Wycieraczka kierowcy - nie dociska

ODPOWIEDZ
Dubelt
Bywalec
Bywalec
Posty: 29
Rejestracja: 30 maja 2019, 14:39
Skąd: Szczecin
Samochód: T I R5

Wycieraczka kierowcy - nie dociska

#1

Post autor: Dubelt » 16 wrz 2019, 10:22

Hey.
Ostatnio zdejmowałem wycieraczki (mechanik), po ponownym założeniu, lewa (kierowca) ma tendencje do nie dociskania w górnym położeniu. Zostaje taki zmaz....

Jakieś są pomysły co się wygięło albo co poprawić?

Zauważyłem że na stożek z wieloklinem mógłbym to jeszcze ze 2mm nabić, pytanie czy ryzykować?

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#2

Post autor: Vreshcor » 16 wrz 2019, 10:53

Czasem nit sie wyrobi i zmniejsza napiecie sprężyny .
A inna możliwość to ze pomylone elementy przy składaniu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Better is enemy of good.

Dubelt
Bywalec
Bywalec
Posty: 29
Rejestracja: 30 maja 2019, 14:39
Skąd: Szczecin
Samochód: T I R5

#3

Post autor: Dubelt » 16 wrz 2019, 11:37

Pomylić to nie ma co. Ramie , nakrętka dociskowa i zatyczka.

Własnymi rękoma zdjąłem to ramie. Odczyściłem rowki stożka aby weszła głębiej i jest lekko lepiej - ale nie idealnie.

Ramie wygląda "jak nowe". Tam jest taki kwadracik metalowy który jest ogranicznikiem dociśnięcia. Mam wrażenie że trochę za bardzo ogranicza...

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#4

Post autor: Vreshcor » 16 wrz 2019, 12:29

A sam mechanizm był wyciągany ? Moze słupki nie sa prostopadłe do szyby . Przyjrzyj się na ten nit , jak sie wyrobi to spada naciąg sprężyny .
Better is enemy of good.

Dubelt
Bywalec
Bywalec
Posty: 29
Rejestracja: 30 maja 2019, 14:39
Skąd: Szczecin
Samochód: T I R5

#5

Post autor: Dubelt » 16 wrz 2019, 13:09

Podszybie tylko ściągane było - wymiana górnych wahaczy.

W zeszłym roku regenerowałem mechanizm w całości. Wszystko chodziło do ostatnich napraw bez zarzutu.

Słupki sprawdzę. Może nabiję trochę głębiej. Zdam relacje :)

Żeglarz
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 263
Rejestracja: 26 maja 2019, 22:29
Skąd: Warszawa
Samochód: Touareg `05r 3,0 TDI 226 KM automat pneumatyka

#6

Post autor: Żeglarz » 16 wrz 2019, 18:42

Zmieniła się osiowośc tego ramienia. Ktoś musiał się z nim siłować. Mozna je giąć razem z ramieniem wycieraczki, aż zacznie przylegać. Tylko z wyczuciem i uważaj by nie uderzyć w szybę.

Celestyn
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 486
Rejestracja: 13 sie 2019, 16:09
Skąd: Wrocław
Samochód: VW Touareg I FL 3.0 TDI

#7

Post autor: Celestyn » 27 wrz 2019, 18:40

U mnie prawe ramię nie dolegało. Dociskanie nic nie dawało. Skończyło się na prostej regeneracji mechanizmu.

Głodny
Bywalec
Bywalec
Posty: 19
Rejestracja: 28 maja 2019, 12:24
Skąd: Głogów
Samochód: Touareg I 4.2 AXQ

#8

Post autor: Głodny » 08 paź 2019, 12:30

Na czym polegała ta regeneracja? :)

Celestyn
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 486
Rejestracja: 13 sie 2019, 16:09
Skąd: Wrocław
Samochód: VW Touareg I FL 3.0 TDI

#9

Post autor: Celestyn » 13 paź 2019, 11:40

Głodny pisze:
08 paź 2019, 12:30
Na czym polegała ta regeneracja? :)
Szczerze nie mam pojęcia bo zrobił mi to przy okazji za friko i nie dopytywałem o szczegóły. Widocznie jakaś błahostka.

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#10

Post autor: Vreshcor » 13 paź 2019, 15:43

Jedyne co się dzieje w tym mechanizmie to zacieranie osi . Każda oś pracuje w otworze który ma dwie tuleje i smar pomiędzy nimi . Sama oś pod górnym zabezpieczeniem ma oring uszczelniający który się zużywa . Do środka dostaje się wtedy woda ,cały mechanizm zardzewieje przez co pracuje tak ciężko że w skrajnym przypadku silnik potrafi urwać końcówkę aluminiowego szkieletu .
Better is enemy of good.

ODPOWIEDZ