Touareg 3.2 problem z odpaleniem

ODPOWIEDZ
jacekk6
Bywalec
Bywalec
Posty: 22
Rejestracja: 14 kwie 2021, 21:35
Skąd: opole
Samochód: vw touareg 3.2 v6

Touareg 3.2 problem z odpaleniem

#1

Post autor: jacekk6 » 18 cze 2021, 8:35

Witam
Mam problem z odpaleniem auta kręci a nie odpala.Brak iskry na świecach
Błędy
Czujnik położenia wałka rozrządu g163 nie zrozumiały sygnał
Czujnik położenia wałka rozrządu g40 nie zrozumiały sygnał
Czujniki zmieniałem na inne i jest to samo
I jeszcze jest jeden błąd
Czujnik położenia wału g28 nie zrozumiały sygnał
Czujnik położenia wału sprawdzałem miernikiem i miał jakieś 600om podgrzewalem go żeby sprawdzić czy się rozłączy ale jest ok tylko wzrastała oporność
Parę dni wcześniej miałem tak że rano jak był zimny to odpalał bez problemu po przejechaniu 10km nie chciał odpalić bardzo dużo razy trzeba było kręcić żeby odpalił ale jak ostygł to odpalał
Teraz już wcale nie odpala
A jeszcze jak długo kręcił to czasami pojawia się
17925- przekaźnik główny P1517-004 usterka elektryczna w obwodzie

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1690
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#2

Post autor: Vreshcor » 18 cze 2021, 11:46

Mimo wszystko wymień g28 na nowy.
Better is enemy of good.

jacekk6
Bywalec
Bywalec
Posty: 22
Rejestracja: 14 kwie 2021, 21:35
Skąd: opole
Samochód: vw touareg 3.2 v6

#3

Post autor: jacekk6 » 18 cze 2021, 13:41

Zamówiłem już i po wymianie napiszę czy coś się zmieniło

jacekk6
Bywalec
Bywalec
Posty: 22
Rejestracja: 14 kwie 2021, 21:35
Skąd: opole
Samochód: vw touareg 3.2 v6

#4

Post autor: jacekk6 » 18 cze 2021, 22:41

Wymieniłem czujnik na nowy auto odpaliło ale jak się zagrzeje to dalej nie chce odpalić

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1690
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#5

Post autor: Vreshcor » 19 cze 2021, 6:26

Jakie błędy dokładnie generuje? Temperatury sprawdzone czy wskazania wiarygodne? Pompy w baku obie pracują, ciśnienie/ iskra jest?
Better is enemy of good.

jacekk6
Bywalec
Bywalec
Posty: 22
Rejestracja: 14 kwie 2021, 21:35
Skąd: opole
Samochód: vw touareg 3.2 v6

#6

Post autor: jacekk6 » 20 cze 2021, 15:38

czujnik wałka rozrządu G40
czujnik wałka rozrządu G163
czujnik wału korbowego G28
tmperatura na liczniku 90 st. a na komputerze 82 st.
ciśnienie paliwa 4 bary
brak iskry

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1690
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#7

Post autor: Vreshcor » 21 cze 2021, 13:37

Temperatur jest więcej niż tylko jeden czujnik płynu....ale brak iskry i jakie konkretnie błędy w komputerze ?
Paliwo jest podawane przez wtryskiwacze ?
Jak cytujesz błąd to dokładnie , z punktu widzenia diagnostyki to bardzo istotne .Oszczedzasz informacje zamiast wkleić autoscan i np log przez wszystkie pomiary . Nie wiadomo czy rozrząd masz rozjechany ,skopane czujniki ,instalacje czy komputer silnika .
Better is enemy of good.

jacekk6
Bywalec
Bywalec
Posty: 22
Rejestracja: 14 kwie 2021, 21:35
Skąd: opole
Samochód: vw touareg 3.2 v6

#8

Post autor: jacekk6 » 24 cze 2021, 20:18

Adres 01: Silnik Plik etykiet: 022-906-032-BMX.lbl
Oznaczenie elementu SW: 022 906 032 BE HW:
Komponent: MOTRONIC ME7.1.1G 0008
Kodowanie: 0001133
Kod serwisu: WSC 31414 000 00000
VCID: 4FADC53DDDDD2B3CE8-515A

