Kupno TOUAREG’a

Chwalimy się naszymi autami.
Awatar użytkownika
cinek
Weteran
Weteran
Posty: 1009
Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
Skąd: Ostrzzzz
Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda

Re: Kupno TOUAREG’a

#81

Post autor: cinek » 25 lut 2021, 9:23

Krekruk pisze:
24 lut 2021, 23:02

Dodano po 1 minucie 14 sekundach:
Cinek 4,2 TDI też rozważałem, ale boję się kosztów obsługi i niezawodności. Jak to u Ciebie wygląda?
jak myślisz ze utrzymasz to auto za tyle co kompakta np passeratti to sobie odpuść a czy jest niezawodne ? wszystko zależy od danego egzemplarza i szczęścia co do kosztów eksploatacji to tak :arrow: 9 litrów oleju dwa filtry powietrza cena w zaleznosci od upodoban, tarcze i klocki przód ok 1300pln sredniej klasy :roll: myślę ze kupując lepiej sobie zabrać kogoś co juz z tymi autami ma do czynienia i obowiązkowo przy oględzinach skan vcds
spalanie trasa normalna jazda nie jak emeryt ok11 litrow, miasto 16l ,jazda z 2 tonowym kampingiem 12.5l :lol: wtedy ten koń czuje się potrzebny i pokazuje po co ma te 800niutonow

//Proszę stosować się do zasad pisowni .Zdania zaczynamy wielką literą , stosujemy polskie znaki diakrytyczne itd

Krekruk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 24 lut 2021, 10:48
Skąd: Polska
Samochód: Mam Audi Quattro, chcę Touarega.

#82

Post autor: Krekruk » 25 lut 2021, 11:24

Dzięki Celestyn, to bardzo ważny głos do decyzji, którą mam do podjęcia. Wiem, że auto ma wady, ale jest samochodem marzeń i muszę tylko wybrać najlepszą wersję. Wiem, że właściwości terenowe, które są dla mnie konieczne w zupełności mi wystarczą, ale zależy mi na aucie uniwersalnym. Jak oceniasz jego prowadzenie przy większych prędkościach? Zakręty, autostrada?

Dodano po 6 minutach 11 sekundach:
Cinek, kasa nie jest dużym problemem, ale oczywiście nie chciałbym co chwila czegoś robić. Wiem, że w starych autach zawsze coś się trafi, jednak niektóre mają sens, a inne nie. Pytanie, czy nie ma czegoś, co trzeba robić co rok i to kosztuje. Zamierzam kupić auto sprawdzone i w dobrym stanie i zrobić mu solidny pakiet startowy. Chodzi mi wrażenia osób, które jeżdżą różnymi wersjami i mają jakieś porównanie. Dlatego założyłem konto u miłośników Touarega. Ogólnie potrzebuję samochodu, który nie boi się lekkiego katowania.

Dodano po 1 godzinie 3 minutach 18 sekundach:
A czy ma ktoś z Was 4,2 V8i ?

Vinsent
Lekko uzależniony
Lekko uzależniony
Posty: 77
Rejestracja: 13 sty 2020, 21:07
Skąd: Katowice
Samochód: Touareg 7P 4.2 TDI

#83

Post autor: Vinsent » 10 mar 2021, 7:23

Ja mam zarówno 3.0 TDI jak i 4.2 TDI pierwszy w budzie 7L drugi wiadomo 7P pierwszy jest po chipie bo bez to nie jedzie ( wcześniej miałem pół tony lżejszą lagune z 3 litrowym dieslem po wirusie i po przesiadce do 3.0 TDI Touarega normalnie jakby w miejscu stał ) przy przebiegu 255K trzeba było wyjąć silnik żeby go pouszczelniać bo miał wycieki przy okazji porobiło się inne rzeczy typu turbina, EGR itp. na chwile obecną śmiga aż miło. 4.2 TDI jeżdżę prawie rok i poza wymianą oleju w skrzyni hamulców i ostatnio tulei przedniego wózka z autem nic się nie dzieje. No i wrażenia z jazdy zdecydowanie lepsze w 4.2 TDI :D, jeśli chodzi o pneumatykę to w trybie komfort bardziej miękki jest 7L, spalanie z lekką przewagą dla 4.2 tdi w sensie że mniej pali, ale to chyba drugo rzędna sprawa :)

//Proszę dbać o pisownię ,interpunkcję, wielkie litery, przejrzystość wypowiedzi itd . Na tym forum piszemy po polsku nie w slangu portowym i takich postów moderatorzy nie będą poprawiać... trafią do kosza . MOD

Krekruk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 24 lut 2021, 10:48
Skąd: Polska
Samochód: Mam Audi Quattro, chcę Touarega.

#84

Post autor: Krekruk » 10 mar 2021, 12:53

Vinsent, jak oceniasz porównanie kultury pracy, głośności tych silników. Jak Ci się jeździ tymi autami w porównaniu do Laguny? Jak się prowadzą? Jakie też widzisz różnice w jakości, komforcie, pomysłach, małych awariach, jeśli chodzi o 2 generacje Touarega?

Celestyn
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 486
Rejestracja: 13 sie 2019, 16:09
Skąd: Wrocław
Samochód: VW Touareg I FL 3.0 TDI

#85

Post autor: Celestyn » 10 mar 2021, 16:44

Ja się wypowiem odnośnie kultury pracy. Żaden diesel jej nie ma ;) :lol:

Odnośnie prowadzenia, to tapczan, BMW 5 czy Focus zjada to na każdym zakręcie. To samo tyczy się autostrad i prędkości, tam gdzie 5 się dopiero wkręcało Touareg już ma dość, ale te 200 da się lecieć na spokojnie. Na sporcie jest dużo sztywniejszy ale nadal w zakrętach masa robi swoje. Tam gdzie 5 przelatywałem odpuszczając gaz, tu muszę znacznie hamować. Więc do kompakta czy innego zwykłego auta nie ma co go porównywać.

