Rozgałęziacz gniazda OBDII

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 891
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

Rozgałęziacz gniazda OBDII

#1

Post autor: berater » 31 paź 2021, 20:19

Proszę o Wasze zdanie, czy poniższa "złodziejka" ma szanse działać tak jak tego oczekuję?
https://allegro.pl/oferta/trojnik-czwor ... 0082997547

Otóż, w 2 z 3 nowo powstałych gniazdach siedziałyby na stałe dwa urządzenia:
1. DPF control stale monitorujący procesy wypalania.
2. Aktywny OBDeleven, z potencjalną możliwością połączenia w każdej chwili z aplikacją na smartfonie po BT.
Trzecie gniazdo, nazwijmy je serwisowe, wolne, przygotowane do zagospodarowania w trakcie np. wizyty w warsztacie, bez potrzeby demontowania urządzeń pozostałych.

Moje wątpliwości polegają na tym, czy taki kombajn urządzeń nie będzie się wzajemnie zakłócał, gubił protokoły, itp, tym samym niweczył ten racjonalizatorski pomysł.

Awatar użytkownika
cinek
Weteran
Weteran
Posty: 1009
Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
Skąd: Ostrzzzz
Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda

#2

Post autor: cinek » 31 paź 2021, 20:23

Myślę że jednocześnie to niema prawa działać ale może się mylę

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 891
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

#3

Post autor: berater » 31 paź 2021, 20:44

Też mam obawy, ale może odezwie się @Vreshcor i rozwieje wątpliwości.

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#4

Post autor: Vreshcor » 01 lis 2021, 11:11

Elektrycznie bez problemu ale funkcjonalnie raczej się dwie sesje diagnostyczne będą gryzły np w ECU silnika.
Better is enemy of good.

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 891
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

#5

Post autor: berater » 01 lis 2021, 14:21

A taki byłem dumny ze swojego pomysłu.

Z drugiej strony zapytam z nadzieją.
Ciekawe, czy jeśli w tym samym czasie:
1. DPF Control będzie podłączony do gniazda, ale nie będzie wysyłał żadnych informacji o początku i końcu wypalania. Chociaż tu mam wątpliwości, czy on nie wysyła zapytań do ECU stale.
2. OBD11 będzie podłączony do gniazda, ale aplikacja na smartfonie nie będzie włączona, tym samym, nie będzie wysyłać żadnych danych po BT.
3. To 3 gniazdo nie będzie wtedy pracowało jakby było jedyne?

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 891
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

#6

Post autor: berater » 03 lis 2021, 19:02

Dopytałem w kilku miejscach.
Wychodzi na to, że tak jak mówicie, jednoczesna aktywność 2 urządzeń, nie mówiąc już o 3, jest niemożliwa, albo obarczona błędami.

Dodano po 2 godzinach 56 minutach 31 sekundach:
Postanowiłem zatem, że na/w rozgałęziaczu zamontuję bardzo mały 3 pozycyjny przełącznik np. suwakowy ON-OFF-ON, który będzie przydzielał napięcie, albo dla gniazda z DPFcontrol (pierwszy ON), albo do gniazda z OBD11 (drugi ON).
W momencie chęci skorzystania z gniazda serwisowego (warsztat), przełącznik powędruje w pozycję OFF.

I teraz prośba o podpowiedź.
W każdym gnieździe OBD mamy zasilanie +12 (pin 16) i masę (pin 4).
Jak sądzicie który z tych pinów lepiej podłączyć do przełącznika?
A może to wszystko jedno?

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#7

Post autor: Vreshcor » 04 lis 2021, 2:16

Masa jest na pinach 4 i 5, łatwiej odciąć zasilanie. myślę że dodatkowe interfejsy będą ci drenować akumulator. Taki vcds pobiera ok 100mA nawet jak nic się nie dzieje. Napięcie w gnieździe to 30 czyli obecne cały czas...trzeba by przekaźnik który odłączy zabawki po zapłonie.
Dodatkowo ten rozgałęźnik ma z 10 cm, będziesz go nogą trącał. Lepiej pociągnąć przewody gdzieś do schowka, wystarczy can i zasilanie do dodatkowego gniazda.
Better is enemy of good.

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 891
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

#8

Post autor: berater » 04 lis 2021, 9:07

Dzięki @Vreshcor.
Podrążę jeszcze temat.
1. Owszem masy są na 4 i 5, ale 4 to chyba masa złącza, a 5 to masa sterowników. Więc chyba pin 4. Możesz napisać czemu lepiej/łatwiej odcinać minusem, a nie plusem?
2. Byłem przekonany, że OBD, z zasady, zasilane jest po stacyjce. Jeśli nie, zrealizuję pomysł z przekaźnikiem.
3. Rozgałęziacz nie będzie podłączany do gniazda podstawowego bezpośrednio. Będzie to zrobione za pośrednictwem przedłużki https://allegro.pl/oferta/przedluzka-ob ... 0083007683
i przyklejony (taśma dwustronna) na płasko pod deską. Grubość trójnika to ok. 2,7 cm, wiec z pewnością nie będę haczył nogą. Sprawdzałem. Nie chcę zmieniać lokalizacji, bo chciałbym, żeby gniazdo "serwisowe" było dostępne dla warsztatu w typowym miejscu.

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#9

Post autor: Vreshcor » 04 lis 2021, 18:33

Miał na myśli że łatwiej odcinać plus niż masy.
Często w interfejsie 4 i 5 są zwarte.
Obd częściej ma stałe zasilanie niż po kluczyku.
Gniazda bym nie ruszał tylko podlutowal sobie przewody do swoich dodatkowych zabawek.
Better is enemy of good.

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 891
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

#10

Post autor: berater » 04 lis 2021, 20:03

Tak tez zrobię. Thx

ODPOWIEDZ