Klapa nie otwiera się do końca

Celestyn
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 486
Rejestracja: 13 sie 2019, 16:09
Skąd: Wrocław
Samochód: VW Touareg I FL 3.0 TDI

Re: Klapa nie otwiera się do końca

#21

Post autor: Celestyn » 13 cze 2021, 0:24

Trzeba by kogoś do środka wsadzić aby klapę pchał z chlebkiem już od samego początku, żeby sterownik widział że mu lżej i z tego zrobić logi i zobaczyć czy nadal będzie się zatrzymywać.

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#22

Post autor: Vreshcor » 13 cze 2021, 13:30

Wystarczy z zewnątrz za prawy dolny róg pomagać.
W mojej ocenie czujnik kąta otwarcia działa ok , przyciski ok ,pompa działa.
Co prawda w innym aucie z grupy VW ale tez z elektrycznie napędzaną klapą sprężyny gazowe nie mogły być ani za mocne ani za słabe bo się cykl zatrzymywał na zamykaniu lub otwieraniu.
Better is enemy of good.

v0jak
Bywalec
Bywalec
Posty: 17
Rejestracja: 16 paź 2019, 20:27
Skąd: EL
Samochód: Touareg 7L 2008 3.0 Casa

#23

Post autor: v0jak » 13 cze 2021, 16:02

17A w sprawnym vs 22A u mnie to raczej nie jest jakaś przepaść, choć bezsprzecznie jest więcej.
Zwłaszcza, że bezpiecznik jest zdaje się 30A.
Do tego logi ode mnie ze wspomaganiem ręcznym wskazują prąd 18A a mimo to klapa i tak staje w połowie.
W tym wątku: https://www.touareg-freunde.de/forum/th ... post318272

kolega Dolbi ma ten sam problem co ja, wymienił już czujnik kąta, przycisk zamykania oraz siłownik i nie pomogło.

Celestyn
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 486
Rejestracja: 13 sie 2019, 16:09
Skąd: Wrocław
Samochód: VW Touareg I FL 3.0 TDI

#24

Post autor: Celestyn » 13 cze 2021, 16:35

Ale jak klapa zatrzymuje się to słychać że pompa pompuje przez chwilę czy nie?
W sprawnym i u ciebie widać że przy 30 zmienia się charakterystyka otwierania, przy czym u ciebie się poddaje. Jak masz dostęp do sprawnego auta to spróbuj klapę zablokować ręką na podobnej wysokości co twoja się blokuje, i później zobacz jak się zachowa z przycisku, w sensie czy tak samo jak u ciebie.
Nie wiem jak konstrukcyjnie wygląda siłownik z pompą, ale może to będzie dziabnięty zawór w środku, a drugi siłownik jest słaby i to potęguje? Miałem kiedyś podobny przypadek w dużej maszynie, zawór ciśnieniowy w środku się wieszał, a wszyscy pompę wymieniali.
Nie sugerujcie się za bardzo, nie mam z tym doświadczenia, zwyczajnie rzucam co mi na myśl przyjdzie ;)

Jeszcze mi jedna rzecz przyszła do głowy. Ma jakiś wpływ zamek na układ hydrauliki? Może on jakoś blokuje fałszywie, albo wiązka dziabnięta jest? Choć mało prawdopodobne.

v0jak
Bywalec
Bywalec
Posty: 17
Rejestracja: 16 paź 2019, 20:27
Skąd: EL
Samochód: Touareg 7L 2008 3.0 Casa

#25

Post autor: v0jak » 13 cze 2021, 19:19

Na mój "słuch" klapa się zatrzymuje bo pompa się wyłącza. Nie wygląda to tak jakby pompa się wyłączała bo klapa napotkała przeszkodę.
Jak klapę zatrzymam przyciskiem wcześniej niż sama się zatrzyma to i tak przyciskiem jej nie zamknę.
Zamek wymieniłem na nowy.

Celestyn
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 486
Rejestracja: 13 sie 2019, 16:09
Skąd: Wrocław
Samochód: VW Touareg I FL 3.0 TDI

#26

Post autor: Celestyn » 13 cze 2021, 20:51

A wiązka przy zawiasie?

v0jak
Bywalec
Bywalec
Posty: 17
Rejestracja: 16 paź 2019, 20:27
Skąd: EL
Samochód: Touareg 7L 2008 3.0 Casa

#27

Post autor: v0jak » 13 cze 2021, 22:00

Oglądałem, ruszałem kablami przy otwieraniu zarówno z lewej jak i z prawej strony.
Sztuka po sztuce nie przedzwoniłem.
Tylko zakładając, że to wiązka to który kabel byłby podejrzany skoro kontroler 6D prawidłowo widzi wszystkie sygnały z klapy ?

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#28

Post autor: Vreshcor » 13 cze 2021, 22:37

Wiązka chyba nie bo jedyny ważny element czyli czujnik kąta otwarcia pokazuje cały czas dobrze , widać po logach gdzie jest otwierana ręcznie do końca .
Sama pompka zresztą nie ma żadnych elektrozaworów tylko silnik pompuje olej raz w jedna raz w druga stronę.

A popatrzmy jak to działa . W klapie jest mimośród i aby ja otworzyć należy najpierw trochę skompresować sprężynę a następnie poza martwym punktem siłownik gazowy wspomaga otwieranie .
W zdrowym egzemplarzu widać ze prąd szybko rośnie a potem spada do ok 8A w punkcie gdzie siły ciężaru klapy i siłownika się równoważą . Potem przy otwieraniu liniowo rośnie aż do 12 A (całkowite otwarcie )
W popsutym podobnie początkowo prąd narasta do ponad 20 A potem spada do 8 i zaczyna rosnąć aż do 12 i się wyłącza...możemy poprosić o więcej cykli w logu ? Bo widzę że nie zawsze tak samo to się kończy.Tylko prąd i kąt otwarcia .

PS
Jeśli wyślesz sterownik to mogę go przeflashować.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Better is enemy of good.

v0jak
Bywalec
Bywalec
Posty: 17
Rejestracja: 16 paź 2019, 20:27
Skąd: EL
Samochód: Touareg 7L 2008 3.0 Casa

#29

Post autor: v0jak » 14 cze 2021, 18:40

Więcej cykli z mojego czy ze sprawnego ?
Planuję podstawić sterownik ze sprawnego ale aktualnie kolega walczy w swoim turasie z klimą więc nie mam jak się z nim umówić na demontaż sterownika.

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#30

Post autor: Vreshcor » 14 cze 2021, 18:49

Więcej cykli z twojego, sprawny popatrzylismy jest nudny i już nic tam ciekawego nie ma :D .
Better is enemy of good.

ODPOWIEDZ