Blokada tylnego mostu Touareg 3.0 TDI 2009 r.

ODPOWIEDZ
bodzio222
Bywalec
Bywalec
Posty: 17
Rejestracja: 09 paź 2019, 20:35
Skąd: Małopolska
Samochód: VW Touareg 3,0 TDI 240KM 2009 r.

Blokada tylnego mostu Touareg 3.0 TDI 2009 r.

#1

Post autor: bodzio222 » 09 paź 2019, 20:42

Witam

Posiadam w swoim Touaregu blokadę tylnego mostu, niestety coś jej dolega. Po podlączeniu VCDSa mam błędy:
02062 - Blokada mechanizmu różnicowego
003 - Usterka mechaniczna - Sporadyczny
02412 - Blokada mechanizmu różnicowego; tylna
003 - Usterka mechaniczna

Czy ktoś z Was może miał do czynienia z powyższymi usterkami i wie jak to naprawić. Obecnie mam wyciągnięty bezpiecznik od blokad, gdyż przy małej prędkości i dużym skręcie było czuć "przepychanie samochodu" tak jakby ta blokada w dyfrze się aktywowała czasami. Okablowanie pomiędzy silnikiem blokady a sterownikiem sprawdzałem i wygląda na prawidłowe.

Awatar użytkownika
cinek
Weteran
Weteran
Posty: 1009
Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
Skąd: Ostrzzzz
Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda

#2

Post autor: cinek » 09 paź 2019, 21:47

Te silniczki lubily sie psuć sprwdziles czy działa poprawnie?

bodzio222
Bywalec
Bywalec
Posty: 17
Rejestracja: 09 paź 2019, 20:35
Skąd: Małopolska
Samochód: VW Touareg 3,0 TDI 240KM 2009 r.

#3

Post autor: bodzio222 » 09 paź 2019, 21:52

Pytanie tylko jak sprawdzić ten silnik? Są tam dwie kostki do niego z przewodami.
Jeżeli chodzi o zakup takiego silniczka to też ciężko z ofertami.

Awatar użytkownika
cinek
Weteran
Weteran
Posty: 1009
Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
Skąd: Ostrzzzz
Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda

#4

Post autor: cinek » 09 paź 2019, 22:10

Musisz poczekać aż sie jakieś szpece odezwia ja bym go wykrecil i zobaczyl jak działa

Awatar użytkownika
Bullit
Bywalec
Bywalec
Posty: 49
Rejestracja: 03 sie 2019, 20:38
Skąd: MilkyWay
Samochód: SpaceTouareg

#5

Post autor: Bullit » 09 paź 2019, 22:58

Tak działa jak i ten w reduktorze . Silnik + resolver.
Ale myślę że to naprawdę usterka mechaniczna .Pamiętam że ktoś to naprawiał, pękła sprężyna albo łożysko się rozsypało, coś tam się zmieliło . Myślę ze silnik możesz wyciągnąć , pokasować błędy i wtedy załączyć blokadę. Powinien się kręcić.
Wygląda to w środku jak ,na rysunku .Kulki jada po wznoszącej się bieżni i ściskają tarczki blokady.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

bodzio222
Bywalec
Bywalec
Posty: 17
Rejestracja: 09 paź 2019, 20:35
Skąd: Małopolska
Samochód: VW Touareg 3,0 TDI 240KM 2009 r.

#6

Post autor: bodzio222 » 10 paź 2019, 10:21

Dzięki za informacje. Będę testował na weekendzie. Zastanawia mnie tylko fakt czy jeżeli uszkodzony byłby dyfer to nie powinno również "przepychać samochodu" przy odłączonym silniku?

Przemyslaw
Posty: 1
Rejestracja: 28 paź 2020, 22:15
Skąd: Gliwice
Samochód: VW Touareg 2.5tdi R5 2005r. BAC

#7

Post autor: Przemyslaw » 28 paź 2020, 22:35

Witam. Uporał się już ktoś z tym problemem? U mnie silniczek blokady wyjęty działa ale jak zamontuje to zablokuje dyfer ale już nie chce się odblokować. Wtedy jakby szpera była. Narazie wyjelem silniczek, blokada się odłączyła, zamontowałem go ale nie podpinałem wtyczki. Blokada się nie załącza więc idzie jeździć ale pali się abs i trakcja

siemon
Posty: 1
Rejestracja: 21 lis 2020, 12:31
Skąd: Zuławy
Samochód: T1 V10

#8

Post autor: siemon » 21 lis 2020, 13:25

Witam. U mnie też silniczek kręci, ale go z ciekawości rozebrałem, bo w sumie łatwo było. Widać, że do wewnątrz dostała się wilgoć i niektóre "kleksy" uszczelniacza odlazły od płytki i wyeksponowały elementy. Jednego elementu SMD brakuje. Podsumowując - sądzę, że z układu nie wychodzą impulsy zwrotne, informujące, że silniczek się kręci.
I teraz moje pytanie: Czy cały ten silniczek od T2 będzie pasował do T1?
Tak jak ktoś już napisał, ofert na silniczek do T1 praktycznie nie ma (Valeo 404.756 405.824 - taki jest właśnie u mnie), a silniczki od T2 są dostępne, nawet i nowe (chyba Nidec 405.541 0501 326 181 970.624.350.01). Patrząc na zdjęcia tego drugiego od T2, to wyglądają identycznie i wtyczki mają identyczne. Oczywiście nie wiem i nie mam jak sprawdzić przed zakupem czy w środku i połączeniowo są jednakowe. Co ciekawsze jeden i drugi ma oznaczenie "Made in Poland" :)
IMG_20201121_131032.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#9

Post autor: Vreshcor » 21 lis 2020, 18:34

Szczerze .....to ile razy te blokady użyłeś?
Załóż most bez blokady i spokojnie możesz sobie polować na silniczki.
Better is enemy of good.

kkkanibal
Posty: 1
Rejestracja: 11 paź 2021, 17:47
Skąd: Mazowieckie
Samochód: VW Touareg 3.2 VR6

#10

Post autor: kkkanibal » 09 lis 2021, 15:16

siemon pisze:
21 lis 2020, 13:25
Czy cały ten silniczek od T2 będzie pasował do T1?
Wiesz już coś na ten temat? Może ktoś inny? Przymierzam się do zakupu Touarega i chcę wiedzieć o nim możliwe jak najwięcej.

ODPOWIEDZ