Dzień dobry
Na wstępie pragnę zauważyć, iż moje wykształcenie ze znajomości mechaniki pojazdowej jest znikoma i wiem tyle ile zjem ;-/
Otóż mam problem chyba z układem hamowania. Mianowicie podczas długiej jazdy w korku (nie zawsze w korku ale najczęściej zaobserwowane) zaczyna śmierdzieć w kabinie i koło (tzn opona i tarcza) się grzeją. Zdarza się to losowo i potrafi zniknąć po dłuższej jeździe.
Co pojadę do mechanika z tym (mechanik na obrzeżach miasta) koło się studzi i nie widać usterki. Mechanik nie widzi przyczyny zainteresowania i mówi że to normalne.
Nie wiem czy to normalne wiec sobie zapytam was czy mieliście kiedyś tak
Problem jest sporadyczny i o dziwo w większości przypadków dotyczy jazdy mojej małżonki chociaż ostatnio ja też miałem ten przypadek dwa razy i po jeździe po mieście i na autostradzie.
Klocki wymienione wraz z czujnikami jakieś 10 000 km temu
auto ma przebieg 260k
diesel v8 4,2 gen 2
nie wiem czy mam jeździć po innych mechanikach czy już kupić nowe klocki i tarcze
Śmierdzące grzejące się koło
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 01 mar 2022, 12:58
- Skąd: Legnica
- Samochód: Volkswagen Touareg II SUV 4.2 V8 TDI 340KM
-
- Pasjonat
- Posty: 266
- Rejestracja: 26 maja 2019, 22:29
- Skąd: Warszawa
- Samochód: Touareg `05r 3,0 TDI 226 KM automat pneumatyka
Nawet nie napisałeś które koło. Czy podniesione stawia opór ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 01 mar 2022, 12:58
- Skąd: Legnica
- Samochód: Volkswagen Touareg II SUV 4.2 V8 TDI 340KM
No właśnie jak przyjadę do mechanika objaw znika a jak mam to zdarzenie i zostawiam go na luzie jestem wstanie go pchnąć do przodu i do tyłu pchając oponę. Jest to przednie koło od strony kierowcy ale czasami oba przednie się grzeją
- cinek
- Weteran
- Posty: 1007
- Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
- Skąd: Ostrzzzz
- Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda
Nie trzymaj nogi na hamulcu!
a na powaznie jesteś pewny że to smród z hamulca a nie przypadkiem z wypalającego się dpf?

-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 01 mar 2022, 12:58
- Skąd: Legnica
- Samochód: Volkswagen Touareg II SUV 4.2 V8 TDI 340KM
Wypalający się DPF ? No i mam kolejna teorie no właśnie jeżeli chodzi o smród to na pewno nie z hamulca ale jak wszędzie dotykam to tylko tam gorąco. Jak pisałem wcześniej mechanik że mnie jak z kozich bobków trąbka 

- cinek
- Weteran
- Posty: 1007
- Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
- Skąd: Ostrzzzz
- Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda
Jak masz 4.2 tdi to masz dwa , one żyją własnym życiem i lubią się wypalać w niespodziewanym momencie. Poza tym przy tym przebiegu warto by je wyzerować lub jak nie szkoda ci kasy to wymienić i wyzerować, bo ECU jak uzna że są do wymiany to przestanie je wypalać, a wtedy i tak będziesz musiał je wymienić