VW Touareg 5,0 V10 2003 r. Brak mocy i gaśnie
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 16 mar 2021, 17:24
- Skąd: Bolesławiec
- Samochód: Vw Touareg KingKong 2003 r. 5,0 313 KM
VW Touareg 5,0 V10 2003 r. Brak mocy i gaśnie
Witam wszystkich bardzo serdecznie!
Mam problem ze swoim VW.
Otóż, auto na początku jak je posiadam traciło czasem turbo. Niestety teraz doszła jeszcze sprawa mocnych wibracji oraz auto zaczęło podczas jazdy gasnąć. Mechanik zdiagnozował zwarcie na elektrycznej pompie paliwa. Została wymieniona + zaprogramowana. Ale problem nie zniknął...po około 2 tygodniach sytuacja się powtórzyła. W trakcie jazdy auto dostało wibracji, stały się one coraz silniejsze, po czym straciło moc. Chcąc zjechać z autostrady, auto zgasło i nie można było jego odpalić. Kręciło ale nic to nie dało. Dopiero po odkręceniu pokrywy z filtrem powietrza i psiknięciem PLAKA auto zaskoczyło i można było jechać dalej. Tak jakby pompa paliwowa nie dostarczała odpowiedniej dawki paliwa. Powtórzyło się to z 3-4 razy. Chcąc wymienić pompy paliwowe, które są w baku , doradzono mi abym tego nie robił bo po opisaniu zachowania auta sprzedawca oznajmił, że miał podobne objawy i okazało się, że to sterownik turbiny. Po podpięciu komputera wyskoczyły mi błędy :
1) 18253 - Please check DTC Memory of Steering Electronics (J527)
P1845 - 000 - - Intermittent
2) 18360 - Turbocharger Control Module 1
P1952 - 000 - Defective - Intermittent
3) 18061 - Please check DTC Memory of ABS Controller
P1653 - 000 - - Intermittent
4) 16705 - Engine Speed Sensor (G28)
P0321 - 000 - Implausible Signal - Intermittent
5) 18361 - Turbocharger Control Module 2
P1953 - 000 - Defective - Intermittent
6) 16619 - Boost Pressure
P0235 - 000 - Regulation Range not Reached - Intermittent
7) 18061 - Please check DTC Memory of ABS Controller
P1653 - 000 - - Intermittent
8) 17110 - RPM Signal from ECU
P0726 - 000 - Implausible Signal - Intermittent
9) 00179 - Access/Start Authorization Antenna; Drivers Side (R134)
011 - Open Circuit
10) 00181 - Access/Start Authorization Antenna (in Rear bumper) (R136)
011 - Open Circuit
11) Interior Access/Start Authorization Antenna 1 (R138)
011 - Open Circuit
Panowie od czego zacząć? Domyślam się, że do wymiany są 2 sterowniki turbosprężarki.
Czekam na pomoc i z góry dzięki.
Mam problem ze swoim VW.
Otóż, auto na początku jak je posiadam traciło czasem turbo. Niestety teraz doszła jeszcze sprawa mocnych wibracji oraz auto zaczęło podczas jazdy gasnąć. Mechanik zdiagnozował zwarcie na elektrycznej pompie paliwa. Została wymieniona + zaprogramowana. Ale problem nie zniknął...po około 2 tygodniach sytuacja się powtórzyła. W trakcie jazdy auto dostało wibracji, stały się one coraz silniejsze, po czym straciło moc. Chcąc zjechać z autostrady, auto zgasło i nie można było jego odpalić. Kręciło ale nic to nie dało. Dopiero po odkręceniu pokrywy z filtrem powietrza i psiknięciem PLAKA auto zaskoczyło i można było jechać dalej. Tak jakby pompa paliwowa nie dostarczała odpowiedniej dawki paliwa. Powtórzyło się to z 3-4 razy. Chcąc wymienić pompy paliwowe, które są w baku , doradzono mi abym tego nie robił bo po opisaniu zachowania auta sprzedawca oznajmił, że miał podobne objawy i okazało się, że to sterownik turbiny. Po podpięciu komputera wyskoczyły mi błędy :
1) 18253 - Please check DTC Memory of Steering Electronics (J527)
P1845 - 000 - - Intermittent
2) 18360 - Turbocharger Control Module 1
P1952 - 000 - Defective - Intermittent
3) 18061 - Please check DTC Memory of ABS Controller
P1653 - 000 - - Intermittent
4) 16705 - Engine Speed Sensor (G28)
P0321 - 000 - Implausible Signal - Intermittent
5) 18361 - Turbocharger Control Module 2
P1953 - 000 - Defective - Intermittent
6) 16619 - Boost Pressure
P0235 - 000 - Regulation Range not Reached - Intermittent
7) 18061 - Please check DTC Memory of ABS Controller
P1653 - 000 - - Intermittent
8) 17110 - RPM Signal from ECU
P0726 - 000 - Implausible Signal - Intermittent
9) 00179 - Access/Start Authorization Antenna; Drivers Side (R134)
011 - Open Circuit
10) 00181 - Access/Start Authorization Antenna (in Rear bumper) (R136)
011 - Open Circuit
11) Interior Access/Start Authorization Antenna 1 (R138)
011 - Open Circuit
Panowie od czego zacząć? Domyślam się, że do wymiany są 2 sterowniki turbosprężarki.
