Ciegło/linka otwierania drzwi pasażera

Celestyn
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 486
Rejestracja: 13 sie 2019, 16:09
Skąd: Wrocław
Samochód: VW Touareg I FL 3.0 TDI

Re: Ciegło/linka otwierania drzwi pasażera

#11

Post autor: Celestyn » 19 kwie 2020, 11:13

@fox33 @cinek a gdzie owa linka, którą trzeba naciągnąć, jest? Widać ją na tym rysunku, czy trzeba boczek zrzucać, albo jakieś inne fikołki robić?

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#12

Post autor: Vreshcor » 19 kwie 2020, 12:30

Ta krótka stalowa po prawej stronie z czarnymi plastikami na końcach.
Z jednej strony zaczepiona w zamku druga strona w zębatym rowku klamki.
Obrazek
Better is enemy of good.

vah
Bywalec
Bywalec
Posty: 42
Rejestracja: 23 gru 2019, 15:55
Skąd: Mazowieckie
Samochód: TOUAREG FL V10

#13

Post autor: vah » 19 kwie 2020, 12:44

Vreshcor pisze:
19 kwie 2020, 12:30
Ta krótka stalowa po prawej stronie z czarnymi plastikami na końcach.
Z jednej strony zaczepiona w zamku druga strona w zębatym rowku klamki.
Obrazek
i ta krótka linka odpowiada też za to ,że nie da się otworzyć klamką od środka czy tylko wtedy gdy klamką zewnętrzną ?

Celestyn
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 486
Rejestracja: 13 sie 2019, 16:09
Skąd: Wrocław
Samochód: VW Touareg I FL 3.0 TDI

#14

Post autor: Celestyn » 19 kwie 2020, 12:45

Ok, albo jestem upośledzony, albo coś jest niedopowiedziane.
Odciągam klamkę, wykręcam tą dolną śrubę i teraz co? Ten trójkątny plastik przy klamce mi wyjdzie? Sama klamka zostanie na miejscu? Pod nim będzie gdzieś ta linka?

vah
Bywalec
Bywalec
Posty: 42
Rejestracja: 23 gru 2019, 15:55
Skąd: Mazowieckie
Samochód: TOUAREG FL V10

#15

Post autor: vah » 19 kwie 2020, 12:54

Dokładnie tak. Z tego co jest napisane wnioskuje ,że to pod tą zaślepką zamka (mała trójkątna przy klamce) jest ta mała linka którą trzeba naciągnąć.
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2020, 12:57 przez vah, łącznie zmieniany 2 razy.

vah
Bywalec
Bywalec
Posty: 42
Rejestracja: 23 gru 2019, 15:55
Skąd: Mazowieckie
Samochód: TOUAREG FL V10

#16

Post autor: vah » 19 kwie 2020, 12:55

cinek pisze:
05 cze 2019, 14:08
Pociągnąć i przytrzymać klamkę -1-. Wykręcić śrubę -3- do oporu. W ten sposób poluzowana zostanie obudowa cylinderka zamka -2-. w środku będziesz miał lineczke zahaczana na ząbkach załóż ja tak żeby luzów nie miała

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#17

Post autor: Vreshcor » 19 kwie 2020, 13:50

Jak krótka jest wysunięta za mało to ruch klamki nie otwiera drzwi, nie może być też za mocno napięta bo blokuje działanie wewnętrznej .
Najważniejsze.....przetestować działanie zamka na otwartych drzwiach, zanim je zamkniemy.
Better is enemy of good.

Celestyn
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 486
Rejestracja: 13 sie 2019, 16:09
Skąd: Wrocław
Samochód: VW Touareg I FL 3.0 TDI

#18

Post autor: Celestyn » 21 maja 2020, 13:31

Dobra, walczyłem dość długo z tą śrubą i blaszką ale w końcu puściła tą zaślepkę. Faktycznie wychodzi ten "cylinderek", a na rączce jest wgłębienie gdzie jest prostokątny plastik z linka. Trzyma się na "zatrzaskach", a reguluje się przez przesunięcie na takich malutkich rowkach.
U pasażera gdzie klamka blokowała się dość znacznie, wystarczyło przesunąć o te dwa małe ząbki, czyli w sumie może niecałe 2 mm.
Po stornie kierowcy poległem. Co bym nie robił, nie jestem w stanie wyjąć cylinderka. Czy trzyma go coś jeszcze? Może ta mała śrubka nad tą do odblokowania?

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#19

Post autor: Vreshcor » 21 maja 2020, 14:17

Celestyn pisze:
21 maja 2020, 13:31
Dobra, walczyłem dość długo z tą śrubą i blaszką ale w końcu puściła tą zaślepkę. Faktycznie wychodzi ten "cylinderek", a na rączce jest wgłębienie gdzie jest prostokątny plastik z linka. Trzyma się na "zatrzaskach", a reguluje się przez przesunięcie na takich malutkich rowkach.
U pasażera gdzie klamka blokowała się dość znacznie, wystarczyło przesunąć o te dwa małe ząbki, czyli w sumie może niecałe 2 mm.
Po stornie kierowcy poległem. Co bym nie robił, nie jestem w stanie wyjąć cylinderka. Czy trzyma go coś jeszcze? Może ta mała śrubka nad tą do odblokowania?
Nie ,nie trzyma nic jeszcze. Przez wygodę pilota tych zamków nikt nie używa i trzeba je zalać jakimś penetrantem na początek. Potem śrubka blokady trochę do tyłu , klamka do siebie i próba czy już wyjdzie . Nie należy tez śruby wykręcać do końca.
Better is enemy of good.

Celestyn
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 486
Rejestracja: 13 sie 2019, 16:09
Skąd: Wrocław
Samochód: VW Touareg I FL 3.0 TDI

#20

Post autor: Celestyn » 21 maja 2020, 15:42

Vreshcor pisze:
21 maja 2020, 14:17
zalać jakimś penetrantem
No ale to zaleję sam zamek, a mi ten cały plastik(?) w kolorze nie chce ani drgnąć. Pewnie syfem z dawien dawna jest obudowa zespawana i trzeba to jakoś rozruszać w takim razie :x
Vreshcor pisze:
21 maja 2020, 14:17
Nie należy tez śruby wykręcać do końca.
O tym się przekonałem, jak zgodnie z czyimś opisem kręciłem "do oporu", i ten ząbek z blaszki mi zeskoczył pod łeb śruby :lol:

ODPOWIEDZ