Silnik odpala i po ok 30s gasnie

Skmak71
Bywalec
Bywalec
Posty: 10
Rejestracja: 07 mar 2021, 19:27
Skąd: Wiśniowa
Samochód: VW touareg 4.2 v8 AXQ

Silnik odpala i po ok 30s gasnie

#1

Post autor: Skmak71 » 03 maja 2021, 12:10

Witam jak w temacie silnik pali od strzała za każdym razem i po ok 30s wyłącza pompę paliwową i gasnie, czy ktoś może wie gdzie zacząć szukać przyczyny

Dodano po 1 minucie 14 sekundach:
Chodzi o silnik 4.2 v8 axq

ozzie
Lekko uzależniony
Lekko uzależniony
Posty: 82
Rejestracja: 02 lut 2021, 10:33
Skąd: Kraków
Samochód: Tuareg 3.0 V6 TDI

#2

Post autor: ozzie » 04 maja 2021, 17:53

Ja bym zaczął od VCDS-a ;)
Ewentualnie sprawdzić pompy - oporność/pobór prądu.

Skmak71
Bywalec
Bywalec
Posty: 10
Rejestracja: 07 mar 2021, 19:27
Skąd: Wiśniowa
Samochód: VW touareg 4.2 v8 AXQ

#3

Post autor: Skmak71 » 04 maja 2021, 22:16

Po zeskanowaniu auta pojawiły się takie błędy, dodam że na gazie samochód pracuje normalnie.
Adres 03: ABS/hamulce Plik etykiet: 7L0-907-379-MK25.lbl
Oznaczenie elementu: 7L0 907 379 G
Komponent: ESP ALLRAD MK25 0203
Kodowanie: 0014338
Kod serwisu: WSC 31414 000 00000
VCID: 3D718CF36771A763E8-5178

2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
01314 - Sterownik silnika
013 - Odczytać pamięć usterek - Sporadyczny
00778 - Czujnik kąta skrętu kierownicy (G85)
000 - -
Adres 05: Zezwolenie startu Plik etykiet: 3D0-909-13x-05.lbl
Oznaczenie elementu SW: 3D0 909 135 R HW: 5WK 470 26
Komponent: 17 Kessy 6610
Weryfikacja: 66105312 Numer seryjny: VWZ3Z0E7341110
Kodowanie: 0147688
Kod serwisu: WSC 00600 259 87084
VCID: 3467A9D7543B662B17-5178

Podsystem 1 - Oznaczenie elementu: XXXXXXXXXXX
Komponent: ELV XXXX

8 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
00181 - Antena autoryzacji dostępu i uruchomienia w tylnym zderzaku (R136)
011 - Przerwa w obwodzie
00191 - Czujnik dotknięcia klamki zewnętrznej drzwi pasażera (G416)
007 - Zwarcie z masą
00955 - Kluczyk 1
002 - Dolna wartość skrajna przekroczona
00193 - Czujnik dotknięcia klamki zewnętrznej drzwi tylnych prawych (G418)
007 - Zwarcie z masą - Sporadyczny
00180 - Antena autoryzacji dostępu i uruchomienia po stronie pasażera (R135)
011 - Przerwa w obwodzie
00668 - Napięcie zasilania (Bordspannung); zacisk 30
009 - Przerwa / zwarcie z masą - Sporadyczny
00087 - Zacisk 30 dla odbiorników istotnych przy uruchamianiu
009 - Przerwa / zwarcie z masą - Sporadyczny
01299 - Interfejs diagnostyczny magistrali danych (J533) (ADAKO- Gateway)
005 - Brak lub niepoprawne nastawy podstawowe / adaptacja - Sporadyczny

Adres 09: Centr.zesp.elektr. Plik etykiet:. AKP\7Lx-937-049-V1.clb
Oznaczenie elementu: 7L6 937 049 M
Komponent: 3001
Kodowanie: 0232668
Kod serwisu: WSC 00600 259 87084
VCID: 4683E31F32A7E4BBB9-5178

Znaleziono 1 błąd:
00907 - Interwencja układu zarządzania obciążeniem
000 - - - Sporadyczny

Adres 15: Airbag Plik etykiet: 3D0-909-601.lbl
Oznaczenie elementu: 3D0 909 601 H
Komponent: 01 Airbag 8.4E++H01 0562
Weryfikacja: BB38727 Numer seryjny: 0002281<
Kodowanie: 0012337
Kod serwisu: WSC 31414 000 00000
VCID: 285F4DA798F312CBAB-515A

Podsystem 1 - Oznaczenie elementu: 7L0 959 339 C
Komponent: BF-Gewichtsens. 006 0008

Znaleziono 1 błąd:
00532 - Napięcie zasilania
002 - Dolna wartość skrajna przekroczona - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00100010
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 39
Wskaźnik czasu: 0

Adres 22: 4x4 / AWD Plik etykiet: Brak
Oznaczenie elementu: 0AD 927 755 AJ
Komponent: TRANSFERCASE 0100
Kod serwisu: WSC 00000 000 00000
VCID: 03053A0B41151193DE-5178

Znaleziono 1 błąd:
00532 - Napięcie zasilania
002 - Dolna wartość skrajna przekroczona - Sporadyczny

Adres 36: Pamięć fotela kier. Plik etykiet: Brak
Oznaczenie elementu: 7L0 959 760
Komponent: Sitzverstellung 0701
Kod serwisu: WSC 00000 000 00000
VCID: 77FD5EDB05CD4D33F2-515A

Znaleziono 1 błąd:
00668 - Napięcie zasilania (Bordspannung); zacisk 30
002 - Dolna wartość skrajna przekroczona - Sporadyczny

