaże jak będzie.