opony

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 891
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

Re: opony

#51

Post autor: berater » 21 lip 2020, 12:11

Wiadomo, że całoroczne to pewien kompromis.
Wash&Go czyli 2 w 1.

Wiem, że jak jest coś do wszystkiego, to jest do niczego, ale chcę spróbować.

Przyglądam się tym oponom:
https://www.sklepopon.com/opona-caloroc ... v-xl-82624

Jeśli wierzyć karcie produktowej, nadzwyczaj ciche.

Awatar użytkownika
cinek
Weteran
Weteran
Posty: 1009
Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
Skąd: Ostrzzzz
Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda

#52

Post autor: cinek » 21 lip 2020, 12:29

zużycie takiej oponki tez jest większe podobno

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 891
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

#53

Post autor: berater » 21 lip 2020, 12:34

Tak, liczę się z tym.

Awatar użytkownika
Krzysztof
Weteran
Weteran
Posty: 594
Rejestracja: 23 wrz 2019, 10:24
Answers: 1
Skąd: OtunagórceBieszczady
Samochód: 3.0 7P , 3.2 7L i .....

#54

Post autor: Krzysztof » 21 lip 2020, 12:45

Miałem kiedyś opony z takim bieżnikiem nie w T2 , nie były ciche a i jazda na śniegu nie była ciekawa.
Co Cię skłania do opon wielosezonowych ? Masz komplety felg a przekładka trwa chwilkę .

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 891
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

#55

Post autor: berater » 21 lip 2020, 13:08

Po:
1. Zimy u nas są takie jakie są.
2. Nie jeżdżę w góry zimą (zerwane w przeszłości wiązadła kolana na nartach).
3. Wku.......wia mnie celowanie w wolny termin warsztatu przy sezonowych wymianach kół.
4. W moim warsztacie wymiana sezonowa kół 18" (z wyrównoważeniem) to koszt 35 X 4 = 140 zł. W roku X 2, to daje 280 zł.
5. W tym samym warsztacie przechowuję. Koszt przechowalni to 160 zł za sezon. W roku X 2, to daje 320 zł
6. Uniknięcie powyższych kosztów, pozwala mi na zmianę opon całorocznych za free, raz na 3-4 lata.

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#56

Post autor: Vreshcor » 21 lip 2020, 13:49

Ad 2. Trzeba było snowboard wybrać, miałbyś najwyżej wybity bark albo żebra połamane , urazy nóg się prawie nie zdarzają :D
Ad.1-5 bez 2
Zmień warsztat, koła wymieniaj sam a opony przechowuj u babci na wsi. Dwa razy do roku ja odwiedzisz.
Kilka razy próbowałem jeździć na calrocznych i w deszczu idzie się zabić szczególnie na takich o bieżniku zimówek.
Już lepiej letnie mieć cały rok. Dopóki nie sypnie nawet przy mrozie się jakoś asfaltu trzymają.
Better is enemy of good.

Awatar użytkownika
Krzysztof
Weteran
Weteran
Posty: 594
Rejestracja: 23 wrz 2019, 10:24
Answers: 1
Skąd: OtunagórceBieszczady
Samochód: 3.0 7P , 3.2 7L i .....

#57

Post autor: Krzysztof » 21 lip 2020, 14:37

berater pisze:
21 lip 2020, 13:08
Po:
1. Zimy u nas są takie jakie są.
2. Nie jeżdżę w góry zimą (zerwane w przeszłości wiązadła kolana na nartach).
3. Wku.......wia mnie celowanie w wolny termin warsztatu przy sezonowych wymianach kół.
4. W moim warsztacie wymiana sezonowa kół 18" (z wyrównoważeniem) to koszt 35 X 4 = 140 zł. W roku X 2, to daje 280 zł.
5. W tym samym warsztacie przechowuję. Koszt przechowalni to 160 zł za sezon. W roku X 2, to daje 320 zł
6. Uniknięcie powyższych kosztów, pozwala mi na zmianę opon całorocznych za free, raz na 3-4 lata.
140 zł za wymianę kół :shock:.

Awatar użytkownika
cinek
Weteran
Weteran
Posty: 1009
Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
Skąd: Ostrzzzz
Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda

#58

Post autor: cinek » 21 lip 2020, 14:47

Ja tam w zeszłym sezonie zimowek nie zalozylem jezdzilem na łysych letnich tak sie zabieralem do zmiany ze przyszla wiosna :lol:

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 891
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

#59

Post autor: berater » 21 lip 2020, 14:51

Jak ja jeszcze jeździłem, wszyscy zsuwali się na boazerii. Parapety dopiero się zaczynały.
Babcie obie nie żyją. Mam swój garaż, ale nie mam siły dźwigać kół, w tym wieku.
Mam dobre doświadczenia z wielosezonem m-ki Hankook, ale bez homologacji zimowej. Miały tylko M+S + śnieżynka, ale nie na tle szczytów gór.
Lato i zima sprawowały się super na Jeep Grand Cherokee.

Niestety takie ceny są u nas w warsztatach.

Jeszcze te biorę pod uwagę:
https://www.sklepopon.com/opona-caloroc ... -fr-117916

Celestyn
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 486
Rejestracja: 13 sie 2019, 16:09
Skąd: Wrocław
Samochód: VW Touareg I FL 3.0 TDI

#60

Post autor: Celestyn » 21 lip 2020, 16:17

Dodam moje 3 grosze. Co prawda to T1, ale po wszelkich kalkulacjach i z czystego lenistwa, pierwszy raz założyłem wielosezonowe. Nie żałuję. Jeśli ktoś robi <15k rocznie to bez zastanowienia polecam. Jeśli ktoś sporo jeździ zimą, gdzie faktycznie sypie śnieg, to tak średnio bym powiedział. Na warunki typowo polskie, gorąco polecam wielosezonowe. Jedna uwaga, patrzeć na głośność, bo skusiłem się lepszym odprowadzaniem wody ale głośniejszymi o 2-3db i jest to już odczuwalna różnica na minus. Założone mam Pirelli Scorpion Verde All Season 255/50R19. Szukałem z bieżnikiem bardziej letnim niż zimowym.
Licznik oszukuje o standardowe ~5km/h.

ODPOWIEDZ