VW Touareg 5,0 V10 2003 r. Brak mocy i gaśnie

ODPOWIEDZ
Jogo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 16 mar 2021, 17:24
Skąd: Bolesławiec
Samochód: Vw Touareg KingKong 2003 r. 5,0 313 KM

VW Touareg 5,0 V10 2003 r. Brak mocy i gaśnie

#1

Post autor: Jogo » 20 mar 2021, 23:25

Witam wszystkich bardzo serdecznie!

Mam problem ze swoim VW.
Otóż, auto na początku jak je posiadam traciło czasem turbo. Niestety teraz doszła jeszcze sprawa mocnych wibracji oraz auto zaczęło podczas jazdy gasnąć. Mechanik zdiagnozował zwarcie na elektrycznej pompie paliwa. Została wymieniona + zaprogramowana. Ale problem nie zniknął...po około 2 tygodniach sytuacja się powtórzyła. W trakcie jazdy auto dostało wibracji, stały się one coraz silniejsze, po czym straciło moc. Chcąc zjechać z autostrady, auto zgasło i nie można było jego odpalić. Kręciło ale nic to nie dało. Dopiero po odkręceniu pokrywy z filtrem powietrza i psiknięciem PLAKA auto zaskoczyło i można było jechać dalej. Tak jakby pompa paliwowa nie dostarczała odpowiedniej dawki paliwa. Powtórzyło się to z 3-4 razy. Chcąc wymienić pompy paliwowe, które są w baku , doradzono mi abym tego nie robił bo po opisaniu zachowania auta sprzedawca oznajmił, że miał podobne objawy i okazało się, że to sterownik turbiny. Po podpięciu komputera wyskoczyły mi błędy :

1) 18253 - Please check DTC Memory of Steering Electronics (J527)
P1845 - 000 - - Intermittent
2) 18360 - Turbocharger Control Module 1
P1952 - 000 - Defective - Intermittent
3) 18061 - Please check DTC Memory of ABS Controller
P1653 - 000 - - Intermittent
4) 16705 - Engine Speed Sensor (G28)
P0321 - 000 - Implausible Signal - Intermittent
5) 18361 - Turbocharger Control Module 2
P1953 - 000 - Defective - Intermittent
6) 16619 - Boost Pressure
P0235 - 000 - Regulation Range not Reached - Intermittent
7) 18061 - Please check DTC Memory of ABS Controller
P1653 - 000 - - Intermittent
8) 17110 - RPM Signal from ECU
P0726 - 000 - Implausible Signal - Intermittent
9) 00179 - Access/Start Authorization Antenna; Drivers Side (R134)
011 - Open Circuit
10) 00181 - Access/Start Authorization Antenna (in Rear bumper) (R136)
011 - Open Circuit
11) Interior Access/Start Authorization Antenna 1 (R138)
011 - Open Circuit

Panowie od czego zacząć? Domyślam się, że do wymiany są 2 sterowniki turbosprężarki.
Czekam na pomoc i z góry dzięki.

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#2

Post autor: Vreshcor » 21 mar 2021, 10:19

Zacząć od zmiany doradców , bo takie bzdury opowiadają że aż trudno to komentować.
Skoro juz posiadasz auto z takim silnikiem warto cos o nim wiedziec . To turbodoladowany diesel konstrukcyjnie
wywodzacy sie z 1,9tdi .Czyli pompa wstepna w baku wytwarza niewielkie cisnienie ,potem jest pompa tandemowa sredniego cisnienia ( do ok 8bar ) , wlasciwe cisnienie wtrysku wytwarza pompka znajdujaca sie we wtryskiwaczu .
Pompy w baku nie sa krytyczne , silnik bedzie chodzil zasilany z bańki . Również turbiny czy ich sterowniki nie powoduja gasniecia auta .
Patrzac po błędach to moze byc problem z wiazką w obrębie drivetrain CAN w ktorą sa wpiete sterowniki silnika , abs , sterowniki turbin .
Dodatkowo problem z systememm keyless ale to jakby odrebna sprawa .
Potrzebujesz porzadnej diagnostyki u kogos ogarnietego w temacie i zajrzenia w kilka krytycznych miejsc.
Better is enemy of good.

Awatar użytkownika
pisula1
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 487
Rejestracja: 21 maja 2019, 20:42
Skąd: Lubin
Samochód: Touareg, 3.0 TDI-BKS

#3

Post autor: pisula1 » 21 mar 2021, 15:01

@Vreshcor
Śnieg stopniał, to może woda gdzieś zrobiła robotę ?

Jogo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 16 mar 2021, 17:24
Skąd: Bolesławiec
Samochód: Vw Touareg KingKong 2003 r. 5,0 313 KM

#4

Post autor: Jogo » 08 kwie 2021, 22:32

Powiedzcie mi tylko jeżeli wiecie który cylinder to który. Chodzi mi o to że pokazuje że ma 6 cylindrze wypada zapłon ale nigdzie nie znalazłem opisu który cylinder to który.

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#5

Post autor: Vreshcor » 09 kwie 2021, 9:35

_\'/_Przód_\'/_
....06 / \ 01
....07 / \ 02
....08 / \ 03
....09 / \ 04
....10 / \ 05
Better is enemy of good.

Jogo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 16 mar 2021, 17:24
Skąd: Bolesławiec
Samochód: Vw Touareg KingKong 2003 r. 5,0 313 KM

#6

Post autor: Jogo » 09 kwie 2021, 18:10

Dzięki bardzo!

Awatar użytkownika
pisula1
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 487
Rejestracja: 21 maja 2019, 20:42
Skąd: Lubin
Samochód: Touareg, 3.0 TDI-BKS

#7

Post autor: pisula1 » 09 kwie 2021, 19:02

Vreshcor pisze:
09 kwie 2021, 9:35
Przód
6 / \ 1
7 / \ 2
8 / \ 3
9 / \ 4
10 /\ 5

Ładna choinka ;)

Awatar użytkownika
berater
Weteran
Weteran
Posty: 891
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

#8

Post autor: berater » 09 kwie 2021, 19:35

Widać wyraźnie, że 10 cylinder niedomaga.

ozzie
Lekko uzależniony
Lekko uzależniony
Posty: 82
Rejestracja: 02 lut 2021, 10:33
Skąd: Kraków
Samochód: Tuareg 3.0 V6 TDI

#9

Post autor: ozzie » 09 kwie 2021, 20:39

Tak, widać że nie pracuje w osi, chyba "wypada" ;)

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#10

Post autor: Vreshcor » 09 kwie 2021, 20:43

@berater ,@ozzie już wał wyklepałem i będzie się prosto kręcił.:-P
Better is enemy of good.

ODPOWIEDZ