Buczenie przy skręcaniu.

Tomsyk
Lekko uzależniony
Lekko uzależniony
Posty: 63
Rejestracja: 23 sie 2020, 19:13
Skąd: Bieszczady
Samochód: Touareg II 2012 3.0 TDI

Buczenie przy skręcaniu.

#1

Post autor: Tomsyk » 03 maja 2021, 14:42

Witam, Touareg 3.0 TDI 245 km automat 2012r. Na blacie przejechane 152 tys. km.
Słyszę buczenie/szum - przede wszystkim podczas skręcania- a najbardziej w prawo. Dźwięk jest też zależny od prędkości. Nie jest to stukanie, ale przykładowo gdybym założył coś na szprychę od roweru i coraz szybciej jechał to stukot byłby coraz częstszy. Tu buczenie/wycie też nasila się wraz ze wzrostem prędkości.- czy to mogą być łożyska ?
Inny problem który zaobserwowałem (możliwe że jest z tym związany) to, że podczas skręcania kierownicą na załączonym silniku ale auto stoi w miejscu, przy skręcaniu w lewo idzie gładko, ale przy skręcaniu w prawo jakby kierownica miała opór i lekkie "szarpanie". (dodam że jakiś czas temu wymieniałem olej wspomagania i poziom jest ok.
Ktoś ma pomysł co to może być ?

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 891
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

#2

Post autor: berater » 03 maja 2021, 16:44

Z opisu nie wygląda to na łożyska. Zauważyłbyś wcześniej szum zużytych, również przy jeździe na wprost.
Wygląda to raczej na przeguby lub magiel.

Awatar użytkownika
pisula1
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 487
Rejestracja: 21 maja 2019, 20:42
Skąd: Lubin
Samochód: Touareg, 3.0 TDI-BKS

#3

Post autor: pisula1 » 03 maja 2021, 18:21

Spróbuj z kanału posprawdzać luzy...... długa "breszka" i przeleć wszystkie tuleje i sworznie.

Tomsyk
Lekko uzależniony
Lekko uzależniony
Posty: 63
Rejestracja: 23 sie 2020, 19:13
Skąd: Bieszczady
Samochód: Touareg II 2012 3.0 TDI

#4

Post autor: Tomsyk » 03 maja 2021, 18:24

Ok sprawdzę.

Tomsyk
Lekko uzależniony
Lekko uzależniony
Posty: 63
Rejestracja: 23 sie 2020, 19:13
Skąd: Bieszczady
Samochód: Touareg II 2012 3.0 TDI

#5

Post autor: Tomsyk » 09 maja 2021, 19:17

Panowie wziąłem kolegę mechanika (ale od ciężarówek) i mówi, że luzów nie ma, wszystko ok. Znalazł jednak coś dziwnego na wale- mianowicie wskazał na miejsce gdzie mógł być odważnik który się odpiął stąd wał jest niewyważony. Zrobiłem zdjęcie ale nie wiem jak tu to dodać :D gdzieś na środku wału jest miejsce gdzie widać, że było tam coś przypięte (wyglada podobnie jak na kole z którego odpadł odważnik). Może być to przyczyną ?

Celestyn
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 486
Rejestracja: 13 sie 2019, 16:09
Skąd: Wrocław
Samochód: VW Touareg I FL 3.0 TDI

#6

Post autor: Celestyn » 09 maja 2021, 22:00

Zgubiony odważnik wątpię by takie objawy robił. Fotki możesz wrzucić na https://imgur.com/
Ja to bym poszukał najpierw takiej prostej rzeczy, czy jakaś osłona czy inna Ciasteczkować gdzieś nie ociera. Kiedyś myślałem że miałem luzy w zawiasie, okazało się że mi przewód hamulcowy stukał o wahacz, bo blaszka trzymająca go odpadła.
W T1 widziałem u ruskich na stronach że czasami opony ocierały o odkształcone nadkola.
Jeśli to nic z tych rzeczy, na moje to coś z napędem, przegub, może most.

