opony

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 895
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

Re: opony

#31

Post autor: berater » 20 lip 2020, 13:18

Mam zmienić przed wypadkiem, czy po?

Rzeczoznawca nie musi mierzyć koła. Wystarczy odczytać rozmiar na oponie.

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 895
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

#32

Post autor: berater » 20 lip 2020, 13:34

Krzysztof pisze:
20 lip 2020, 13:16
Nie wiem skąd wzięło się tobie 3,39, nieistotne.
To liczymy jeszcze raz (wszystko w mm):

Opona wzorcowa 255/55 R18:
wysokość opony - 140,25 (255 X 0,55)
Felga - 457,20 (18"X25,40)
Średnica koła - 737,70 (2 X 140,25 + 457,20)

Opona 235/65 R18:
wysokość opony - 152,75 (235,00 X,060)
Felga - 457,20 (18"X25,40)
Średnica koła - 762,70 (2 X 152,75 + 457,20)

Różnica - 25,00 (762,70-737,70)

Wzrost średnicy w stosunku do wzorcowej w % - 3,39% (25,00 / 737,70 X 100%)
c.n.d.

Twój błąd polegał na tym, że różnicę odnosiłeś nie do wzorcowej, a do zamiennika:
3,28% (25,00 / 762,70 X 100%)

Jakkub
Bywalec
Bywalec
Posty: 33
Rejestracja: 16 lip 2020, 15:36
Skąd: Zalesie_Gorne
Samochód: Touareg 7P 3.0 tdi 204 KM

#33

Post autor: Jakkub » 20 lip 2020, 15:24

Ten rozmiar z pewnością nie ma homologacji tak jak przypuszczam i 235/60 r18, tyle że tu różnica jest niewielka, ale w przypadku balonu o wysokości 150 mm charakterystyka samochodu zmienia się diametralnie. Osobiście nie sądziłem, że tak bardzo, pomimo pneumatyki.
Jeżeli nie wpływa to negatywnie na napęd to rozważam te oponę, bo na 17 " to auto wygląda bezpłciowo, wygląd na 18" już akceptuję ale brakuje mi komfortu wysokiego balonu.
U mnie zawsze przy każdej szkodzie spisywali/ robili zdjęcia rozmiaru opon, także to już loteria, czy się przyczepią.

Awatar użytkownika
Krzysztof
Weteran
Weteran
Posty: 597
Rejestracja: 23 wrz 2019, 10:24
Answers: 1
Skąd: OtunagórceBieszczady
Samochód: 3.0 7P , 3.2 7L i .....

#34

Post autor: Krzysztof » 20 lip 2020, 15:26

berater pisze:
20 lip 2020, 13:34
Krzysztof pisze:
20 lip 2020, 13:16
Nie wiem skąd wzięło się tobie 3,39, nieistotne.
To liczymy jeszcze raz (wszystko w mm):

Opona wzorcowa 255/55 R18:
wysokość opony - 140,25 (255 X 0,55)
Felga - 457,20 (18"X25,40)
Średnica koła - 737,70 (2 X 140,25 + 457,20)

Opona 235/65 R18:
wysokość opony - 152,75 (235,00 X,060)
Felga - 457,20 (18"X25,40)
Średnica koła - 762,70 (2 X 152,75 + 457,20)

Różnica - 25,00 (762,70-737,70)

Wzrost średnicy w stosunku do wzorcowej w % - 3,39% (25,00 / 737,70 X 100%)
c.n.d.

Twój błąd polegał na tym, że różnicę odnosiłeś nie do wzorcowej, a do zamiennika:
3,28% (25,00 / 762,70 X 100%)
0,11 bez większego znaczenia

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 895
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

#35

Post autor: berater » 20 lip 2020, 15:44

Ja też nie będę kruszył kopii.
Nie mój cyrk, nie moje małpy.

Ja bym tego rozmiaru nie założył.

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1687
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#36

Post autor: Vreshcor » 20 lip 2020, 18:09

Zależy kto i po czym jeździ .... na równe asfalty może być R20 z profilem 40 ale jak mieszkasz w górach i do domu jeździsz szutrem z koleinami to zdecydowanie 17 lub 18 i wysoki profil .
Better is enemy of good.

Awatar użytkownika
cinek
Weteran
Weteran
Posty: 1007
Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
Skąd: Ostrzzzz
Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda

#37

Post autor: cinek » 20 lip 2020, 18:14

Do r20 jest 45 profil do 21 jest 40 tak mi sie zdaje :roll:

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 895
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

#38

Post autor: berater » 20 lip 2020, 18:23

Vreshcor pisze:
20 lip 2020, 18:09
Zależu kto i po czym jezdzi .... na rowne asfalty moze byc R20 z profilem 40 ale jak mieszkasz w górach i do domu jeździsz szutrem z koleinami to zdecydowanie 17 lub 18 i wysoki profil .
To oczywista oczywistość, jak mawia klasyk.
Spór dotyczy czego innego.

Kiedy narażamy się na odpowiedzialność za zdarzenie drogowe, zakładając rozmiar opony nieprzewidziany przez producenta samochodu?
Padały tu różne tolerancje dla zamienników.
Żadne niepoparte podstawą prawną.
Ja opieram się na znanych portalach oponiarskich, które wskazują, że dopuszczalna tolerancja średnicy koła z oponą zamiennikiem nie powinna przekraczać od +1,5 do -2.0% w stosunku do opony homologowanej przez producenta samochodu.

Tu są przykłady zamienników mieszczących się w tej tolerancji:
https://www.oponeo.pl/zamienniki-opon/255/55/r18

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1687
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#39

Post autor: Vreshcor » 20 lip 2020, 18:54

No teraz to już podpada pod : kto umyślnie zmienia wskazania drogomierza .....
Jak ktoś chce być świety to zaklada rozmiary homologowane dla pojazdu ... ale w wymaganiach technicznych nie ma ile proc moga sie roznic opony , a letnie roznia sie od zimowych czy terenowych całkiem sporo .
Better is enemy of good.

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 895
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

#40

Post autor: berater » 20 lip 2020, 19:02

Mój wyszedł z fabryki na 255/55 R18
W specyfikacji wyposażenia wyjechał z salonu z dwoma kompletami kół.
Zimowe i letnie opony na takiej samej feldze i w takim samym rozmiarze.

ODPOWIEDZ