Sygnalizacja procesu wypalania dpf

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 891
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

Re: Sygnalizacja procesu wypalania dpf

#41

Post autor: berater » 30 gru 2019, 17:06

Interwały pewnie zależą od sposobu eksploatacji i stopnia zapchania filtra.

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#42

Post autor: Vreshcor » 30 gru 2019, 19:05

Akurat ten przypadek jest bardzo skrupulatnie śledzony na przestrzeni kilkunastu tysiecy...filtr był regenerowany , potem nawet odłączyłem czujnik różnicy ciśnień i odczyty zatrzymały się na 8% a po 300 km i tak zaczął wypalanie. :? . Już cały program przeglądałem gdzie to jest zapisane że akurat tyle km . Silnik 1.9 z filtrem.
Wiem jak wyłączyć całkiem a nie trafiłem jak go zmusić żeby bardziej wykorzystał pojemność filtra. 8-)
Better is enemy of good.

Awatar użytkownika
cinek
Weteran
Weteran
Posty: 1009
Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
Skąd: Ostrzzzz
Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda

#43

Post autor: cinek » 31 gru 2019, 8:39

moj tez wypala po ok 300 km czy to trasa czy komin :mrgreen:

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 891
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

#44

Post autor: berater » 31 gru 2019, 8:47

Nie znam się, to się wypowiem 8-)
Moim zdaniem zbyt często.

Awatar użytkownika
cinek
Weteran
Weteran
Posty: 1009
Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
Skąd: Ostrzzzz
Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda

#45

Post autor: cinek » 31 gru 2019, 8:50

moim tez ale co zrobisz widac tak ma byc :mrgreen:

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 891
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

#46

Post autor: berater » 31 gru 2019, 9:03

Dlatego uruchomiłem ten temat, bo wydaje się być istotny.
Każde dopalanie to dodatkowy dotrysk paliwa, żeby zwiększyć temperaturę spalin. Praktycznie nigdy nie spali się wszystko w komorze spalania i jak wiadomo, część spłynie po ściankach cylindra do miski olejowej.
Dobrze by było znać te interwały, dociec powodów częstego dopalania i podjąć działania w celu ich wydłużenia.

Jak przećwiczysz te apkę, daj koniecznie znać.

Awatar użytkownika
cinek
Weteran
Weteran
Posty: 1009
Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
Skąd: Ostrzzzz
Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda

#47

Post autor: cinek » 31 gru 2019, 9:37

nie będę niewolnikiem swojego samochodu tym bardziej ze od początku jak go mam tak było wiec może tak ma być filtr się zapełnia i dlatego uruchamia się wypalanie a dlaczego tak szybko :?: bo to nie nowy samochód gdyby był nowy to wtedy bym dochodził czy to prawidłowe zachowanie czy nie :mrgreen: a apke sprawdze 8-)

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 891
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

#48

Post autor: berater » 31 gru 2019, 11:16

Nie wiem ile km ma Twój nalatane.
Ja mam już 236 kkm na blacie i dopiero z nim zaczynam.
Będę musiał nim polatać ze 3 lata jeszcze. Wolałbym, żeby ew. remont silnika robił już następny właściciel :oops:
A jak będzie smarowany mieszaniną oleju silnikowego i napędowego, to słabo to widzę.
Po ostatecznej diagnozie wolałbym chyba zainwestować w nowy filtr/zamiennik.

Awatar użytkownika
cinek
Weteran
Weteran
Posty: 1009
Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
Skąd: Ostrzzzz
Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda

#49

Post autor: cinek » 31 gru 2019, 14:06

a co jesli po wymianie filtra bedzie to samo ? vreschor pisał ze wymienił i nic to nie dało nadal częste interwały bardziej bym obstawiał wtryski lub turbinę :roll: trza częściej wymieniać olej i bedzie dobrze :mrgreen:

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#50

Post autor: Vreshcor » 31 gru 2019, 14:59

cinek pisze:
31 gru 2019, 14:06
a co jesli po wymianie filtra bedzie to samo ? vreschor pisał ze wymienił i nic to nie dało nadal częste interwały bardziej bym obstawiał wtryski lub turbinę :roll: trza częściej wymieniać olej i bedzie dobrze :mrgreen:
Dokladnie sa tu rozne kategorie problemów:
-filtr zawalony popiołem przez co szybko sie zapełnia i czesto wypala
-niesprawny silnik który produkuje dużo sadzy przez co szybko zatyka filtr
-jazda wyłącznie po mieście i nieukończone cykle wypalania ( tu zazwyczaj jest widoczny problem z przybywaniem oleju bo wypalanie jest zbyt częste)

Skoro juz jest taki temat to prosze zeby wszyscy zajrzeli jakie maja maksymalne interwały
a konkretnie ile km od ostatniej regeneracji
to będzie jakiś pogląd na statystyki silników.
Better is enemy of good.

ODPOWIEDZ