Adres 46: Moduł komfortu Plik etykiet: 7L0-959-933.lbl
Oznaczenie elementu: 7L0 959 933 E
Komponent: 2L HSG 0201
Kodowanie: 0000085
Kod serwisu: WSC 31414 000 00000
VCID: 3E738BFF6A77BC7BF1-4B00

Podsystem 1 - Oznaczenie elementu: 7L0 959 701 H
Komponent: Tuersteuergeraet FS 0201

Podsystem 2 - Oznaczenie elementu: 7L0 959 702 H
Komponent: Tuersteuergeraet BF 0201

Podsystem 3 - Oznaczenie elementu: 7L0 959 703 D
Komponent: Tuersteuergeraet HL 0201

Podsystem 4 - Oznaczenie elementu: 7L0 959 704 D
Komponent: Tuersteuergeraet HR 0201

2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
01134 - Syrena alarmu (H12)
000 - - - Sporadyczny
00488 - przycisk centralnego zamka; klamka zewnętrzna drzwi tylnych prawych (E372)
007 - Zwarcie z masą

W róznych błędach powtarza się "zacisk 30" akumulator nie jest do konca pewny poznieważ nie trzyma napięcia na poziomie 12,50V

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#4

Post autor: Vreshcor » 04 maja 2021, 22:41

A gdzie silnik?
Keyless do ogarnięcia i pewnie instalacja na podłodze..
Do tego obie pompy paliwa do sprawdzenia.
Better is enemy of good.

Skmak71
Bywalec
Bywalec
Posty: 10
Rejestracja: 07 mar 2021, 19:27
Skąd: Wiśniowa
Samochód: VW touareg 4.2 v8 AXQ

#5

Post autor: Skmak71 » 04 maja 2021, 23:49

w silniku nie ma błędów, bo skasowałem wcześniej i jeszcze nie wyskoczyły, ale na pewno była tam sonda 1 pierwszego rzędu i katalizator 2 rzędu ,a co do Keyless i pomp paliwa jestem wstanie sam ogarnąć czy lepiej oddać to w ręce mechanika?

ozzie
Lekko uzależniony
Lekko uzależniony
Posty: 82
Rejestracja: 02 lut 2021, 10:33
Skąd: Kraków
Samochód: Tuareg 3.0 V6 TDI

#6

Post autor: ozzie » 05 maja 2021, 9:22

Jeśli masz manometr to sprawdź ciśnienie jakie dają pompy.Multimetrem możesz sprawdzić jaki prąd płynie przez pompę. Zakładam że powinno być około 8-10A i stabilnie. Duży prąd lub falujące wartości mogą świadczyć o uszkodzeniu. A prawidłowe wartości na 100% zna i poda Vreshcor ;-P

PS. Od biedy ciśnienie sprawdzisz nawet pompką rowerową czy samochodową ;-P

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#7

Post autor: Vreshcor » 05 maja 2021, 13:53

Ja myślę ze lewa pompa jest uszkodzona a w baku mało paliwa . Szkoda się wysilać na pomiary ciśnienia prądów itd tylko zalać bak benzyną ponad polowe i auto przestanie gasnąć. Potem posluchac czy pompy pracuja przekazniki C19 i A6 na podszybiu.
pumprelay.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Better is enemy of good.

Skmak71
Bywalec
Bywalec
Posty: 10
Rejestracja: 07 mar 2021, 19:27
Skąd: Wiśniowa
Samochód: VW touareg 4.2 v8 AXQ

#8

Post autor: Skmak71 » 05 maja 2021, 19:02

Paliwo jedna kreska poniżej połowę zbiornika, dotankuje i sprawdzę. Podłącze jeszcze Vcds-a i spróbuję sprawdzić ciśnienie na bloku pomiarowym 008

Dodano po 41 minutach 58 sekundach:
Jeszcze przed tankowaniem przy otwarciu drzwi slychać przekaźnik C19, przy wlaczeniu zaplonu dzialaja obydwa, odpalam, nadal słychać dwa, kiedy zbliza sie moment ze auto ma zgasnac najpierw słychać A6-raz i jeszcze raz obydwa w kolejnosci 1.A6-2.C19
Zaraz jadę zatankować i zobaczymy czy cos sie zmieni.

Dodano po 2 godzinach 47 minutach 13 sekundach:
Po tankowaniu przejechałem około kilometra na gazie, wylaczyłem silnik, odpaliłem na benzynie, za pierwszym razem samochód chodził powiedzmy około minuty, zgasł, po pięciu powtórzeniach chodził 3minuty 30s, czyli za każdym razem dłuzej,nie podpinałem vcdsa zrobię to dopiero jutro.

JJ-dzej
Bywalec
Bywalec
Posty: 24
Rejestracja: 19 maja 2020, 18:31
Skąd: Gdynia
Samochód: Touareg 4.2 V8 AXQ; W12 BJN

#9

Post autor: JJ-dzej » 06 maja 2021, 15:51

Myślę, że Vreshcor ma rację.Jeśli dobrze kojarzę to jest siadająca pompa paliwa i tymczasowo pomoże wyjęcie przekaźnika od głównej ale nieraz będzie długo kręcił przy odpalaniu.

Skmak71
Bywalec
Bywalec
Posty: 10
Rejestracja: 07 mar 2021, 19:27
Skąd: Wiśniowa
Samochód: VW touareg 4.2 v8 AXQ

#10

Post autor: Skmak71 » 06 maja 2021, 19:33

Który przekaźnik odpowiada za główną pompę ?

Dodano po 31 minutach 30 sekundach:
Po wyciągnięciu przekaźnika C19 samochód chodzi normalnie na benzynie.Czyli która pompa jest niesprawna ?Bo jeżeli przelewowa to o ile sie orientuje to ma ona w sobie filtr paliwowy?Może on być przyczyna awarii o ile tam jest ?

ODPOWIEDZ