7l 2.5tdi R5 2005r. Wymiana filtra paliwa.

Seba1986
Lekko uzależniony
Lekko uzależniony
Posty: 75
Rejestracja: 04 maja 2020, 14:51
Skąd: Cieszanów
Samochód: VW Touareg R5 2.5tdi

7l 2.5tdi R5 2005r. Wymiana filtra paliwa.

#1

Post autor: Seba1986 » 16 maja 2020, 20:31

Witam. Panowie szykuje sie do wymiany filtra paliwa. Moze ktos opisac jak sie zabrac do tego pomijajac mechanika? Widziałem film na yt ale noestety nie bylo pokazane czy filtr byl zalewany.

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 895
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

#2

Post autor: berater » 17 maja 2020, 9:17

Nie znam się na T1, to się wypowiem.
Jeżeli jest taka możliwość, należy bezwzględnie zalać nowy filtr paliwem.
Dzięki temu zmniejsza się obawa o zapowietrzenie układu.

Awatar użytkownika
Krzysztof
Weteran
Weteran
Posty: 597
Rejestracja: 23 wrz 2019, 10:24
Answers: 1
Skąd: OtunagórceBieszczady
Samochód: 3.0 7P , 3.2 7L i .....

#3

Post autor: Krzysztof » 17 maja 2020, 11:05

Wymiana filtra paliwa nie jest czynnością skomplikowaną . Ja zalewam filtr paliwem przy wymianie . Jeszcze mi się nie udało zapowietrzyć układu .

Awatar użytkownika
go-v10-go
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 191
Rejestracja: 31 gru 2019, 11:14
Skąd: pomorskie
Samochód: 5.0 v10 BLE po lift.06

#4

Post autor: go-v10-go » 17 maja 2020, 11:25

Filtr paliwa w dieslu tankując polską ON to podstawa najlepiej co pół roku. Tankuję na renomowanych stacjach a mimo to zawsze wymieniam czarny zabity wkład filtra.
Gdy sprowadziłem Turka z DE i profilaktycznie zrobiłem wymianę olei i filtrów to paliwowy był jak nowy a miał najechane 28 tyś na filtrze.?

Awatar użytkownika
cinek
Weteran
Weteran
Posty: 1007
Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
Skąd: Ostrzzzz
Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda

#5

Post autor: cinek » 17 maja 2020, 11:48

zalewając filtr z góry trzeba być bardzo ostrożnym żeby nic do niego nie wpadło bo pójdzie bezpośrednio na pompę i wtryski, bezpieczniejszym sposobem jest 2 lub 3 krotne uruchomienie pompy z vcds

Awatar użytkownika
pisula1
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 495
Rejestracja: 21 maja 2019, 20:42
Skąd: Lubin
Samochód: Touareg, 3.0 TDI-BKS

#6

Post autor: pisula1 » 17 maja 2020, 12:04

@go-v10-go , ja wymieniam filtr paliwa co drugą wymianę oleju czyli średnio raz w roku i nogdy nie był w jakiś szczególny sposób czarny i zabity.
Tak jak pisze kolega @cinek po wymianie wkładu zapinam kompa i wymuszam uruchomienie pompy paliwa aż napełni filtr.

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1687
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#7

Post autor: Vreshcor » 17 maja 2020, 12:08

go-v10-go pisze:
17 maja 2020, 11:25
Filtr paliwa w dieslu tankując polską ON to podstawa najlepiej co pół roku. Tankuję na renomowanych stacjach a mimo to zawsze wymieniam czarny zabity wkład filtra.
Gdy sprowadziłem Turka z DE i profilaktycznie zrobiłem wymianę olei i filtrów to paliwowy był jak nowy a miał najechane 28 tyś na filtrze.?
@go-v10-go wymień uszczelniacze w pompach paliwa , olej silnikowy ci pakuje do paliwa i od tego masz filtr czarny.
Co do zalewania to zbędne ceregiele ,rurka z wylotu do butelki i kilka razy zapłon to pompa go zaleje .
3.0 i 5.0 maja wkłady i odpowietrznik na pokrywie .
Better is enemy of good.

Awatar użytkownika
go-v10-go
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 191
Rejestracja: 31 gru 2019, 11:14
Skąd: pomorskie
Samochód: 5.0 v10 BLE po lift.06

#8

Post autor: go-v10-go » 17 maja 2020, 12:22

Ojj. Pierwsze słyszę. Może tak być bez skutków w np.uruchamianiu i codziennej eksploatacji.???
Bo ten filtr jeszcze z Niemiec był naprawdę bialutki i znajomy mechanik tak mi podpowiedział że serwisuje chłopaków którzy latają co weekend z Niemiec do domu i przy wymianie zawsze filtr mają jak nowy.
Z tąd też ta teoria.
Do końca nie wiem czy słuszna po prostu dzielę się.

Wracając do tych uszczelniaczy gdzie szukać - które to pompki. Gdyby coo.

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1687
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#9

Post autor: Vreshcor » 17 maja 2020, 12:31

Załóż nowy wkład filtra , zrób z 500km i go wyjmij . Jeśli pcha ci olej to przez pompy paliwowe/tandemowe . One są smarowane z głowic a na wałkach są simeringi .
Better is enemy of good.

Awatar użytkownika
go-v10-go
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 191
Rejestracja: 31 gru 2019, 11:14
Skąd: pomorskie
Samochód: 5.0 v10 BLE po lift.06

#10

Post autor: go-v10-go » 17 maja 2020, 12:39

Ok. Podziękował. Mogę sprawdzić bo mam ok 2 tyś na nowym zrobione.

Czekaj czekaj to są pompy vacum.



----------
Scaliłem ....MOD :roll:
Ostatnio zmieniony 17 maja 2020, 13:43 przez Vreshcor, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