Tomsyk
Lekko uzależniony
Lekko uzależniony
Posty: 63
Rejestracja: 23 sie 2020, 19:13
Skąd: Bieszczady
Samochód: Touareg II 2012 3.0 TDI

#7

Post autor: Tomsyk » 09 maja 2021, 22:05

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Mam nadzieję, że tu będziecie mogli zobaczyć fotki

Dodano po 15 minutach 15 sekundach:
Szukam info na różnych ruskich forach (tam jest więcej użytkowników Touaregów), "jakieś" problemy z wałem się tam dość często pojawiają.
Ciekawa sprawa, że spora część osób wymieniała pompę wspomagania- to jakiś wadliwy element w tym aucie ? Sam zauważyłem, że na postoju i załączonym silniku w lewo skręcam kierownicą normalnie, a w prawo z lekkim oporem + pojawia się jakiś dziwny dodatkowy dźwięk (chyba właśnie pracy pompy).
Przykra sprawa jest taka, że jak jest jakieś buczenie / dudnienie / drgania w aucie to jadąc do mechaników zaraz kręcą nosem i nawet nie chcą się za to zabierać.. Im by pasowało jakby np wahacz się już urwał i żeby było widać gdzie..to mogą robić. A realia wyglądają tak, że człowiek jest z zawodu np "florystą" a się musi diagnozą auta zajmować żeby mechanika naprowadzić.. Tak jak było z moją klamką, elektryk od aut powiedział, że musi całą tapicerke z drzwi zdjąć, żeby sie do klamki dostać. Zostawiłem mu auto na 2h, po czym mówi że trzeba kupić nową klamkę i reszta demontażu to na cały dzień pracy. Tu na forum ktoś mi powiedział co jest częstym problem i podesłał link do ruskiego artykułu- w 10 min miałem klamkę zdemontowaną i zamontowaną spowrotem- wszystko od zewnątrz, koszt 20 zł za zlutowanie.. I to nie chodzi o pieniądze, że im się szczędzi- ja chętnie zapłacę, byle było to dobrze zrobione a diagnoza była trafna. No.. to sobie ponarzekałem, a teraz czas dalej szukać przyczyny- w Internecie..

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#8

Post autor: Vreshcor » 09 maja 2021, 23:05

Zdycha mi kwiatek nie wiem od czego , wodę i słońce ma .... mogę przynieść do naprawy ? :)

Problem jest taki że nieoczywiste awarie pochłaniają czas na szukanie a ludzie za to nie chcą płacić i jest jak jest.
Z twoja usterką pewnie listwa się zaciera , nie idzie czasem skokowo ?
A wał gdyby był niewyważony to nie dał byś rady jeździć tak by łomotało . Szukaj czegoś drobniejszego , może łożysko ma początek końca .Są metody na to , np jazda na podnośniku i stetoskop.
Better is enemy of good.

Tomsyk
Lekko uzależniony
Lekko uzależniony
Posty: 63
Rejestracja: 23 sie 2020, 19:13
Skąd: Bieszczady
Samochód: Touareg II 2012 3.0 TDI

#9

Post autor: Tomsyk » 10 maja 2021, 7:11

Jaka listwa i co to znaczy skokowo ? Wraz ze zwiększeniem prędkości nasila się częstotliwość wycia/buczenia

Celestyn
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 486
Rejestracja: 13 sie 2019, 16:09
Skąd: Wrocław
Samochód: VW Touareg I FL 3.0 TDI

#10

Post autor: Celestyn » 10 maja 2021, 7:19

Chodzi o to że buczenie to jeden objaw jednego uszkodzenia, a problemy ze skręcaniem to drugi całkiem inny.
Bez mechanika który zechce poświecić czas na diagnozę, a nie czekać na gotowy zestaw części do wymiany, nic raczej nie zdziałasz.

ODPOWIEDZ