Sygnalizacja procesu wypalania dpf

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 891
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

Sygnalizacja procesu wypalania dpf

#1

Post autor: berater » 24 gru 2019, 16:15

Brakuje mi informacji o początku i końcu procesu wypalania.

Wiem, że są różne symptomy takowego, tj. lekko podwyższone obroty biegu jałowego, bardziej twarda praca silnika, specyficzny zapach spalin, itp.
Nie mogę zrozumieć tego, że w tak wypasionym samochodzie, brakuje kontrolki.

Nie będę nasłuchiwał, czy biegał wokół samochodu i wąchał spaliny.
Przecież musi iść jakiś sygnał do układu wtryskowego, że ma dolać paliwa.
Jak i skąd przechwycić ten sygnał i podać na zwykłą diodę, żeby kierownik świadomie decydował o tym, że przerwie dopalanie, lub będzie kontynuował jazdę, żeby dokończyć proces.

Dla kogoś, kto często pokonuje długie trasy, nie ma to żadnego znaczenia. Ale tak jak dla mnie, który eksploatuje samochód przeważnie w mieście, wokół komina, byłaby to wyjątkowo cenna informacja.

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#2

Post autor: Vreshcor » 24 gru 2019, 16:50

Nie ma takiego pojedynczego sygnału. Wypalanie to korelacja większej dawki + opoznione wtryski dawki głównej. Co można zrobić sensownego to zamontować wskaźnik EGT. Są gotowce z termoparą lub miliwoltomierz podpiąć do oryginalnego czujnika w turbinie. Przy spokojnej jeździe temperatura przekracza 400stC i wiesz że właśnie zaczął wypalanie.
zegar-egt-cyfrowy-temperatura-spalin-led-warszawa-517788448.jpg
b7c171fa47e19c4765c39bd9a9ca.jpeg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Better is enemy of good.

Awatar użytkownika
Krzysztof
Weteran
Weteran
Posty: 595
Rejestracja: 23 wrz 2019, 10:24
Answers: 1
Skąd: OtunagórceBieszczady
Samochód: 3.0 7P , 3.2 7L i .....

#3

Post autor: Krzysztof » 24 gru 2019, 16:52

Nauczony doświadczeniami z innymi autami z DPF przed wyłączeniem silnika , skrzynia w pozycji na P i po prostu sprawdzam jakie spalanie pokazuje komputer . Jak jest więcej jak 1.4 ( silnik ma też wyższe obroty ) może to oznaczać wypalanie filtra. W T2 jeszcze mi sie nie zdarzyło , widocznie dopala mi sie podczas jazdy. Też jestem ciekaw objawu wypalania sadzy w T2.

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 891
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

#4

Post autor: berater » 25 gru 2019, 0:42

Vreshcor pisze:
24 gru 2019, 16:50
Co można zrobić sensownego to zamontować wskaźnik EGT. Są gotowce z termoparą.
Pomijając, że nie ma wskaźników pasujących estetycznie do kokpitu Turka, pójdę tym śladem, dzięki.
Pozostaje dylemat, gdzie wpiąć się z termoparą. Przed czy za turbiną. Tego nie czuję.
Vreshcor pisze:
24 gru 2019, 16:50
Przy spokojnej jeździe temperatura przekracza 400stC i wiesz że właśnie zaczął wypalanie.
Jesteś pewien tych wartości? Coś mi się kojarzy, że normalna temperatura spalin w turbodieslu to ok 500, a benzyny ok. 900 st.C.

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#5

Post autor: Vreshcor » 25 gru 2019, 2:21

Temperatur jestem pewien .
Cyfrowy wskaźnik jest niewielki , można schować w popielniczce i ma alarm.
Gdybym miasta spawać tulejkę pod termoparę to przed DPF....dłużej czujnik pożyje.
Better is enemy of good.

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#6

Post autor: Vreshcor » 25 gru 2019, 2:21

Temperatur jestem pewien .
Cyfrowy wskaźnik jest niewielki , można schować w popielniczce i ma alarm.
Gdybym miał spawać tulejkę pod termoparę to przed DPF....dłużej czujnik pożyje.
Better is enemy of good.

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 891
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

#7

Post autor: berater » 25 gru 2019, 10:00

U mnie niestety popielniczka musi spełniać rolę podstawową. Poszukam innego miejsca.

Ciekawe czy zwykły tłumikarz ogarnie wspawanie króćca.
Którędy najlepiej przejść z komory silnika do kabiny?

Awatar użytkownika
cinek
Weteran
Weteran
Posty: 1009
Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
Skąd: Ostrzzzz
Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda

#8

Post autor: cinek » 25 gru 2019, 15:13

Po co ta wiedza nie rozumiem moj jezdzi 90% w kolo komina 270na blacie i zero problemów z dpfami juz wolalbym miec wskaznik turbo cisnienia oleju i korekcji wtryskow :mrgreen:

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 891
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

#9

Post autor: berater » 25 gru 2019, 16:27

Po pierwsze primo, może stopień zakorkowania Twojej miejscowości jest znacząco mniejszy niż Warszawy.
Po drugie primo, miałem w Nissanie X-Trailu wskaźnik i się przyzwyczaiłem. Co prawda tam miałem tylko sygnalizację potrzeby dopalenia (zapchania filtra), a nie początku i końca, ale wiedziałem, że jeśli zapali się kontrolka, lepiej kontynuować jazdę aż zgaśnie.

Awatar użytkownika
cinek
Weteran
Weteran
Posty: 1009
Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
Skąd: Ostrzzzz
Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda

#10

Post autor: cinek » 25 gru 2019, 16:36

Kontrolka jest żółta jak jest maly problem i chyba czerwona też ale ta żółta zaswiecila mi si sie chyba 2 razy :roll:

ODPOWIEDZ