Strona 1 z 2

Gasnący silnik

: 13 sty 2020, 20:26
autor: jaroo_oo
Cześć
Kolejny problem. Silnik AXQ po odpaleniu pochodzi na wolnych obrotach ok 3-4 minut i gaśnie. Po wyłączeniu stacyjki i ponownym włączeniu znów działa ok. 3-4 minuty i gaśnie. Odpala od strzała i po tym czasie znów gaśnie. Jak się rozgrzeje i przełączy na lpg to wszystko ok. Jak przełączę na benzynę to gaśnie. Jak go przegazuję na benzynie to działa krócej - może ok 1,5 do 2 minut.
Jeżeli pochodzi na benzynie ok 2 minut i przełączę na lpg to działa a gdy wrócę na zasilanie paliwem to chodzi krócej. W sumie przed lpg i po lpg czas łączny to ok. 3-4 minuty.
Zauważyłem, że zanim zacznie go dusić, po stronie pasażera pod maską słychać dziwny odgłos jakby coś zgrzytało, tarło czy może zwierało. odgłos dość nieprzyjemny nie za głośny ale plomby luzują się :) Jak zaczyna przerywać na benzynie i przełączę go z palca na lpg to działa równo a jak wrócę do benzyny to gaśnie.
Czy to może być pompa paliwa w zbiorniku czy może przekaźnik? bo już nie wiem gdzie szukać.

Re: Gasnący silnik

: 13 sty 2020, 20:37
autor: Celestyn
A jak z ciśnieniami paliwa? Filtr kiedyś był wymieniany?

Re: Gasnący silnik

: 13 sty 2020, 21:09
autor: jaroo_oo
Ja nie wymieniałem. A gdzie ten filtr jest?
Wygląda na to ze zaniedbałem najbardziej podstawowa rzecz. :cry:

Re: Gasnący silnik

: 14 sty 2020, 9:39
autor: hudy017
W zbiorniku paliwa sa filtry sa 2 pompy, trzeba razem z pompa wymianiac, sprawdź jeszcze cisnienie benzyny na listwie jak bedzie słabe znaczy ze pompa.

Re: Gasnący silnik

: 14 sty 2020, 16:52
autor: jaroo_oo
czy w każdej pompie jest filtr?
padnięta jest pompa za pasażerem a filtr jest w pompie za kierowcą.
taki wymontowałem z pompy lewej, miał kolor błota :(

Re: Gasnący silnik

: 14 sty 2020, 18:53
autor: Żeglarz
Tak to jest gdy się nie wyjeżdża paliwa do końca :) . Szlam cały czas zostaje. Ja zawsze do dna i za każdym razem jakieś syfki zabiera do filtrów. Czyści na bieżąco 8-)
Tak sobie wyobrażam :oops:

Re: Gasnący silnik

: 14 sty 2020, 20:33
autor: cinek
Żeglarz pisze:
14 sty 2020, 18:53
Tak to jest gdy się nie wyjeżdża paliwa do końca :) . Szlam cały czas zostaje. Ja zawsze do dna i za każdym razem jakieś syfki zabiera do filtrów. Czyści na bieżąco 8-)
Tak sobie wyobrażam :oops:
mylisz się kolego jeżdżenie na rezerwie powoduje opilkowanie pompy (zapowietrza sie) a co za tym idzie w układ idą te najdrobniejsze które potrafią nieźle narobić bałaganu :roll:

Re: Gasnący silnik

: 14 sty 2020, 21:05
autor: Żeglarz
Dopóki pompuje, przelew wypełnia studzienkę w której ona pracuje.

Re: Gasnący silnik

: 14 sty 2020, 21:34
autor: pisula1
Wszystkie elementy układu paliwowego w "moim TDI ;) " są smarowane i chłodzone paliwem, więc nie katujcie silników jazdą na rezerwie.
Wszystko fajnie jest opisane i rozrysowane w SSP 350 i 351.
Jeśli potrzeba to podeślę.

Re: Gasnący silnik

: 14 sty 2020, 22:08
autor: jaroo_oo
to SSP przydałoby się.
Juz wiem. Padła pompa za pasażerem. Gdy sprawdzałem ciśnienie w układzie paliwowym to wskazywało 4 bar, a po chwili spadało do zera i silnik gasł. Do pompy dochodziło napięcie. Pompa podłączona na krótko pozostała głucha. Żeby ją wymontować musiałem wymontować również drugą ponieważ są połączone wężykami. W tej drugiej (lewej) jest filtr. . Pompa zamówiona i filtr również.