....a świstak siedzi i zawija w te sreberka .Krzysztof pisze: ↑21 lut 2022, 10:5099%
cytat " Nowoczesne urządzenia do dynamicznej wymiany oleju samodzielnie rozpoznają kierunek przepływu oleju przekładniowego. Są również wyposażone w dwie pompy (pierwsza do nowego oleju, druga do oleju zużytego o zmiennym wydatku), dostosowujące się do ciśnienia w konkretnym modelu skrzyni biegów. Urządzenia są również wyposażane w zasilanie awaryjne, aby w razie wyłączenia prądu, nie doprowadzić do zatarcia skrzyni."
koniec cytatu
[....]
To tylko marketingowa papka.... Co z tego że próbki widziałeś że ciemniejszy olej się wymieszał z jaśniejszym i w końcu stał się jasny.
Nowy olej zastąpił stary tylko w misce ,kanałach mechatroniki (też nie wszystkich) i obwodzie chłodzenia oleju.
W sprzęgle hydrokinetycznym i wszystkich tłoczyskach sprzęgieł nadal pozostał stary olej. I jest to prawie połowa całego oleju skrzyni.
Olej do tych sprzęgieł jest doprowadzany małymi otworami z mechatroniki przez obudowę skrzyni , drążone walki i panewki. Pomijając nieszczelności można uznać że są to bezodpływowe zbiorniki. Każda aktywacja sprzęgła jakiegoś kosza powoduje że napływa tam minimalna ilość świeżego oleju ( zakres ruchu tłoczyska to 1-2mm) po czym dezaktywacja zaworu sterującego powoduje minimalna cofkę oleju.
Nawet gdyby w czasie tej wymiany w aucie siedział gostek i wymuszał zmiany biegów cały dzień to 99% oleju nie zamieniło by się ze starego na nowy.
A całość tzw wymiany dynamicznej pewnie trwała z 2minuty.
Pewnie są konstrukcje gdzie taka wymiana faktycznie rusza cały olej ale nasze skrzynie aisina do nich nie należą.