Serwis olejowy
- go-v10-go
- Pasjonat
- Posty: 191
- Rejestracja: 31 gru 2019, 11:14
- Skąd: pomorskie
- Samochód: 5.0 v10 BLE po lift.06
Serwis olejowy
Witam kolegów.
Przymieżam się do wymiany olejów i chciałbym też powymieniać olej w mostach wie ktoś ile wchodzi do przedniego mostu i ile do tylnego to nie ma chyba znaczenia czy diesel czy benzyna. ?
Przymieżam się do wymiany olejów i chciałbym też powymieniać olej w mostach wie ktoś ile wchodzi do przedniego mostu i ile do tylnego to nie ma chyba znaczenia czy diesel czy benzyna. ?
Ostatnio zmieniony 10 sty 2020, 12:35 przez go-v10-go, łącznie zmieniany 1 raz.
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1687
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
- go-v10-go
- Pasjonat
- Posty: 191
- Rejestracja: 31 gru 2019, 11:14
- Skąd: pomorskie
- Samochód: 5.0 v10 BLE po lift.06
No ok.coś tam wiedziałem że ok 1.5.ale lepiej się upewnić bo w przodzie jak jest ponad stan to uszczelniacze puszczają.dzięki.
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1687
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
Bajki o tych uszczelniaczach , jest odpowietrznik . Generalnie w przednim moście oleju jest za mało i przez to łożyska dyferencjału siadają.
Zwróc uwage ze jak zalejesz pod korek to poziom oleju nie sięga do bieżni łożysk dyfra .
Zwróc uwage ze jak zalejesz pod korek to poziom oleju nie sięga do bieżni łożysk dyfra .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Better is enemy of good.
- go-v10-go
- Pasjonat
- Posty: 191
- Rejestracja: 31 gru 2019, 11:14
- Skąd: pomorskie
- Samochód: 5.0 v10 BLE po lift.06
niby tak ale olej jest rozprowadzany po tych kołkach.
w sumie to pewnie zależy w jakim stopniu jest wyjeżdżony most i to jest w każdym przypadku różnie w moim poprzednim 3.2 tak było tj. za dużo puściły uszczelniacze ale jego to już była końcówka inna historia więc może dlatego
dobrze coś więcej wiedzieć na ten i inne tematy na przyszłość.
w sumie to pewnie zależy w jakim stopniu jest wyjeżdżony most i to jest w każdym przypadku różnie w moim poprzednim 3.2 tak było tj. za dużo puściły uszczelniacze ale jego to już była końcówka inna historia więc może dlatego
dobrze coś więcej wiedzieć na ten i inne tematy na przyszłość.
-
- Pasjonat
- Posty: 266
- Rejestracja: 26 maja 2019, 22:29
- Skąd: Warszawa
- Samochód: Touareg `05r 3,0 TDI 226 KM automat pneumatyka
Dzięki ktośtam (
) - zapamiętam przy wymianie ! Dotyczy obu mostów ?

-
- Posty: 2
- Rejestracja: 25 mar 2022, 16:24
- Skąd: Warszawa
- Samochód: VW Touareg 4.2 V8
Cześć,
Aby nie mnożyć wątków o serwisie olejowym napędów, sam chwilę szukałem odpowiedzi, wiec napisze tu, co udało mi się znaleźć:
Olej przed most:
Ilość ok 0,9 (zalecana się dolać ponad korek poziomu oleju)
VW G 052 145 S2
zamiennie syntetyczny olej przekładniowy SAE 75w90 GL-5
np. Ravenol VSG 75w90, Motylgear 300, Liqui Moly
Olej tylni most:
Bez blokady:
Ilość 1,25l
VW G 052 145 S2 (ten sam co w przednim moście)
zamiennie olej przekładniowy SAE 75w90 GL-5
Z blokadą:
Ilość: 1,6l
VW G 052 196 A2
zamiennie olej przekładniowy SAE 75w90 LS GL-5
Reduktor:
Ilość: 0,85l
VW G 055 015 A2, nowy nr VW G 052 515 A2
zamiennie Ravenol DTF-1 (dawniej TF-0870)
Skrzynia biegów, automatyczna:
Ilość ok: 7,5l (wymiana statyczna w filtrem)
VW G 055 025 A2
zamiennie np. Ravenol ATF T-IV
Wedle znalezionych informacji zalecane interwały w przydziale 60-80 tys km.
Aby nie mnożyć wątków o serwisie olejowym napędów, sam chwilę szukałem odpowiedzi, wiec napisze tu, co udało mi się znaleźć:
Olej przed most:
Ilość ok 0,9 (zalecana się dolać ponad korek poziomu oleju)
VW G 052 145 S2
zamiennie syntetyczny olej przekładniowy SAE 75w90 GL-5
np. Ravenol VSG 75w90, Motylgear 300, Liqui Moly
Olej tylni most:
Bez blokady:
Ilość 1,25l
VW G 052 145 S2 (ten sam co w przednim moście)
zamiennie olej przekładniowy SAE 75w90 GL-5
Z blokadą:
Ilość: 1,6l
VW G 052 196 A2
zamiennie olej przekładniowy SAE 75w90 LS GL-5
Reduktor:
Ilość: 0,85l
VW G 055 015 A2, nowy nr VW G 052 515 A2
zamiennie Ravenol DTF-1 (dawniej TF-0870)
Skrzynia biegów, automatyczna:
Ilość ok: 7,5l (wymiana statyczna w filtrem)
VW G 055 025 A2
zamiennie np. Ravenol ATF T-IV
Wedle znalezionych informacji zalecane interwały w przydziale 60-80 tys km.
- Krzysztof
- Weteran
- Posty: 597
- Rejestracja: 23 wrz 2019, 10:24
- Skąd: OtunagórceBieszczady
- Samochód: 3.0 7P , 3.2 7L i .....
Zabieram się za wymianę oleju w mostach, reduktorze i skrzyni. Mam zagwozdkę ile to wlać do skrzyni biegów. Tyle ile wypłynie, czy tyle ile być powinno, tylko nie wiem ile powinno ? Jak naleję za dużo czy zaszkodzę ? Skrzynia TR 60 SN, 3.2. V6 .
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1687
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
Tam bardzo trudno nalać za dużo bo wlewasz przez korek spustowy do momentu aż zacznie się przelewać tym kominkiem. Oczywiście silnik pracuje ,temperatura itd to doczytałeś.
Better is enemy of good.
- Krzysztof
- Weteran
- Posty: 597
- Rejestracja: 23 wrz 2019, 10:24
- Skąd: OtunagórceBieszczady
- Samochód: 3.0 7P , 3.2 7L i .....
Wymiana oleju w automatycznej skrzyni na pracującym silniku, nie nie czytałem ? W T2 serwis robił mi wymiany dynamicznie, a w T1 sam się za to biorę statyczne, proszę o podpowiedź.