Witam.
Zabieram się właśnie za wymianę termostatu EGR (nie mylić z głównym termostatem).
Podobno jest to typowa usterka w tych silnikach i objawia się niemożnością uzyskania właściwej temperatury roboczej --> około 90°C, zazwyczaj wskaniznik zatrzymuje się na 60-70°C lub gwałtownie faluje od 60-70 do 90°C.
Czy ktoś z forumowiczów już to robił i ma jakieś wskazówki ?
Najwięcej filmików i tematów na forach znalazłem na zagranicznych stronach i kontach.
Przy okazji sprawdzę zawór EGR gdyż jest obok. A jak silnik jest niedogrzany to daje więcej paliwa i więcej sadzy....chyba
Termostat EGR silnik CASA -239hp skoki temperatury chłodziwa
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 23 kwie 2022, 12:08
- Skąd: Wrexham,UK
- Samochód: VW Touareg 3.0 V6 TDI 239hp 2009r
- Kontakt:
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1690
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
Robił i jest to opisane gdzieś u nas a chyba nawet jest film . Termostat siedzi w takiej plastikowej obudowie na wyjściu z chłodniczki spalin . Aby nie rozwalać wszystkich opasek można otworzyć obudowę i wymienić wkład. Oczywiście makaron z góry trzeba zdjąć.
Better is enemy of good.
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 23 kwie 2022, 12:08
- Skąd: Wrexham,UK
- Samochód: VW Touareg 3.0 V6 TDI 239hp 2009r
- Kontakt:
Jestem już po operacji
wszytko działa i nawet lepiej niż się spodziewałem. Silnik teraz nagrzewa się szybciej niż CRCA w moim Q7 (2014).
Co do wymiany termostatu, w tych już nie najnowszych autach, polecam poświęcić więcej czasu i moim śladem ogarnąć sobie czyszczenie dolotu i różnych nalotów
Z BANKiem z klapami wirowymi włącznie.
Również, jeśli wybierze się "trudniejszą" opcje z wyciągiem podstawy filtra oleju to ściągnięcie lewego dolotu z głowicy ułatwi późniejsze zmontowanie wszystkiego spowrotem (chodzi o spadające śrubki). Polecam odkręcić środkowy przewód paliwowy od CR i najpierw wyjąć dolot potem zabrać się za podstawę filtra.
Dodatkowo jeśli chodzi o termostat to nastąpił update i teraz jest taki bez wymienianego wkładu. Oryginalny 059121113K a nowy 059121113N Jeśli ktoś by chciał step by step to mogę napisać.
Z tym że ten temat jest już poruszony gdzieś na forum to możliwe, tylko gdzie ? Koparki do wykopywania tematów jeszcze nie mam ;D
Dodano po 1 godzinie 9 minutach 57 sekundach:
kwestia wyszukiwanych fraz 

Co do wymiany termostatu, w tych już nie najnowszych autach, polecam poświęcić więcej czasu i moim śladem ogarnąć sobie czyszczenie dolotu i różnych nalotów

Również, jeśli wybierze się "trudniejszą" opcje z wyciągiem podstawy filtra oleju to ściągnięcie lewego dolotu z głowicy ułatwi późniejsze zmontowanie wszystkiego spowrotem (chodzi o spadające śrubki). Polecam odkręcić środkowy przewód paliwowy od CR i najpierw wyjąć dolot potem zabrać się za podstawę filtra.
Dodatkowo jeśli chodzi o termostat to nastąpił update i teraz jest taki bez wymienianego wkładu. Oryginalny 059121113K a nowy 059121113N Jeśli ktoś by chciał step by step to mogę napisać.
Z tym że ten temat jest już poruszony gdzieś na forum to możliwe, tylko gdzie ? Koparki do wykopywania tematów jeszcze nie mam ;D
Dodano po 1 godzinie 9 minutach 57 sekundach:
jednak odnalazłem ten wpis


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1690
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
Nadal jest tani ,dobry i dostępny behr TH 5 80st i będzie tam pasowal.
A temat się znajduje pod hasłem termostat w dziale silnik T1 viewtopic.php?f=5&t=447&hilit=Termostat&start=10
Na końcu tematu link do obszernego fotostory.
A temat się znajduje pod hasłem termostat w dziale silnik T1 viewtopic.php?f=5&t=447&hilit=Termostat&start=10
Na końcu tematu link do obszernego fotostory.
Better is enemy of good.