Czekam na pomoc i z góry dzięki.
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1690
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
Zacząć od zmiany doradców , bo takie bzdury opowiadają że aż trudno to komentować.
Skoro juz posiadasz auto z takim silnikiem warto cos o nim wiedziec . To turbodoladowany diesel konstrukcyjnie
wywodzacy sie z 1,9tdi .Czyli pompa wstepna w baku wytwarza niewielkie cisnienie ,potem jest pompa tandemowa sredniego cisnienia ( do ok 8bar ) , wlasciwe cisnienie wtrysku wytwarza pompka znajdujaca sie we wtryskiwaczu .
Pompy w baku nie sa krytyczne , silnik bedzie chodzil zasilany z bańki . Również turbiny czy ich sterowniki nie powoduja gasniecia auta .
Patrzac po błędach to moze byc problem z wiazką w obrębie drivetrain CAN w ktorą sa wpiete sterowniki silnika , abs , sterowniki turbin .
Dodatkowo problem z systememm keyless ale to jakby odrebna sprawa .
Potrzebujesz porzadnej diagnostyki u kogos ogarnietego w temacie i zajrzenia w kilka krytycznych miejsc.
Skoro juz posiadasz auto z takim silnikiem warto cos o nim wiedziec . To turbodoladowany diesel konstrukcyjnie
wywodzacy sie z 1,9tdi .Czyli pompa wstepna w baku wytwarza niewielkie cisnienie ,potem jest pompa tandemowa sredniego cisnienia ( do ok 8bar ) , wlasciwe cisnienie wtrysku wytwarza pompka znajdujaca sie we wtryskiwaczu .
Pompy w baku nie sa krytyczne , silnik bedzie chodzil zasilany z bańki . Również turbiny czy ich sterowniki nie powoduja gasniecia auta .
Patrzac po błędach to moze byc problem z wiazką w obrębie drivetrain CAN w ktorą sa wpiete sterowniki silnika , abs , sterowniki turbin .
Dodatkowo problem z systememm keyless ale to jakby odrebna sprawa .
Potrzebujesz porzadnej diagnostyki u kogos ogarnietego w temacie i zajrzenia w kilka krytycznych miejsc.
Better is enemy of good.
- pisula1
- Pasjonat
- Posty: 496
- Rejestracja: 21 maja 2019, 20:42
- Skąd: Lubin
- Samochód: Touareg, 3.0 TDI-BKS
@Vreshcor
Śnieg stopniał, to może woda gdzieś zrobiła robotę ?
Śnieg stopniał, to może woda gdzieś zrobiła robotę ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 16 mar 2021, 17:24
- Skąd: Bolesławiec
- Samochód: Vw Touareg KingKong 2003 r. 5,0 313 KM
Powiedzcie mi tylko jeżeli wiecie który cylinder to który. Chodzi mi o to że pokazuje że ma 6 cylindrze wypada zapłon ale nigdzie nie znalazłem opisu który cylinder to który.
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1690
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
_\'/_Przód_\'/_
....06 / \ 01
....07 / \ 02
....08 / \ 03
....09 / \ 04
....10 / \ 05
....06 / \ 01
....07 / \ 02
....08 / \ 03
....09 / \ 04
....10 / \ 05
Better is enemy of good.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 16 mar 2021, 17:24
- Skąd: Bolesławiec
- Samochód: Vw Touareg KingKong 2003 r. 5,0 313 KM
Dzięki bardzo!
- pisula1
- Pasjonat
- Posty: 496
- Rejestracja: 21 maja 2019, 20:42
- Skąd: Lubin
- Samochód: Touareg, 3.0 TDI-BKS
- berater
- Weteran
- Posty: 895
- Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
- Skąd: Piaseczno
- Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013
Widać wyraźnie, że 10 cylinder niedomaga.
-
- Lekko uzależniony
- Posty: 82
- Rejestracja: 02 lut 2021, 10:33
- Skąd: Kraków
- Samochód: Tuareg 3.0 V6 TDI
Tak, widać że nie pracuje w osi, chyba "wypada" 

- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1690
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
@berater ,@ozzie już wał wyklepałem i będzie się prosto kręcił.

Better is enemy of good.