6 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
16706 - Czujnik obrotów silnika (G28)
P0322 - 004 - brak sygnału - Sporadyczny
16725 - Czujnik położenia wałka rozrządu (G40)
P0341 - 008 - niezrozumiały sygnał - Sporadyczny
16730 - Czujnik położenia wałka rozrządu (G163)
P0346 - 004 - niezrozumiały sygnał - MIL zapalona
17748 - Czujnik poł.w.rozrządu (G40) / cz.poł.wału korb.(G28)
P1340 - 002 - nieprawidłowa korelacja - MIL zapalona
17755 - Czujnik poł.w.rozrządu 2 (G163)/cz.poł.wału korb.(G28)
P1347 - 002 - nieprawidłowa korelacja - MIL zapalona
17550 - Rejestracja obciążenia
P1142 - 002 - przekroczona dolna granica
Kody gotowości: 0000 1100

Dodano po 9 minutach 57 sekundach:
SPRAWDZIŁEM CZUJNIKI WAŁKA ROZRZĄDU PODŁĄCZAJĄC DIODY DO PRZEWODU IMPULSOWEGO -CZUJNIKI CAŁY CZAS DAJĄ IMPULS
WYMIENIŁEM CZUJNIK TEMPERATURY SILNIKA -TEŻ NIC NIE DAŁO POKAZUJE DOBRZE TEMPERATURE
OBROTY SILNIKA W GRANICACH 640 -680 MOŻLIWE ŻE TEN CZUJNIK G-28 ZAMIENNIK NIE DAJE DOBRYCH PARAMETRÓW
OBECNIE BYŁ ZAŁOŻONY BOSCH 0 261 210 178 KTÓRY NIE ODPOWIADA KATALOGOWO TO TEGO AUTA

Dodano po 1 minucie 21 sekundach:
BYŁY JESZCZE TAKIE BŁĘDY
Adres 46: Moduł komfortu Plik etykiet: 7L0-959-933.lbl
Oznaczenie elementu: 7L0 959 933 D
Komponent: 4N HSG 3210
Kodowanie: 0000065
Kod serwisu: WSC 31414 000 00000
VCID: 3D718FF56771A9AC0A-4B00

Podsystem 1 - Oznaczenie elementu: 7L0 959 701
Komponent: Tuersteuergeraet FS 0201

Podsystem 2 - Oznaczenie elementu: 7L0 959 702
Komponent: Tuersteuergeraet BF 0104

Podsystem 3 - Oznaczenie elementu: 7L0 959 703
Komponent: Tuersteuergeraet HL 0201

Podsystem 4 - Oznaczenie elementu: 7L0 959 704
Komponent: Tuersteuergeraet HR 0201

6 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
00927 - Zacisk 30 po prawej stronie
011 - Przerwa w obwodzie - Sporadyczny
01516 - Zacisk 30 po lewej stronie
011 - Przerwa w obwodzie - Sporadyczny
00926 - Zacisk 30
011 - Przerwa w obwodzie - Sporadyczny
00668 - napięcie zasilania (Bordspannung); zacisk 30
002 - Dolna wartość skrajna przekroczona - Sporadyczny
00943 - Podgrzewanie lusterka po stronie kierowcy (Z4)
012 - usterka elektryczna w obwodzie
00107 - Sygnał centralnego zamka Safe/Lock z tyłu po lewej stronie
008 - Niezrozumiały sygnał - Sporadyczny

Dodano po 40 sekundach:
Adres 05: Zezwolenie startu Plik etykiet: 3D0-909-13x-05.lbl
Oznaczenie elementu SW: 3D0 909 135 J HW: 5WK 470 21
Komponent: Kessy 6400
Kodowanie: 0000232
Kod serwisu: WSC 31414 000 00000
VCID: 2C57B2B18C0B3024AD-515A

Podsystem 1 - Oznaczenie elementu: XXXXXXXXXXX
Komponent: ELV XXXX

Znaleziono 1 błąd:
00189 - Sterowanie 2 przekaźnika zasilania; zacisk 50
011 - Przerwa w obwodzie - Sporadyczny

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1690
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#9

Post autor: Vreshcor » 24 cze 2021, 23:49

Te braki korelacji skłaniałby do kontroli rozrządu.
A czujniki....jeśli takie niepewne odczyty trzeba użyć oscyloskopu.
Better is enemy of good.

ODPOWIEDZ