Bicie w podłokietnik na zimnym silniku

piotrkoz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 11 cze 2019, 17:16
Skąd: olsztyn
Samochód: vw touareg 3.2

Bicie w podłokietnik na zimnym silniku

#1

Post autor: piotrkoz » 30 paź 2019, 19:34

Witam, od jakiegoś czasu na zimnym silniku przy delikatnym ruszaniu czuć bicie w podłokietnik. Ruszając szybciej tego nie czuć. Jak samochód się już rozgrzeje problem znika. Co to może być, gdzie szukać przyczyny? Podpora wału?

Awatar użytkownika
pisula1
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 487
Rejestracja: 21 maja 2019, 20:42
Skąd: Lubin
Samochód: Touareg, 3.0 TDI-BKS

#2

Post autor: pisula1 » 30 paź 2019, 22:05

Jeździć aż się jednostka chorobowa rozwinie, wtedy będzie wiadomo co leczyć. ;) a tak na poważnie to może być wszystko co jest pod spodem auta...więc czeka Cię wizyta pod nim.

piotrkoz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 11 cze 2019, 17:16
Skąd: olsztyn
Samochód: vw touareg 3.2

#3

Post autor: piotrkoz » 31 paź 2019, 9:18

Mało pomocne, ale dziękuje.

Awatar użytkownika
Krzysztof
Weteran
Weteran
Posty: 595
Rejestracja: 23 wrz 2019, 10:24
Answers: 1
Skąd: OtunagórceBieszczady
Samochód: 3.0 7P , 3.2 7L i .....

#4

Post autor: Krzysztof » 31 paź 2019, 9:29

piotrkoz pisze:
30 paź 2019, 19:34
Witam, od jakiegoś czasu na zimnym silniku przy delikatnym ruszaniu czuć bicie w podłokietnik. Ruszając szybciej tego nie czuć. Jak samochód się już rozgrzeje problem znika. Co to może być, gdzie szukać przyczyny? Podpora wału?
Co ma podpora wału do temperatury silnika :lol:
Prędzej coś ze skrzynią !

Żeglarz
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 263
Rejestracja: 26 maja 2019, 22:29
Skąd: Warszawa
Samochód: Touareg `05r 3,0 TDI 226 KM automat pneumatyka

#5

Post autor: Żeglarz » 31 paź 2019, 10:18

U mnie podobnie, ale PO wymianie podpory. Bicie różni się zależnie od temperatury. 2 x wyważane. Zapewne winne są właściwości gumy ?

nagdob
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 11 cze 2019, 9:41
Skąd: Podkarpacie
Samochód: VW Touareg 3.0 TDI BKS

#6

Post autor: nagdob » 31 paź 2019, 10:19

To mogą być początki podpory wału.

Głodny
Bywalec
Bywalec
Posty: 19
Rejestracja: 28 maja 2019, 12:24
Skąd: Głogów
Samochód: Touareg I 4.2 AXQ

#7

Post autor: Głodny » 31 paź 2019, 11:15

Ja mam podobnie z tym, że nie zawsze występuje to zjawisko, podpora wymieniona razem z wałem. Wibracje są niezbyt mocne ale wyczuwalne, mam wrażenie, że może to coś z zawieszenia tak jakby któryś miech okresowo miał inny skok i tłumienie. Ale pneumatyka sprawna bez błędów.

Awatar użytkownika
Bullit
Bywalec
Bywalec
Posty: 49
Rejestracja: 03 sie 2019, 20:38
Skąd: MilkyWay
Samochód: SpaceTouareg

#8

Post autor: Bullit » 31 paź 2019, 12:41

pisula1 pisze:
30 paź 2019, 22:05
Jeździć aż się jednostka chorobowa rozwinie, wtedy będzie wiadomo ...
I to jest swięta prawda ,nie ma co na siłę wymieniać pół auta zanim się naprawdę popsuje.
To ja mówiłem ...
Lekarz ostatniego kontaktu . 8-)
Żeglarz pisze:
31 paź 2019, 10:18
U mnie podobnie, ale PO wymianie podpory. Bicie różni się zależnie od temperatury. 2 x wyważane. Zapewne winne są właściwości gumy ?
Winny jest ten co rozkładał wał ,teraz trzeba zmienic wywazajacego lub wyważarke .

Żeglarz
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 263
Rejestracja: 26 maja 2019, 22:29
Skąd: Warszawa
Samochód: Touareg `05r 3,0 TDI 226 KM automat pneumatyka

#9

Post autor: Żeglarz » 02 lis 2019, 21:00

Nie możliwe, żeby wyważarka takiego bicia nie wychwyciła. Tym bardziej, że oddając do wyważenia wspominałem o biciu.

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#10

Post autor: Vreshcor » 02 lis 2019, 22:25

Żeglarz pisze:
02 lis 2019, 21:00
Nie możliwe, żeby wyważarka takiego bicia nie wychwyciła. Tym bardziej, że oddając do wyważenia wspominałem o biciu.
Znam przypadek ze wał był dwukrotnie wyważany a jednak wpadał w drgania . Dopiero za 3 razem sie udało ale juz w innej firmie gdzie z wynikow wyszlo ze wywazenie jest niewlasciwe.
Better is enemy of good.

ODPOWIEDZ