Jak szukałem dużego auta, to ten wpadł przypadkiem, a znajomy chciał sprzedać RR 4.2 Supercharged, gdyby nie chciał zaporowej ceny (z którą zszedł gdy kupiłem auto) to bym go kupił, ale nie o tym. Pneumatyka, nie wiem jak, ale tamta to coś kosmicznego jeśli o komfort chodzi. Silnik wiadomo, nie ma co porównywać ;)

Vinsent
Lekko uzależniony
Lekko uzależniony
Posty: 77
Rejestracja: 13 sty 2020, 21:07
Skąd: Katowice
Samochód: Touareg 7P 4.2 TDI

#86

Post autor: Vinsent » 12 mar 2021, 18:59

Laguna to nie Touareg :) ma znacznie niżej położony środek ciężkości, jest szybsza i lepiej przyspiesza niż Tur pierwszej generacji z 3.0 TDI, jednak nie posiada pneumatyki, a to jak dla mnie było minusem. Poza tym, jak wiadomo w suvie siedzi się wyżej i lepiej wszystko widać. Jeśli chodzi o kulturę pracy obu turków, to tak, jak kolega wyżej napisał to są diesle nie benzyniaki, więc kultura pracy jest średnia, ale porównując 3.0 tdi do 4.2 tdi zdecydowanie ciszej jest w 4.2 tdi, być może dlatego, że moje 3.0 zbliża się do 300 000 km przebiegu, a biały ma niecałe 170 000, poza tym biały ma podwójne szyby, więc to też robi robotę. Pokonywanie zakrętów z dużą prędkością nawet na sporcie w moim przypadku nie wchodzi w gę, bo mam felgi 18 i balon 55, więc średnio się do tego nadaje :D. Wykończenie wnętrza, jak się zapewne domyślasz lepsze jest w T2 np. kierownica jest grubsza bardziej mięsista niż w T1, fotele są, a w zasadzie mogą być nie tylko podgrzewane, ale też wentylowane, a w T1 takiej opcji nie było nawet za dopłatą.

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#87

Post autor: Vreshcor » 12 mar 2021, 23:47

Która laguna lepiej przyspiesza? Królowa lawet ze 120konnym motorkiem, czy trójka ze 170 kucykami. Szanujmy się trochę i proszę bez porównań Touarega do chrupkow za 60tys. -80tys.
Po 20latach można narzekać bo jest sporo zamęczonych egzemplarzy, ale nie mówmy że to nie jedzie czy nie trzyma się w zakrętach .
Better is enemy of good.

Vinsent
Lekko uzależniony
Lekko uzależniony
Posty: 77
Rejestracja: 13 sty 2020, 21:07
Skąd: Katowice
Samochód: Touareg 7P 4.2 TDI

#88

Post autor: Vinsent » 13 mar 2021, 14:28

Kolego Vreshcor konkretnie chodziło o moją Lagunę 3 z 3.0 tdi zawirusowaną na 275KM, a nie o królową lawet, czyli 2 przed liftem :)

wga
Lekko uzależniony
Lekko uzależniony
Posty: 58
Rejestracja: 05 paź 2019, 20:20
Skąd: Gliwice
Samochód: 3.0, 2011

#89

Post autor: wga » 13 mar 2021, 14:43

Tak czy tak: z piasku bicza nie ukręcisz.

sailor
Bywalec
Bywalec
Posty: 20
Rejestracja: 03 lis 2019, 21:16
Skąd: kuj-pom
Samochód: Touareg 3.2 2003r

#90

Post autor: sailor » 17 mar 2021, 13:31

Witam
Zaden handlarz ze mnie , niemiec nie plakal jak sprzedawal ani nie dzwonil zeby odkupic, nie byl tez bity gazeta , ani zadna cwiartka nie byla wymieniana, na Copart tez nie byl haha.
Kupilem auto w 2018 roku od Goscia z niemiec 9 (polaka ktory tam mieszka ponad 20 lat ), przejechane mial wtedy niecale 80 tys. Wymienilem w nim rozrzad , poniewaz wiedzialem ze bedzie do roboty, sprawee zalatwilem w service Volkswagena przy okazji wymienilem dwumase i sprzeglo koszty 15 tys.
Niedawno dla zabicia czasu ale tez mialem wrazenie ze przy zmianie biegow (skrzynia manualna , bez pneumatyki) mozna uslyszec lancuch w reduktorze , i tak tez bylo majac 97 tys na liczniku byl rozciagniety ale z racji ze jestem mechanikiem to sam wyciagnalem reduktor wymienilem lancuch , kupilem uszczelnienia ale nie bylo potrzeby ich wymiany lozysk. Kolor srebrny, pol roku w roku jezdzone poniewaz parcuje na morzu i pol roku mnie nie ma obecnie stoi w garazu .
skora dwustrefowa klima, kolor srebrny, alufelgi, nawigacja , obecnie na liczniku 100300km. jesli ktos jest zainteresowany to kontakt przez maila maciejdabkiewicz@gmail.com gdyz nie ma mnie w Polsce obecnie. Do wyamiany oleji w silniku-teraz , oleje w mostach wymienione przy przebiegu 90 tys ,w reduktorze takze , kloci i tarcze ale chce je wymienic jak wroce.
Pozdrawiam
Maciej

ODPOWIEDZ