pneumatyka czujniki

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
go-v10-go
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 191
Rejestracja: 31 gru 2019, 11:14
Skąd: pomorskie
Samochód: 5.0 v10 BLE po lift.06

pneumatyka czujniki

#1

Post autor: go-v10-go » 16 sty 2020, 22:47

witam
zna ktoś temat krótkiego mocowania czujników poziomowania na trytytki.
znajomy tak ma po obłamaniu z zeszłego roku w alpach .
po obu stronach czujniki ma ściągnięte do górnego wahacza na trytytki i jadąc nie czuje za bardzo różnicy między jego praca zawieszenia a moja.
wiec jak to jest naprawdę tak na przyszłość w razie co: to dobra alternatywa

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#2

Post autor: Vreshcor » 16 sty 2020, 23:45

Trytka to prowizorka , pewne rozwiązanie to długa śruba w ocynku lub nierdzewka i nakrętka samokontrująca.
Better is enemy of good.

Celestyn
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 486
Rejestracja: 13 sie 2019, 16:09
Skąd: Wrocław
Samochód: VW Touareg I FL 3.0 TDI

#3

Post autor: Celestyn » 17 sty 2020, 15:16

Próbuję zrozumieć o czym piszecie. Chodzi o pęknięte oczka tego pałąka łączącego czujnik z uchwytem, czy sam uchwyt w wahaczu?
Jeśli chodzi o łączniki to do przodu pasują idealnie z BMW, tylko po zmianie trzeba zrobić kalibracje bo są chyba 3mm dłuższe. Do tyłu uniwersalne chyba febi z śrubą i dwiema nakrętkami do skontrowania, do przodu też tak można zrobić.
Jak się zrobi na tych łącznikach febi to można fizycznie oszukać poziom zawieszenia, czyli obniżyć albo podnieść auto.

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#4

Post autor: Vreshcor » 17 sty 2020, 16:12

Piszemy o tym plastikowym kołku co mocuje ramie do wahacza, że się łamie przez zatarte przeguby i ramie się odczepia .
Obrazek
Better is enemy of good.

Awatar użytkownika
go-v10-go
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 191
Rejestracja: 31 gru 2019, 11:14
Skąd: pomorskie
Samochód: 5.0 v10 BLE po lift.06

#5

Post autor: go-v10-go » 17 sty 2020, 17:32

czyli wystarczy te plastikowe ramienia zastąpić np dopasowanymi lub zrobionymi z metalu - aluminium o podobnej dł.i gitara tak.
w moim przypadku jeszcze są ale za dobrze to tak nie wygląda skorodowane mocowania tych przegubów ramion i luzy chyba nie czekam końca ich żywota tylko za w czasu się tym zajmę.dzięki za info.poz.

a jeszcze jedno po odłączeniu czujnika czy wymianie nie trzeba robić kalibracji czy jak ..?

Celestyn
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 486
Rejestracja: 13 sie 2019, 16:09
Skąd: Wrocław
Samochód: VW Touareg I FL 3.0 TDI

#6

Post autor: Celestyn » 17 sty 2020, 17:38

A jeśli chodzi o te kołki plastikowe to u mnie rewelacyjnie spisał się wkręt farmerski :D

Żeglarz
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 263
Rejestracja: 26 maja 2019, 22:29
Skąd: Warszawa
Samochód: Touareg `05r 3,0 TDI 226 KM automat pneumatyka

#7

Post autor: Żeglarz » 18 sty 2020, 21:05

Ja ten długi kołek plastikowy (z przodu) zastąpiłem długą śrubą nierdzewką. Z odłączonym czujnikiem tyłu przejechałem 150 km. Naprawiłem i niczego nie kalibrowałem. Ale ja mam dziwne auto. nawet po zmianie aku nic się nie "wieszało" :)
Poczytaj tu: viewtopic.php?f=6&t=33&p=1413#p1413 - fotki.

ODPOWIEDZ