Pneumatyczne zawieszenie

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

Re: Pneumatyczne zawieszenie

#51

Post autor: Vreshcor » 10 mar 2021, 10:31

Jest taka sama opcja w VCDS , ale na butli jest zaworek co widać na zdjęciach z rosyjskiego tematu.
Na zgaszonym aucie nic nie opadnie ani sprężarka nie będzie pompować i bezpiecznie można powietrze wypuścić pss....
75415es-960.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Better is enemy of good.

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 891
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

#52

Post autor: berater » 15 mar 2021, 20:48

Wytłumaczcie proszę, jak chłop krowie na miedzy.
Czy ten zaworek służy tylko do spuszczenia powietrza, na potrzeby tej operacji, czy też, po jego wykręceniu, można zapodać tędy, np. strzykawką 1/2 litra środka wabcothyl, a po całej operacji wkręcić zaworek i spokojnie odpalić auto?

wga
Lekko uzależniony
Lekko uzależniony
Posty: 58
Rejestracja: 05 paź 2019, 20:20
Skąd: Gliwice
Samochód: 3.0, 2011

#53

Post autor: wga » 15 mar 2021, 21:04

Tam jest torx, czy coś innego?

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 891
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

#54

Post autor: berater » 16 mar 2021, 11:13

berater pisze:
15 mar 2021, 20:48
Wytłumaczcie proszę, jak chłop krowie na miedzy.
Czy ten zaworek służy tylko do spuszczenia powietrza, na potrzeby tej operacji, czy też, po jego wykręceniu, można zapodać tędy, np. strzykawką 1/2 litra środka wabcothyl, a po całej operacji wkręcić zaworek i spokojnie odpalić auto?
I dodatkowe pytanie.
Czy w układzie pneumatyki T2 jest zwykłe powietrze, czy azot?
Tym samym, czy po powyższej operacji "pozwolić" układowi zassać powietrze z otoczenia, czy nabić układ (w jaki sposób?) azotem?

Celestyn
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 486
Rejestracja: 13 sie 2019, 16:09
Skąd: Wrocław
Samochód: VW Touareg I FL 3.0 TDI

#55

Post autor: Celestyn » 16 mar 2021, 11:54

Podejrzewam że układ jest na specjalnej mieszance gazu gdzie azot to 78% całości ;)

Awatar użytkownika
cinek
Weteran
Weteran
Posty: 1009
Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
Skąd: Ostrzzzz
Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda

#56

Post autor: cinek » 16 mar 2021, 13:36

musiałbyś wypompować wszystko ze srodka tylko pytanie po co skoro :arrow: Obrazek

ozzie
Lekko uzależniony
Lekko uzależniony
Posty: 82
Rejestracja: 02 lut 2021, 10:33
Skąd: Kraków
Samochód: Tuareg 3.0 V6 TDI

#57

Post autor: ozzie » 16 mar 2021, 13:41

@Celestyn - oczywiście, że tak. Nawet gorzej, bo około 21% składu tej mieszanki to silnie agresywny i mocno wybuchowy tlen. Lepiej samemu się za to nie zabierać bez odpowiedniej wiedzy i narzędzi spełniających normy przeciwwybuchowe. Tak czy siak - zabierając się za taką robotę należy wyznaczyć i właściwie oznakować strefę możliwego wybuchu oraz powiadomić służby o podejmowanych czynnościach ;)

ehhh - cinek mnie ubiegł ;-P

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 891
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

#58

Post autor: berater » 16 mar 2021, 14:09

Oraz skonsultować się z lekarzem lub farmaceutą.

Czy ktoś odpowie na moje jakże merytoryczne pytania?

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#59

Post autor: Vreshcor » 16 mar 2021, 14:57

A gdzie było merytoryczne pytanie ? :-P
Pierwszy się zbliża ale jeszcze ze 2 tyg brakuje więc bez jaj ... cała pneumatyka na świecie pracuje na tym co dostępne wkoło. Po to te wszystkie osuszacze wymrażarki i inne bajery .
Better is enemy of good.

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 891
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

#60

Post autor: berater » 16 mar 2021, 15:27

Dzwoniłem do firmy http://www.drmechanik.com/
Podobno w pneumatyce najlepsi na świecie i okolicach.
Upierali się co do azotu w T2. U nich usługa opróżnienia układu i napełnienie azotem kosztuje 300 zeta.

A wracając do pytań. Wysyłacie mnie z nimi na drzewo, ale zapytam powtórnie:
1. Czy chcąc opróżnić układ, naciskamy jakiś "pipek" na zaworze i działa jak zawór spustowy, a nie tylko bezpieczeństwa/nadciśnieniowy?
2. Czy zaworek wykręca się z obudowy zbiornika, żeby zapodać płyn i ew. czym go wykręcić?
3. Czy po zalaniu płynu i wkręceniu zaworu uruchamiamy silnik i układ sam się napełni w cudowny sposób?

ODPOWIEDZ