Tuning hamulców
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 07 lut 2021, 20:30
- Skąd: Wrocław
- Samochód: VW Touareg V6 3.0 2017 rok.
Tuning hamulców
Dobry wieczór wszystkim. Jestem tutaj nowym forumowiczem i chciałem na wstępie wszystkich pozdrowić
Mam duży problem (tak przynajmniej mi się wydaje) z moimi hamulcami w Touaregu 3.0 2017 rok.
A dokładniej mówiąc są strasznie słabe w stosunku do masy pojazdu. Mam tarcze w przodu i z tyłu 330 mm. Mam pytanie a zarazem wielką prośbę do bardziej doświadczonych użytkowników Touarega. Co zrobić aby dokonać tuningu moich hamulców ? Myślałem o zwiększeniu średnicy tarcz z przodu ale nie wiem jak się za to zabrać i kto (jaki sprawdzony mechanik) mógłby mi to zrobić ? Naczytałem się w necie że tarcze 350 mm podobno dużo by pomogły ale nie mam wiedzy na ten temat Bardzo proszę o pomoc jeżeli tylko znajdzie się ktoś kto miał już z tym tematem osobiście albo ze słyszenia do czynienia. Mogę się odwdzięczyć buteleczką własnoręcznie zrobionej przepysznej śliwowicy W temacie destylacji alkoholu wiem bardzo dużo - ale to już inne forum i nie chcę tutaj tego zaśmiecać ani nikogo tym nudzić. Ale jak by ktoś był zainteresowany to zapraszam na forum bimber hobby - wiem - brzmi dziwnie ale zaręczam że to fajna zabawa
Pozdrawiam
Arek z Wrocławia
Mam duży problem (tak przynajmniej mi się wydaje) z moimi hamulcami w Touaregu 3.0 2017 rok.
A dokładniej mówiąc są strasznie słabe w stosunku do masy pojazdu. Mam tarcze w przodu i z tyłu 330 mm. Mam pytanie a zarazem wielką prośbę do bardziej doświadczonych użytkowników Touarega. Co zrobić aby dokonać tuningu moich hamulców ? Myślałem o zwiększeniu średnicy tarcz z przodu ale nie wiem jak się za to zabrać i kto (jaki sprawdzony mechanik) mógłby mi to zrobić ? Naczytałem się w necie że tarcze 350 mm podobno dużo by pomogły ale nie mam wiedzy na ten temat Bardzo proszę o pomoc jeżeli tylko znajdzie się ktoś kto miał już z tym tematem osobiście albo ze słyszenia do czynienia. Mogę się odwdzięczyć buteleczką własnoręcznie zrobionej przepysznej śliwowicy W temacie destylacji alkoholu wiem bardzo dużo - ale to już inne forum i nie chcę tutaj tego zaśmiecać ani nikogo tym nudzić. Ale jak by ktoś był zainteresowany to zapraszam na forum bimber hobby - wiem - brzmi dziwnie ale zaręczam że to fajna zabawa
Pozdrawiam
Arek z Wrocławia
- cinek
- Weteran
- Posty: 1009
- Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
- Skąd: Ostrzzzz
- Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda
Mozesz założyć zaciski od 4.2 tdi tam masz tarcze 350 a w temacie % mamy i u nas temat w Hyde parku więc spokojnie możesz się udzielać
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1655
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
Moment hamujący jest proporcjonalny do ramienia i siły . 1 cm promienia nie zrobi szału przy 16,5 cm .
Taniej niż wymiana zacisków wyjdzie komplet klocków o większym współczynniku tarcia ,jakaś seria performance .
Taniej niż wymiana zacisków wyjdzie komplet klocków o większym współczynniku tarcia ,jakaś seria performance .
Better is enemy of good.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 07 lut 2021, 20:30
- Skąd: Wrocław
- Samochód: VW Touareg V6 3.0 2017 rok.
Wielkie dzięki za podpowiedź. A czy te zaciski od 4.2 będą pasowały od razu czy trzeba robić jakieś przeróbki aby je przykręcić ?
Dodano po 2 minutach 25 sekundach:
Jeżeli bym się zdecydował do zamiany tylko klocków i tarcz na tą samą średnicę to co konkretnie Kolega radzi ? Mój mechanik mówił coś że Brembo powinno wystarczyć ale ja sam nie jestem tego pewien ?
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1655
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
FCP1334H Ferodo DS2500
np https://allegro.pl/oferta/mocne-klocki- ... 7767012104?
to powinno pasować .Tarcze zostawiasz te co są, chyba ze już się skończyły.
Przekładka na zaciski z 4.2 będzie dużo drożej a efekt mało spektakularny.
np https://allegro.pl/oferta/mocne-klocki- ... 7767012104?
to powinno pasować .Tarcze zostawiasz te co są, chyba ze już się skończyły.
Przekładka na zaciski z 4.2 będzie dużo drożej a efekt mało spektakularny.
Better is enemy of good.
-
- Pasjonat
- Posty: 486
- Rejestracja: 13 sie 2019, 16:09
- Skąd: Wrocław
- Samochód: VW Touareg I FL 3.0 TDI
Z ciekawości, te klocki serio coś dadzą? Bo jak będę wymieniać kiedyś i faktycznie warto, to chyba kupię, bo przyzwyczajony jestem do lepszego hamowania.
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1655
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
Serio... tylko ludzie za bardzo się wkręcają ze fajnie hamuje i zaraz tarcze fioletowe .
Better is enemy of good.
- cinek
- Weteran
- Posty: 1009
- Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
- Skąd: Ostrzzzz
- Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda
Kolego wszystkie zaciski w touaregach to brembo a co do sprawności to nie tylko o średnicę chodzi ale te zaciski maja o dwa tłoczki wiecej niż te z 3.0
- Krzysztof
- Weteran
- Posty: 595
- Rejestracja: 23 wrz 2019, 10:24
- Skąd: OtunagórceBieszczady
- Samochód: 3.0 7P , 3.2 7L i .....
Sprawdzić zaciski- tłoczki, wymienić płyn hamulcowy, założyć nowe tarcze i klocki. Obecnie mam tarcze Rotinger GT wysokowęglowe + kocki textar. Uważam że bardzo dobra konfiguracja.
- pisula1
- Pasjonat
- Posty: 487
- Rejestracja: 21 maja 2019, 20:42
- Skąd: Lubin
- Samochód: Touareg, 3.0 TDI-BKS
U mnie też Rotinger-y dają radę .