Latanie kierownicy - nierozwiązany problem

ODPOWIEDZ
Pindoll
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 27 gru 2019, 11:08
Skąd: Szczecin
Samochód: Touareg 2 3.0 TDI R line

Latanie kierownicy - nierozwiązany problem

#1

Post autor: Pindoll » 18 lis 2020, 20:56

Witam,

Mam doprowadzający mnie do szału problem "bijących kół " na kierownicy.
Turek 2, 2014 rok 3.0tdi 245km, pneumat wersja R line , oryginalnie na 20sto calowych felgach od R line .Stał praktycznie rok czasu w Salonie nim zostałem jego szczęśliwym nabywcom . Po około miesiącu czasu jazdy w zakresie 100 - 150km/h pojawiło się bicie kierownicy, najgorzej latała przy 120km/h, póżniej to zamieniało się w drgania i po 150km/h ustępowało.
Pierwsze co pojechałem na prostowanie felg, wyważanie , sprawdzenie opon. Usłyszałem tekst " teraz powinno być dobrze ", niestety , po wjechaniu na autostradę i osiągnięciu 100km/h problem się pojawił, choć był minimalnie słabszy.
Oddałem do zaprzyjaźnionego mechanika, klocki tarcze z przodu wymienione, zaciski zregenerowane , okazało się że gdzieś tam jeden zacisk do końca nie puszczał. Eureka, po odebraniu autka i przejechaniu jakiś 100km po weekendzie problem wrócił .

Pożyczyłem od kolegi, który ma takiego samego Turka opony zimowe 18stki , efekt dalej ten sam, wiec wadliwe felgi i opony zostały odrzucone

Tym razem Mechanik zamienił stronami tarcze ( lewą dał na prawo, prawo dał na lewą ) , miało pomóc, niestety efekt ten sam. Nadmienię, że przy hamowaniu również BIŁO . Temat trochę odpuściłem, zrobiłem około 2 tyś km i odziwo problem praktycznie nie był zauważalny, jedynie co przy hamowaniu telepało kierownicą.

Oddałem do kolejnego Mechanika, ktory stwierdził, że tarcze są krzywe,piasta niby JEST OKEJ i to jest wina całego nieszczęścia. Tarcze zakładane ATE. Założył nowe tarcze ( klocki zostały po tarczach ATE ) firmy Rotinger. Odebrałem Auto i tutaj ZONK, od 80km/h kierownica zaczeła latać lewo prawo, przy 120km/h już strasznie mocno latała, przy 180km/h były mocne drżenia, przy hamowaniu efekt się nasila bardziej . Auto oddałem do mechnika po raz kolejny, który sprawdza testuje i narazie "wina krzywej felgi " , watpie że to będzie to , nie mam już sił z tym walczyć bo Gula dostaje wsiadając do auta.

Ktoś ma jakiś pomysł ? spotkał się z podobnym problemem ? Bardzo proszę o pomoc bo już nie daję rady :roll:

Celestyn
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 486
Rejestracja: 13 sie 2019, 16:09
Skąd: Wrocław
Samochód: VW Touareg I FL 3.0 TDI

#2

Post autor: Celestyn » 18 lis 2020, 23:52

Dawno temu w innym aucie walczyłem z tym samym. Przyczyny były dwie. Pierwsza to plastelinowe tarcze, zmieniłem 5 kompletów co 1-5k km aż nie trafiłem na jakieś dobrej jakości. Drugi powód to wahacze, z tego co pamiętam to górne. Wydawały się ok do momentu zdjęcia z auta. Ogólnie po którejś zmianie tarcz, zaszalałem i wymieniłem dosłownie całe zawieszenie, sprężyny, amory i wahacze. Koszt był kosmos ale to było moje ulubione auto ;)

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 891
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

#3

Post autor: berater » 19 lis 2020, 0:55

A zakładałeś inne felgi, żeby wyeliminować ten powód?

Moim zdaniem bije zespół piasta-tarcza. I to właśnie zespół, a nie każde z nich osobno.
Znajdź w pobliżu machera, który toczy tarcze na samochodzie. Możesz założyć nawet stare tarcze. Niech pomierzy dynamiczne bicie na tarczach.
Jeśli będzie poważne bicie, a tak się spodziewam, każ przetoczyć i jedź na próbę.

Awatar użytkownika
cinek
Weteran
Weteran
Posty: 1009
Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
Skąd: Ostrzzzz
Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda

#4

Post autor: cinek » 19 lis 2020, 7:43

luzy na zawieszeniu albo w układzie kierowniczym daj spokój już tym tarczom i felgom jeśli niema efektu

Pindoll
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 27 gru 2019, 11:08
Skąd: Szczecin
Samochód: Touareg 2 3.0 TDI R line

#5

Post autor: Pindoll » 19 lis 2020, 8:48

3 komplety Felg + Opony ( 20stki, 19stki, 18stki )były testowane i zawsze tak samo się zachowywało. Piasta była niby mierzona i jest okej, ale cholera wie jak sprawdzili.

Ale luzy na zawieszeniu albo układ kierowniczy ? Kurcze przed oddaniem na wymianę Tarcz bicie było minimalne,praktycznie tylko przy hamowaniu, a po wymianie Tragedia, jakbym wsiadł do jakiegoś Ulepa .

Będę starał się eliminować po kolei.

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#6

Post autor: Vreshcor » 19 lis 2020, 9:31

Może piasty uszkodzone albo półoś krzywa a zabawy z tarczami tylko potęgują ten efekt.
Better is enemy of good.

Pindoll
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 27 gru 2019, 11:08
Skąd: Szczecin
Samochód: Touareg 2 3.0 TDI R line

#7

Post autor: Pindoll » 13 gru 2020, 13:45

Tarcze wymienione po raz drugi, nic nie poprawiło. Pojęchalem do gościa na wyważenie opon i problem praktycznie zniknął, było delikatne drganie ale po dwóch tygodniach jazdy znowu bije kierownicą mocno ... Jadę jutro na test drogowy . Mam letnie opony , chce kupić zimowe r 20, zastanawiam się nad nokianami wr 4 SUV, co wy na to ?

Awatar użytkownika
cinek
Weteran
Weteran
Posty: 1009
Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
Skąd: Ostrzzzz
Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda

#8

Post autor: cinek » 13 gru 2020, 16:09

Bardzo dobre polecam

Bary
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 16 mar 2021, 9:04
Skąd: Wielkopolska
Samochód: Touareg 7P 3.0TDI 240KM 2011r

#9

Post autor: Bary » 16 cze 2021, 15:59

Koledzy,
odgrzewam kotlet, czy udało się rozwiązać temat?
Mam podobny problem, drgania przy prędkości 120km/h
Występują na różnych oponach, kołach nowe tarcze i klocki hamulcowe.
Drżenie wystepuje nieregularnie, raz jest, raz nie, sam już nie wiem, zawieszenie sprawdzane, sztywne, żadnych luzów itp.
Auto bez pneumatyki.
Proszę o info jeśli ktoś miał podobny problem i udało się go rozwiązać.

ODPOWIEDZ