Tuareg 3.0 TDI 2006
Od jakiegoś czasu bardzo ubywa mi płyn chłodniczy ( 1litr na 1-2 miesiące ),czuć spaliny w samochodzie najwięcej na postoju, niekiedy kopci białym dymem przez jakiś czas,
z wydechu chyba wydobywa się płyn chłodniczy.
Testy i szczelności na uszczelkę pod głowicą były robione, tam wszystko jest ok.
Czy miał ktoś z was taki problem, może to chłodniczka EGR ?
Ubytek płynu chłodzącego
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 10 wrz 2019, 11:15
- Skąd: konin
- Samochód: Touareg 3.0
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1690
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
BKS ma chłodniczej która się nie psuje. Zacznij od sprawdzenia oringow na rurkach które wchodzą w blok od chlodniczki.
A potem jednak uszczelka głowicy....nie zawsze pompuje układ spalinami a płyn znika .
A potem jednak uszczelka głowicy....nie zawsze pompuje układ spalinami a płyn znika .
Better is enemy of good.
- pisula1
- Pasjonat
- Posty: 496
- Rejestracja: 21 maja 2019, 20:42
- Skąd: Lubin
- Samochód: Touareg, 3.0 TDI-BKS
@westcik , poczekaj aż zrobi się wilgotniej na dworze, to dopiero wtedy zobaczysz jak BKS potrafi zadymić okolicę 

-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 10 wrz 2019, 11:15
- Skąd: konin
- Samochód: Touareg 3.0
możecie polecić dobrego mechanika który by mógł to sprawdzić i naprawić?
Dodano po 9 minutach 36 sekundach:
Dodano po 9 minutach 36 sekundach:
raczej gdyby była walnięta uszczelka dymił by cały czas na biało, a on kopci co jakiś czas i po kilka minut, tak jakby coś kapało na rozgrzane, wtedy wydobywa się biały dym i dziwny zapach
- pisula1
- Pasjonat
- Posty: 496
- Rejestracja: 21 maja 2019, 20:42
- Skąd: Lubin
- Samochód: Touareg, 3.0 TDI-BKS
Bo płyn ucieka Ci w kolektor wydechowy. Sprawdź po postoju ( np.po nocy) czy nie robi się wilgotno, tłusto na łączeniu kolektora wydechowego z kolanem(kompensator) które idzie do podstawy turbiny.U mnie w tym miejscu zbierał się płyn który wdmuchiwany był w turbinę i zaszlamował geometrię.
Testy na CO w spalinach też nic nie pokazały a płyn spierdzielał w ilości ok 1l na 1500 do 2 tyś km.
Testy na CO w spalinach też nic nie pokazały a płyn spierdzielał w ilości ok 1l na 1500 do 2 tyś km.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.