Strona 1 z 1

Śmierdzące grzejące się koło

: 17 sty 2023, 18:42
autor: Nofac
Dzień dobry

Na wstępie pragnę zauważyć, iż moje wykształcenie ze znajomości mechaniki pojazdowej jest znikoma i wiem tyle ile zjem ;-/

Otóż mam problem chyba z układem hamowania. Mianowicie podczas długiej jazdy w korku (nie zawsze w korku ale najczęściej zaobserwowane) zaczyna śmierdzieć w kabinie i koło (tzn opona i tarcza) się grzeją. Zdarza się to losowo i potrafi zniknąć po dłuższej jeździe.

Co pojadę do mechanika z tym (mechanik na obrzeżach miasta) koło się studzi i nie widać usterki. Mechanik nie widzi przyczyny zainteresowania i mówi że to normalne.

Nie wiem czy to normalne wiec sobie zapytam was czy mieliście kiedyś tak

Problem jest sporadyczny i o dziwo w większości przypadków dotyczy jazdy mojej małżonki chociaż ostatnio ja też miałem ten przypadek dwa razy i po jeździe po mieście i na autostradzie.


Klocki wymienione wraz z czujnikami jakieś 10 000 km temu

auto ma przebieg 260k

diesel v8 4,2 gen 2

nie wiem czy mam jeździć po innych mechanikach czy już kupić nowe klocki i tarcze

Re: Śmierdzące grzejące się koło

: 17 sty 2023, 23:08
autor: Żeglarz
Nawet nie napisałeś które koło. Czy podniesione stawia opór ?

Re: Śmierdzące grzejące się koło

: 17 sty 2023, 23:33
autor: Nofac
No właśnie jak przyjadę do mechanika objaw znika a jak mam to zdarzenie i zostawiam go na luzie jestem wstanie go pchnąć do przodu i do tyłu pchając oponę. Jest to przednie koło od strony kierowcy ale czasami oba przednie się grzeją

Re: Śmierdzące grzejące się koło

: 18 sty 2023, 7:34
autor: cinek
Nie trzymaj nogi na hamulcu! :lol: a na powaznie jesteś pewny że to smród z hamulca a nie przypadkiem z wypalającego się dpf?

Re: Śmierdzące grzejące się koło

: 18 sty 2023, 14:38
autor: Nofac
Wypalający się DPF ? No i mam kolejna teorie no właśnie jeżeli chodzi o smród to na pewno nie z hamulca ale jak wszędzie dotykam to tylko tam gorąco. Jak pisałem wcześniej mechanik że mnie jak z kozich bobków trąbka :-)

Re: Śmierdzące grzejące się koło

: 18 sty 2023, 19:39
autor: cinek
Jak masz 4.2 tdi to masz dwa , one żyją własnym życiem i lubią się wypalać w niespodziewanym momencie. Poza tym przy tym przebiegu warto by je wyzerować lub jak nie szkoda ci kasy to wymienić i wyzerować, bo ECU jak uzna że są do wymiany to przestanie je wypalać, a wtedy i tak będziesz musiał je wymienić