Silnik odpala i po ok 30s gasnie

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

Re: Silnik odpala i po ok 30s gasnie

#11

Post autor: Vreshcor » 06 maja 2021, 21:56

Sprawa jest bardziej skomplikowana niż się może wydawać. :)
Wyjscie paliwa do silnika to rurka nr 5 , 7 to rurka do zasilania webasto bez cisnienia .Reszta jak widac na schemacie .
fuelaxq.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Better is enemy of good.

JJ-dzej
Bywalec
Bywalec
Posty: 24
Rejestracja: 19 maja 2020, 18:31
Skąd: Gdynia
Samochód: Touareg 4.2 V8 AXQ; W12 BJN

#12

Post autor: JJ-dzej » 07 maja 2021, 9:21

Skmak71 pisze:
06 maja 2021, 20:04
Który przekaźnik odpowiada za główną pompę ?

Dodano po 31 minutach 30 sekundach:
Po wyciągnięciu przekaźnika C19 samochód chodzi normalnie na benzynie.Czyli która pompa jest niesprawna ?Bo jeżeli przelewowa to o ile sie orientuje to ma ona w sobie filtr paliwowy?Może on być przyczyna awarii o ile tam jest ?
Z tego co rozkminiałem to właśnie siadający filtr powoduje awarię pompy albo może tylko jest zapchany.
FIltr jest w sprzedaży razem z pompą i obudową. Ale idzie dorwać sam filtr i zmienić.
Topran ma w ofercie (80zł) 7L0919679S. Prawdopodobnie jest to oryginalny filtr przebrandowany stąd taka cena jak za Toprana.
Filtr będzie w komorze po stronie kierowcy w V8 i pasażera w V6? Niech ktoś poprawi jak się mylę.
Bez tego przekaźnika nieraz będzie długo kręcił zanim odpali. Zrób to szybko bo wyjęcie rozrusznika to opuszczanie silnika/demontaż sanek. Na pewno dużo drożej jak zrobić porządek z pompami paliwa.

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#13

Post autor: Vreshcor » 07 maja 2021, 9:52

Powoduje ...starość .
C19 jest od prawej pompy i spodziewam się że to ona wysiadła. Po otwarciu drzwi system jest nabijany ciśnieniem przez pompę lewą . Również ona pracuje przez magiczne 30sek po odpaleniu po czym włącza się pompa prawa i przejmuje robotę (chyba ze wyciągniemy przekaźnik ).
Pompę z koszem można kupić z chińczyka za ok 3 stówki lub poszukać samej pasującej wymiarami .Ciśnienie robocze 4 bar .Filtr jest po stronie lewej, dziewiczość można poznać po nierozciętej wykładzinie nad pokrywą.
np SC 7063 P
Obrazek

Dodano po 25 minutach 40 sekundach:
Na poprawę humoru
Better is enemy of good.

Awatar użytkownika
pisula1
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 487
Rejestracja: 21 maja 2019, 20:42
Skąd: Lubin
Samochód: Touareg, 3.0 TDI-BKS

#14

Post autor: pisula1 » 07 maja 2021, 12:18

Fajne wiertło ;)

Skmak71
Bywalec
Bywalec
Posty: 10
Rejestracja: 07 mar 2021, 19:27
Skąd: Wiśniowa
Samochód: VW touareg 4.2 v8 AXQ

#15

Post autor: Skmak71 » 07 maja 2021, 23:23

Auto dziś pojechało do mechanika, bo byłem umówiony na wymianę uszczelki pod pokrywa zaworów więc sprawdzi odrazu pompy paliwa
Dzięki wszystkim za pomoc że udało się uruchomić auto na benzynie. Jak samochód wróci dam znać co było przyczyną awarii.

Skmak71
Bywalec
Bywalec
Posty: 10
Rejestracja: 07 mar 2021, 19:27
Skąd: Wiśniowa
Samochód: VW touareg 4.2 v8 AXQ

#16

Post autor: Skmak71 » 23 maja 2021, 11:31

Dokładnie tak jak pisaliście pompa główna spalona, a filtr z pompy przelewowej czarny części wymienione i auto chodzi bez zarzutu, jeszcze raz dzięki.

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1655
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#17

Post autor: Vreshcor » 23 maja 2021, 11:58

8-) I takie zakończenia lubię.
Better is enemy of good.

Celestyn
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 486
Rejestracja: 13 sie 2019, 16:09
Skąd: Wrocław
Samochód: VW Touareg I FL 3.0 TDI

#18

Post autor: Celestyn » 23 maja 2021, 22:00

Jak już jesteśmy w temacie pomp i paliwa, ktoś mi wytłumaczy jak to działa albo jak powinno, bo u mnie coś jest nie tak.
Mam keyless i przycisk na konsoli do odpalania. Mam trzy scenariusze których nie rozumiem. Każdy z nich testowałem z rana przed pracą i na różne sposoby, zawsze zachowuje się tak samo.
- Pierwszy: Wsiadam, wciskam przycisk do końca (czyli zapłon i rozruch, czyli tak jak się powinno teoretycznie) i rozrusznik chechła, chechła, chechła i jak już myślę że nie odpali to łapie jakby w ostatniej chwili. Pomp nie słychać.
- Drugi: Wciskam przycisk do połowy, sam zapłon, po 2-3 sekundach wciskam do końca na rozruch, pali w miarę normalnie jak na diesla, ale bez szału. Pomp nie słychać.
- Trzeci: Wciskam przycisk do połowy, sam zapłon, wyłączam zapłon, znowu wciskam przycisk do połowy, sam zapłon, tu już słychać jakąś pompę, po 2-3 sekundach wciskam do końca na rozruch, pali elegancko, normalnie jak na diesla.
Co ciekawe, mogę powtarzać te scenariusze jeden po drugim i różnica jest taka że w pierwszym odpali trochę szybciej.
Jakieś sugestie, czy czepiam się na siłę?

yogibear1
Bywalec
Bywalec
Posty: 12
Rejestracja: 25 maja 2021, 14:31
Skąd: mazowsze
Samochód: VW Tuareg 4.2 7L 2004 r.

#19

Post autor: yogibear1 » 14 lip 2021, 11:06

przyczyna to pompy paliwa przerabiałem to,wymieniłem na nowe 2szt vdo .I gada.Nalezy wynic filtr paliwa od razu,ja tego nie zrobiłem i niestety.Wielu tego nie robi.

Awatar użytkownika
hudy017
Lekko uzależniony
Lekko uzależniony
Posty: 57
Rejestracja: 19 paź 2019, 15:20
Skąd: Giżycko
Samochód: VW Touareg 3.2 vr6

#20

Post autor: hudy017 » 23 lip 2021, 9:53

Tutaj ładnie jest pokazane jak to zrobić, tylko dlaczego VW nie nakazuje wymiany tego filtra paliwa podczas przeglądów 🤔

ODPOWIEDZ