ZAKUP KONTROLOWANY Touarega II - na co zwrócić uwagę ?

ODPOWIEDZ
Korpawel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 05 sty 2021, 20:06
Skąd: Szczecinek
Samochód: Tuareg 2015r

ZAKUP KONTROLOWANY Touarega II - na co zwrócić uwagę ?

#1

Post autor: Korpawel » 05 sty 2021, 20:15

Witam koledzy jestem nowy na forum.
Obecnie posiadam VW Passata B7 i jestem z niego bardzo zadowolony, ale moje zajęcie zmusza mnie do wymiany auta.
Więc mam do was pytanie bo nigdzie nie mogę znaleźć informacji.
Jak się zachowuje zawieszenie pneumatyczne pod względem czasu i ciągania lawety?
Jakie lepiej wybrać zwykłe czy pneumatyczne?
Dodam że szukam auta po lifcie głównie rok 2015.

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#2

Post autor: Vreshcor » 05 sty 2021, 20:37

Widział kolega kiedyś naczepę do tira ,taką z pneumatycznymi poduchami ?. Tak własnie sie to zachowuje .
Lawetę też tak się ładuje że nacisk na auto jest rzędu max 100-200 kg.
Better is enemy of good.

Korpawel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 05 sty 2021, 20:06
Skąd: Szczecinek
Samochód: Tuareg 2015r

#3

Post autor: Korpawel » 05 sty 2021, 20:52

Kolego naczepę i ogólne zawieszenie pneumatyczne w ciężarówkach mam na codzień bo jeżdżę takimi. I wiem z własnego doświadczenia że poduch potrafią wyszczelić. A mi chodzi oto:
1.Jak w tuaregu zachowuje się zawieszenie pneumatyczne?
2.Czy to jest awaryjne?
3.Jak się zachowa np. Podpięty pod lawetę 3t i pozostawiony na 24h?
4.Czy na tym zawieszeniu i z lawetą załadowaną wiedzie w lekki teren?
5.Jak wygląda koszty napraw.
6.Które zawieszenie jest tańsze w utrzymaniu? Bo według mnie zwykłe zawieszenie jest tańsze i mniej awaryjne.

Bo według użytkowników tych co znam to tuareg I z pneumatyką to problem

Celestyn
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 486
Rejestracja: 13 sie 2019, 16:09
Skąd: Wrocław
Samochód: VW Touareg I FL 3.0 TDI

#4

Post autor: Celestyn » 05 sty 2021, 22:55

Zasada jest jedna, jak się dba tak się ma. Cała reszta to loteria. I tak jest z wszystkim w życiu ;)
Z doświadczenia, straszą ci co nie mieli.

Korpawel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 05 sty 2021, 20:06
Skąd: Szczecinek
Samochód: Tuareg 2015r

#5

Post autor: Korpawel » 05 sty 2021, 23:03

No dobra to rozumię
A powiedz na co zwracać uwagę.

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#6

Post autor: Vreshcor » 06 sty 2021, 0:13

W touaregu poduchy nie strzelają zresztą w naczepach tez nie co drugi dzień . Co do twoich wątpliwości lawetowych....cokolwiek byś tam zaczepił nie obciąża auta tylko osie przyczepy ,wiec może stać i tydzień.
Auto jest ciężkie a miechy odpowiednio duże. Podstawowa różnica pomiędzy zawieszeniem zwykłym a z pneumatyką jest taka ze to drugie ma amortyzatory o dynamicznie regulowanym tłumieniu co wpływa na poprawę komfortu i własności jezdnych .
Awaryjność pneumatyki nie jest jakaś wybitna , a naprawa nie kosztuje fortuny. Takie opinie głownie wypisują ci co nigdy nie mieli albo próbowali sami naprawiać nie mając pojęcia o temacie zamiast oddać do własciwego warsztatu.
Jak masz ochotę jeździć w terenie to poszukaj wersji 4xMotion , ma reduktor i blokady .Ale nawet wersja z torsenem radzi sobie w lekkim terenie przez staly napęd 4x4 i dodatki typu elektroniczna szpera realizowana przez ABS na niskich prędkościach . Największym ograniczeniem są szosowe opony.
Better is enemy of good.

Korpawel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 05 sty 2021, 20:06
Skąd: Szczecinek
Samochód: Tuareg 2015r

#7

Post autor: Korpawel » 06 sty 2021, 10:05

Dzięki za wyjaśnienie A przy zakupie na co zwrócić uwagę przy pneumatyce

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#8

Post autor: Vreshcor » 06 sty 2021, 12:56

Wiele przy zakupie nie obejrzysz ,ale podstawowy test to zawieszenie na najnizszy poziom a potem na max do gory i z powrotem na dół . Jak przejdzie taki test bez błędów i nie zostanie tył w gorze albo jakas inna kulawa pozycja nie wyjdzie to polowa sukcesu. Druga połowa to jak z podnoszeniem min-max sie wyrobi w ok minutę.
Better is enemy of good.

ODPOWIEDZ